Gå til innhold

"Nye BUFA" Hva har dere gjort?

Anbefalte innlegg

Vi hører til Reg Vest. Vi fikk sendt våre papirer siste dag i des til vår region. vi valgte å vente til 1.1.4.Magefølelsen sa at det kunne være lurt å gjøre.

Dere andre som vi ligger likt med, hva har dere gjort?

Hadde vært spennende å fått visst om vi gjorde "det rette" med å vente å sende sos rapporten fra oss til det nye var i gang.

Her i Reg Vest skal det komme en dame fra "gamle" BUFA, altså en erfaren saksbehandler, og hun skulle være oppe å gå fra begynnelsen av februar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/131787-nye-bufa-hva-har-dere-gjort/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest leser bufa dette tro....

Prøvde å besøke et av reg. kontorene i går. Det var ikke mulig - de holdt åpningsfest!!

ringte idag og det virket som de knapt viste hvorfor de var der. men den hyggelige damen ringte meg tilbake og fortalte meg akkurat det samme som jeg hadde funnet ut av på hjemmesiden til bufa i mellomtiden.....svært lite alså

ja ja de sier vi får de barnet som er ment for oss....engang * sukker oppgitt*

Prøvde å besøke et av reg. kontorene i går. Det var ikke mulig - de holdt åpningsfest!!

ringte idag og det virket som de knapt viste hvorfor de var der. men den hyggelige damen ringte meg tilbake og fortalte meg akkurat det samme som jeg hadde funnet ut av på hjemmesiden til bufa i mellomtiden.....svært lite alså

ja ja de sier vi får de barnet som er ment for oss....engang * sukker oppgitt*

hei....vi også hører til region vest. Vi tror at vår sak har blitt sendt til det gamle BUFA. Følg med videre for å se om det var en god magefølelse eller ei.

Saken vår kommer sannsynligvis til å havne i spesial utvalget da vi har bedt om søsken godkjenning og jeg har psoriasis (en kronisk hudsykdom). Heldigvis har jeg den i liten grad da. :-)

Lykke til videre.... Håper det ikke blir kjempeforsikelser for oss alle nå i omorganiseringsfasen. Har brukt 11 mnd på sosialrapporten. Har ikke lyst til at dette skal også ta unormalt lang tid.

hei....vi også hører til region vest. Vi tror at vår sak har blitt sendt til det gamle BUFA. Følg med videre for å se om det var en god magefølelse eller ei.

Saken vår kommer sannsynligvis til å havne i spesial utvalget da vi har bedt om søsken godkjenning og jeg har psoriasis (en kronisk hudsykdom). Heldigvis har jeg den i liten grad da. :-)

Lykke til videre.... Håper det ikke blir kjempeforsikelser for oss alle nå i omorganiseringsfasen. Har brukt 11 mnd på sosialrapporten. Har ikke lyst til at dette skal også ta unormalt lang tid.

Bare et spørsmålstegn fra meg her.

Du skriver:

Saken vår kommer sannsynligvis til å havne i spesial utvalget ...............og jeg har psoriasis (en kronisk hudsykdom). Heldigvis har jeg den i liten grad da. :-)

Jeg har selv alvorlig grad av psoriasis, men har allerede adoptert ett barn, og er i gang med nummer to.

Hvor har du det fra at dere sannsynligvis havner i spesialutvalget????

Og hvorfor det?

Veldig nysgerring jeg nå.

Bare et spørsmålstegn fra meg her.

Du skriver:

Saken vår kommer sannsynligvis til å havne i spesial utvalget ...............og jeg har psoriasis (en kronisk hudsykdom). Heldigvis har jeg den i liten grad da. :-)

Jeg har selv alvorlig grad av psoriasis, men har allerede adoptert ett barn, og er i gang med nummer to.

Hvor har du det fra at dere sannsynligvis havner i spesialutvalget????

Og hvorfor det?

Veldig nysgerring jeg nå.

Vi er i samme situasjon Pairry med en "mindre alvorlig" kronisk sykdom hos en av foreldrene, og søknad om søskenadopsjon.

Vi er også spent på om søknaden vår havner i spesialutvalget av samme grunn som Pairry (antakeligvis).

Det skyldes at søskengodkjenninger er en del "strengere" enn godkjenning for adopsjon av bare ett barn, og at søknader da trolig lettere havner i spesialutvalget.

Gjest ikke undertegnet 123

Vi søkte om søskenad. og den gikk ikke til fagutvalget. Ble godkjent (men vi hadde ikke noen diagnoser el.sykdom).

Det er ikke sikkert deres sak skal til nye fagutvalg, men det er riktig at det er svært vanskelig å få søskengodkjenning. Det erfarte vi, og måtte bruke ekstra sterke argumentasjoner/begrunnelser for det.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...