Gå til innhold

religionsfrihet er ikke for alle

Anbefalte innlegg

Gjest friheten til å velge

Hvorfor kan ikke kongen selv velge hvilken religion han tilhører - men MÅ være medlem i statskirken.

Og det samme gjelder jo halvparten av stortingsrepresentantene og regjeringen.

Hvordan passer dette sammen med prinsippet om religionsfrihet.

Er statskirkemedlemmer bedre politikere og konge® enn andre?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/131801-religionsfrihet-er-ikke-for-alle/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde det ikke stridt mot monarkiet så vet ikke jeg, skulle kongen liksom være muslim, new ager e.l.?

Da kan man i så tilfelle begynne å diskutere om kongen i det heletatt burde vært konge, om vi hvirkelig burde hvert et monarki...

Kongen er jo kirkens statsoverhode og beskytter. litt rart om han da var muslim... eller?

Hadde det ikke stridt mot monarkiet så vet ikke jeg, skulle kongen liksom være muslim, new ager e.l.?

Da kan man i så tilfelle begynne å diskutere om kongen i det heletatt burde vært konge, om vi hvirkelig burde hvert et monarki...

Kongen er jo kirkens statsoverhode og beskytter. litt rart om han da var muslim... eller?

Men du synes det er riktig at han er kristen? Jeg, og minst halvparten av norges befolkning, er ikke kristne.

"...................."

Men du synes det er riktig at han er kristen? Jeg, og minst halvparten av norges befolkning, er ikke kristne.

"...................."

Det var ikke det jeg mente, jeg mente det ville være litt rart om kongen var New Ager eller muslim eller buddist, da han er den norske statskirkesoverhode og beskytter...

Etter mitt skjønn burde monarkiet for lengst være avskaffet, ikke er jeg kristen, er heller ikke buddist...

Hva med å gå tilbake til religionen som var i norge før de slaktet og drepte under kristningen av norge og europa...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...