aidem Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 Går det an å ha tette melkekanaler, og kan man i så fall gjøre noe for å åpne disse slik at alle melkekjertlene blir fult utnyttet...? Grunnen til at jeg spør, er at på det venstre brystet kommer det MYE ferre stråler enn på det høyre (som på en gamme, dårlig dusj og en ny og bra en... ) Jeg har også vært litt sår litt til og fra på brystvorten på kun venstre bryst, og noen ganger kjenner jeg stikkende smerte det i brystet. Det er ikke rødt/ rødflekkete eller varmt, og jeg har ikke hatt feber. Barnet mitt vokser normalt. Jeg har også hørt at noen former for brystkreft oppstår i melkekanalene, stemmer det? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/131730-tette-melkekanaler/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ragnhild Alquist, Helsesøster Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Tette melkegangre kan komme helt ytterst på brystknoppen. Det sees som en knappenålstor gulhvit blemme ytterst på brystknoppen. Mødre forteller at dette kan være ganske smertefullt også med stikkninger innover og kan forveksles med soppinfeksjon. Ved undersøkelse av brysten kan man kjenne tilstoppinger lengre innover eller smerter ved berøring. Hvis dette er tilfelle, hjelper det med å ha en ren,godt oppvarmet froteklut over brystknoppen noen minutter før amming, så skrubbe området som er eventuellt tilstoppet med kluten før barnet legges til. Barnet er den beste hjelper. Man må gjenta behandlingen til hvert måltid og regne med at det tar noen dager før det løser seg opp. Smerter eller kuler i brystet som vedvarer uten endring til det bedre ved tiltak, bør undersøkes av lege. Muligheten for å få brystkreft i melkegangene er tilstede, men skjelden. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/131730-tette-melkekanaler/#findComment-810155 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.