periskop Skrevet 6. januar 2004 Skrevet 6. januar 2004 I et råd her på DOL til en potensiell PC-kjøper ble det en gang sagt: "Brenner/DVD: Ikke kjøp en combo-brenner. Du får dårlig ytelse som brenner og dårlig ytelse som DVD. Kjøp en vanlig DVD-spiller (16x) og en CD-brenner som er mer enn 24x (48x er vel standard nå)." I de forskjellige tilbudspakkene går nettopp combo-brenner ofte igjen. Men hva står combo for egentlig? Er det f.eks. et varemerke, eller er det rett og slett en kombinert brenner/spiller (om sånt finnes)? Og hva er i så fall alternativet, hvis en alså ikke ønsker å fylle opp skrivebordet med separate apparater? 0 Siter
Gemini Skrevet 6. januar 2004 Skrevet 6. januar 2004 Combo er en betegnelse på kombinert cd-brenner og dvd-spiller. Den sitter normalt i PC'en. Du kan alternativt ha separate enheter i PC'en, en CD-brenner og en DVD-spiller (det er plass til to eller flere i en stasjonær pc, og om ønskelig også en diskettstasjon i tillegg), med mindre du skal ha en bærbar, da begrenser jo gjerne plassen seg da. 0 Siter
periskop Skrevet 6. januar 2004 Forfatter Skrevet 6. januar 2004 Combo er en betegnelse på kombinert cd-brenner og dvd-spiller. Den sitter normalt i PC'en. Du kan alternativt ha separate enheter i PC'en, en CD-brenner og en DVD-spiller (det er plass til to eller flere i en stasjonær pc, og om ønskelig også en diskettstasjon i tillegg), med mindre du skal ha en bærbar, da begrenser jo gjerne plassen seg da. Takk Gemini! Det var akkurat den infoen jeg trengte. 0 Siter
citoyen Skrevet 6. januar 2004 Skrevet 6. januar 2004 Combo er en betegnelse på kombinert cd-brenner og dvd-spiller. Den sitter normalt i PC'en. Du kan alternativt ha separate enheter i PC'en, en CD-brenner og en DVD-spiller (det er plass til to eller flere i en stasjonær pc, og om ønskelig også en diskettstasjon i tillegg), med mindre du skal ha en bærbar, da begrenser jo gjerne plassen seg da. Jeg har en laptop med separat DVD-spiller og CD-brenner 0 Siter
Gemini Skrevet 7. januar 2004 Skrevet 7. januar 2004 Jeg har en laptop med separat DVD-spiller og CD-brenner OK. :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.