Gå til innhold

Til dere med 'sensitivt underliv'.

Anbefalte innlegg

(prøver her og, siden gynekologiforumet ikke er av de mest aktive)

Var hos legen i dag, og trodde jeg hadde en soppinfeksjon, vel, det hadde jeg ikke, og legen kunne ikke forklare hvorfor jeg da har slitt med svie/kløe av og på siden sommeren. Kanskje jeg var allergisk mot noe?

Så jeg tenker at.. da må det jo nesten være truseinnleggene/bindene? Er jo fint lite annet som kommer i nærheten (lite sex blir det og. ikke så gøy når det svir og gjør vondt, nei).

Er det noen som har opplevd no lignende, og funnet noe som hjelper? Fins det truseinnlegg/bind som inneholder litt mindre skumle stoffer enn de man får kjøpt på butikken? (økologiske truseinnlegg?). Evt. er det noen som aner hva annet som kan forårsake dette?

Jeg er forøvrig 23 år, hvis det skulle ha noe å si.

*frust*

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/131780-til-dere-med-sensitivt-underliv/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har begynt å klø av Always-bind, og trodde det var fordi det ble så "tett" nedi der og lite luft og sånn.

Prøv å bare bruke tamponger en stund, og ikke glattbarber den stakkars lille musa.

Tamponger gjør meg kvalm og svimmel, så det er uaktuelt *sukke*

Har ikke barbert siden jeg begynte å få disse problemene. Hmf.. skikkelig vanesak når man har barbert seg i fem år :P

Begynner å mistenke truseinnleggene mer og mer, siden bind tross alt bare brukes noen dager i måneden, og dette har pågått lenge nå. Får prøve å avvenne meg *sukk*

Tamponger gjør meg kvalm og svimmel, så det er uaktuelt *sukke*

Har ikke barbert siden jeg begynte å få disse problemene. Hmf.. skikkelig vanesak når man har barbert seg i fem år :P

Begynner å mistenke truseinnleggene mer og mer, siden bind tross alt bare brukes noen dager i måneden, og dette har pågått lenge nå. Får prøve å avvenne meg *sukk*

Hvor ofte bruker du truseinnlegg da??

Annonse

Gjest thetraveller

Første bud; bruk underlivssåpe! Lactacyd er bra (jeg liker den blå best), men Dr. Greves intimsåpe er også fin. Den lukter også bedre.

For å få vekk svien, kan du jo bruke Canesten krem noen dager, smør på tre-fire ganger i løpet av døgnet. Det burde tatt knekken på den verste sårheten...

La det bli litt luftigere der nede også, og selv om det er litt ekkelt i en overgangsperiode, blir det bedre uten truseinnlegg. Ta heller et par ekstra "tørketurer" på do om det føles litt vått.

Første bud; bruk underlivssåpe! Lactacyd er bra (jeg liker den blå best), men Dr. Greves intimsåpe er også fin. Den lukter også bedre.

For å få vekk svien, kan du jo bruke Canesten krem noen dager, smør på tre-fire ganger i løpet av døgnet. Det burde tatt knekken på den verste sårheten...

La det bli litt luftigere der nede også, og selv om det er litt ekkelt i en overgangsperiode, blir det bedre uten truseinnlegg. Ta heller et par ekstra "tørketurer" på do om det føles litt vått.

Underlivssåpe bruker jeg, men ikke hver dag, noenganger skyller jeg bare. Er litt forsiktig for tida ;)

Har brukt canesten, men det hjelper rett og slett ikke, men jeg skal absolutt lufte litt bedre, hehe :)

Annonse

Gjest Not mad

Kutt ut truseinnlegg og bruk bomullstruser, og helst bomullsbukser. Du kan forsøke vivag fra apoteket som er melkesyrebakterier. Bruker du spiral eller p-piller som kan forstyrre den normale bakteriefloraenn? Har du det bra i sexlivet?

Tror homopater og akupunktur kan være veldig bra for slike diffuse problemer som dette.

Underlivssåpe bruker jeg, men ikke hver dag, noenganger skyller jeg bare. Er litt forsiktig for tida ;)

Har brukt canesten, men det hjelper rett og slett ikke, men jeg skal absolutt lufte litt bedre, hehe :)

Jeg ble mye bedre når jeg byttet til bare vann.

Før den tid gikk det slag i slag med infeksjoner som sopp, bakteriell vaginose o.l.

Ellers lønner det seg å droppe truseinnlegg, bruk bare trusa. Skift heller truse noen ganger i løpet av dagen dersom det er plagsomt.

Vask trusa på høyest mulig temperatur.

Sov uten truse.

Ikke bruk parfymert vaskemiddel, og dropp skyllemiddel.

La være å smøre med forskjellige greier.

Melkesyrekapsler kan hjelpe, men det kan bli sinnsykt mye utflod av dem :-)

Hva med å klippe opp bomullsstoff du kan ha i trusa i stedet for truseinnlegg? Holder seg kanskje ikke så bra på plass men ..

