Gjest friheten til å velge Skrevet 6. januar 2004 Skrevet 6. januar 2004 Hvorfor kan ikke kongen selv velge hvilken religion han tilhører - men MÅ være medlem i statskirken. Og det samme gjelder jo halvparten av stortingsrepresentantene og regjeringen. Hvordan passer dette sammen med prinsippet om religionsfrihet. Er statskirkemedlemmer bedre politikere og konge® enn andre? 0 Siter
Mistera Skrevet 7. januar 2004 Skrevet 7. januar 2004 Hadde det ikke stridt mot monarkiet så vet ikke jeg, skulle kongen liksom være muslim, new ager e.l.? Da kan man i så tilfelle begynne å diskutere om kongen i det heletatt burde vært konge, om vi hvirkelig burde hvert et monarki... Kongen er jo kirkens statsoverhode og beskytter. litt rart om han da var muslim... eller? 0 Siter
Prozak Skrevet 7. januar 2004 Skrevet 7. januar 2004 Hadde det ikke stridt mot monarkiet så vet ikke jeg, skulle kongen liksom være muslim, new ager e.l.? Da kan man i så tilfelle begynne å diskutere om kongen i det heletatt burde vært konge, om vi hvirkelig burde hvert et monarki... Kongen er jo kirkens statsoverhode og beskytter. litt rart om han da var muslim... eller? Men du synes det er riktig at han er kristen? Jeg, og minst halvparten av norges befolkning, er ikke kristne. "...................." 0 Siter
Mistera Skrevet 8. januar 2004 Skrevet 8. januar 2004 Men du synes det er riktig at han er kristen? Jeg, og minst halvparten av norges befolkning, er ikke kristne. "...................." Det var ikke det jeg mente, jeg mente det ville være litt rart om kongen var New Ager eller muslim eller buddist, da han er den norske statskirkesoverhode og beskytter... Etter mitt skjønn burde monarkiet for lengst være avskaffet, ikke er jeg kristen, er heller ikke buddist... Hva med å gå tilbake til religionen som var i norge før de slaktet og drepte under kristningen av norge og europa... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.