Gå til innhold

Prøver igjen jeg


Gjest paulinemor

Anbefalte innlegg

Gjest paulinemor

Hadde dette innlegget den 30.11 uten å ha fått svar. Tar derfor å gjentar det en gang til - selv om det kan virke ubetydelig, så sliter jeg litt med dette.

Jeg har vært sykemeldt i et par måneder pga. betennelser under begge beina, og da spesielt høyre. Jeg har fått beskjed av fysioterapeut om å gå lite, ikke sykle osv, og merker nå at jeg er utrent.

Når jeg bøyer meg og skal reise meg opp må jeg ta ta i noe og heise meg opp pga. at det er tungt og vondt i knærne. Akkurat som en gamling, og jeg er bare vel 40 år. Må tilføye at jeg aldri har hatt problemer med det tidligere. Hva kan jeg gjøre for å trene opp knærne mine ??

Jeg er bedre i beina og er nå sykemeldt i 50 %.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

John Gunnar Oppheim, Instruktør

Hei,

beklager sent svar, jeg driver fortsatt å jobber meg gjennom eldre innlegg lenger nede på lista. Det har vært eneklte dager der jeg ikke har hatt anledning til å svare, og da hoper det seg fort opp med ubesvarte spørsmål.

Når det gjelder fysioterapeutens råd om å hvile mest mulig undersiden av beina dine pga. smerter fra overbelastning, så er jeg helt enig i dennes råd. Det som ikke var så bra, er dersom du ikke samtidig har trenet øvrig muskulatur som har vært frisk. Denne muskulaturen trenger trening for å vedlikeholde styrken sin. Inaktivtet fører til at du blir stadig svakere, noe som igjen medfører at belastningsskader lettere oppstår.

Knærne/muskulaturen i lårene, dine kan du trene med forskjellige apparater som du finner på helsestudioer. Disse vil ikke belaste undersiden av føttene dine i det hele tatt. Nå kjenner ikke jeg eksakt hvor smertene/skadene sitter hen under føttene dine, men det er mulig at du kan trene knebøy dersom du holder deg fast i noe; dette gjør at du kan holde balansen samtidig som du løfter opp fotsålene fra gulvet, slik at du hviler hele kroppsvekten kun på hælene dine (dersom det er bevegelser som legger vekt fram på fotballene du må unngå).

Håper at dette var til hjelp. Ha en riktig god jul og et godt nyttår :-)

Ta også en titt på disse artiklene om belastningsskader:http://www.trim.no/skader.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...