Bruk sånne softe bind når du har mensen, slik som gamle Saba (fåes slikt på nille blant annet enda, saba har jo blitt ekle). De puster visstnok bedre. Dropp tamponger.

tut og kjør

Dette var jo meg i 8 -åtte- år. Da kom jeg til en "vanlig lege" (etter å ha tura fra den ene gynekologen til den andre). Han fastslo rimelig kjapt at jeg hadde noe som het noe så fint som Lichen schlerosis (eller noe i den duren), jeg ble skippa videre til hudklinikken i Oslo (var det reklame????) hvor jeg ble satt på en hestekur av kortison. Har fremdeles enkle utbrudd, men nå er jeg sjefen, og ikke det forb**** underlivet. Prøv i allefall om du kan få en henvisning til en hudlege, det kan være verdt det!!!

Klem

Jeg ble mye bedre når jeg byttet til bare vann.

Før den tid gikk det slag i slag med infeksjoner som sopp, bakteriell vaginose o.l.

Ellers lønner det seg å droppe truseinnlegg, bruk bare trusa. Skift heller truse noen ganger i løpet av dagen dersom det er plagsomt.

Vask trusa på høyest mulig temperatur.

Sov uten truse.

Ikke bruk parfymert vaskemiddel, og dropp skyllemiddel.

La være å smøre med forskjellige greier.

Melkesyrekapsler kan hjelpe, men det kan bli sinnsykt mye utflod av dem :-)

Hva med å klippe opp bomullsstoff du kan ha i trusa i stedet for truseinnlegg? Holder seg kanskje ikke så bra på plass men ..

Bruk sånne softe bind når du har mensen, slik som gamle Saba (fåes slikt på nille blant annet enda, saba har jo blitt ekle). De puster visstnok bedre. Dropp tamponger.

Jeg bruker stort sett bare vann, men trodde man "måtte" spe på med litt såpe innimellom. Isåfall kan jeg gjerne kutte den helt.

Jeg dropper truseinnlegga ja, hikst, må vel nærmest på avvenning, hehe.

Er ikke gamle saba ekle da? Jeg syns de er så enorme, og så er jeg så redd for at de skal "dette ut" av trusa siden det ikke er tape på dem liksom. Og ingen vinger *gisp* Jeg skal prøve, men håper jeg blir bedre uten :)

Og i natt legger jeg meg uten truse. Jess. Dette børr sørenmeg gå bra ;)

Dette var jo meg i 8 -åtte- år. Da kom jeg til en "vanlig lege" (etter å ha tura fra den ene gynekologen til den andre). Han fastslo rimelig kjapt at jeg hadde noe som het noe så fint som Lichen schlerosis (eller noe i den duren), jeg ble skippa videre til hudklinikken i Oslo (var det reklame????) hvor jeg ble satt på en hestekur av kortison. Har fremdeles enkle utbrudd, men nå er jeg sjefen, og ikke det forb**** underlivet. Prøv i allefall om du kan få en henvisning til en hudlege, det kan være verdt det!!!

Klem

Sånt sier man rett og slett ikke til en hypokonder som meg, hehe. Hudleger og kurer, grøss. Men hvis ingenting annet fungerer, så skal jeg huske det, takk :)

Kutt ut truseinnlegg og bruk bomullstruser, og helst bomullsbukser. Du kan forsøke vivag fra apoteket som er melkesyrebakterier. Bruker du spiral eller p-piller som kan forstyrre den normale bakteriefloraenn? Har du det bra i sexlivet?

Tror homopater og akupunktur kan være veldig bra for slike diffuse problemer som dette.

Tror nesten bare jeg har bomullstruser, og går fint lite med string, så akkurat der tror jeg jeg er trygg. Buksene er ikke bomull, men de er ikke av den trange typen heller.

Jeg bruker p-piller, men har brukt dem uten stopp i maange år nå. Sexliv.. hva er det? Hmm.. Ikke no særlig med sviende underliv, men før den tid var det upåklagelig ;)

Jeg skal satse på at truseinnleggene er synderen til å begynne med, og se om det bedrer seg :)

Jeg bruker stort sett bare vann, men trodde man "måtte" spe på med litt såpe innimellom. Isåfall kan jeg gjerne kutte den helt.

Jeg dropper truseinnlegga ja, hikst, må vel nærmest på avvenning, hehe.

Er ikke gamle saba ekle da? Jeg syns de er så enorme, og så er jeg så redd for at de skal "dette ut" av trusa siden det ikke er tape på dem liksom. Og ingen vinger *gisp* Jeg skal prøve, men håper jeg blir bedre uten :)

Og i natt legger jeg meg uten truse. Jess. Dette børr sørenmeg gå bra ;)

Nei, tar bare en viss periode før underlivet kommer inn i sin normale balanse. Var faktisk legen min (en eller annen pakistaner med nye glimrende ideer - er ofte gjennomtrekk der jeg bodde før, derav "en eller annen") som beordret kun vann.

Jeg vasker meg kun med vann, og kun når jeg dusjer (annenhver dag, ofte hver dag når jeg har mensen).

Det lukter ikke noe unormalt av meg (Jeg har spurt både min kjære og mine venner, hehe).

Jeg synes gamle saba-greier er grusomt. Men jeg ble bra uten å bytte bort fra min elskede always.

Min mor reagerer som deg på alt annet enn slike gamle tykke greier, så hun bruker bare sånt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...