tulipaner Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Hei alle sammen! I disse dager får aprilgruppa sine etterlengtede telefoner og vi gleder oss alle med dem. Det fører også oss nærmere målet. Etter hva jeg har forstått regner man med at tildelingene i januar blir sendt fra Kina før nyttår (21.01) slik at vi kan regne med å få beskjed i slutten av januar. Håper dette er signaler vi kan stole på, men man vet jo aldri... Lykke til alle april venner - har du ikke fått telefonen ennå er det ikke lenge til... Hilsen fra blomstrende 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/131827-vb-mai-03/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
tango Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Hei tulipaner og andre ventere! Nå er det ikke lenge igjen til det er vår tur!! Jeg følger spent med på aprilgruppa og gleder meg sånn med dem at det nesten kjennes ut som egen tildeling! Håper som deg at mai-tildelingene sendes ut før nyttår, det står fortsatt på vb sidene at de venter neste runde i januar (men de har jo bomma en smule før...:-). Uansett er det ikke lenge til, det er helt uvirkelig at vi snart skal møte hverandre og de små barna våre!! Et lite praktisk spørsmål til slutt, har dere tenkt å ha med vogn? I tilfelle hvilken type? Glad og veldig optimistisk hilsen fra tango 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/131827-vb-mai-03/#findComment-809212 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjendine Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Hei tulipaner og andre ventere! Nå er det ikke lenge igjen til det er vår tur!! Jeg følger spent med på aprilgruppa og gleder meg sånn med dem at det nesten kjennes ut som egen tildeling! Håper som deg at mai-tildelingene sendes ut før nyttår, det står fortsatt på vb sidene at de venter neste runde i januar (men de har jo bomma en smule før...:-). Uansett er det ikke lenge til, det er helt uvirkelig at vi snart skal møte hverandre og de små barna våre!! Et lite praktisk spørsmål til slutt, har dere tenkt å ha med vogn? I tilfelle hvilken type? Glad og veldig optimistisk hilsen fra tango Vi hadde med vogn sist og tar mest sannsynlig med vogn denne gangen også. Men det går greit å kjøpe vogn. Det avhenger av bl a hvor du skal og hvor store krav du setter til en vogn. Skal f eks ryggen kunne legges ned? Ikke alltid utvalget er så stort. Ellers råder det stor usikkerhet rundt når tildelingene for mai kommer. Et av byråene i USA skrev følgende i en mail: Our coordinator doesn't think May referrals will make it in before CNY, says she is expecting them early in February. BUT, she did did qualify her expectation by saying "there is a chance..." (meaning a chance they may arrive before CNY). Uansett så er det ikke lenge igjen. Men først vil jeg gjerne se april tildelinger hos InorAdopt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/131827-vb-mai-03/#findComment-809250 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tango Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Vi hadde med vogn sist og tar mest sannsynlig med vogn denne gangen også. Men det går greit å kjøpe vogn. Det avhenger av bl a hvor du skal og hvor store krav du setter til en vogn. Skal f eks ryggen kunne legges ned? Ikke alltid utvalget er så stort. Ellers råder det stor usikkerhet rundt når tildelingene for mai kommer. Et av byråene i USA skrev følgende i en mail: Our coordinator doesn't think May referrals will make it in before CNY, says she is expecting them early in February. BUT, she did did qualify her expectation by saying "there is a chance..." (meaning a chance they may arrive before CNY). Uansett så er det ikke lenge igjen. Men først vil jeg gjerne se april tildelinger hos InorAdopt. Hei og takk for svar, Gjendine. Hvis jeg ikke husker veldig feil skal dere ha med en treåring på hentereise nå? Vi skal også det, har en egenfødt treåring som gleder seg villt! Jenta vår har sluttet med vogn her hjemme, men med mye trasking kan det kanskje være greit med en hvilemulighet. Er litt usikker på hvordan vi skal løse det, to vogner/tvillingvogn/vogn og babybjørn... eller andre løsninger? Hadde vært spennende å høre hva dere har tenkt å gjøre! Hilsen fra tango 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/131827-vb-mai-03/#findComment-809280 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noraførr Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Hei tulipaner og andre ventere! Nå er det ikke lenge igjen til det er vår tur!! Jeg følger spent med på aprilgruppa og gleder meg sånn med dem at det nesten kjennes ut som egen tildeling! Håper som deg at mai-tildelingene sendes ut før nyttår, det står fortsatt på vb sidene at de venter neste runde i januar (men de har jo bomma en smule før...:-). Uansett er det ikke lenge til, det er helt uvirkelig at vi snart skal møte hverandre og de små barna våre!! Et lite praktisk spørsmål til slutt, har dere tenkt å ha med vogn? I tilfelle hvilken type? Glad og veldig optimistisk hilsen fra tango Nå venter ikke vi tildeling, men jeg drister meg likevel frampå. Vi hadde med vogn (+ dyne) da vi hentet LilleLan høsten 2002. Hun var knapt 10 mnd. Vi kjøpte ei Knorr paraplytrille (litt kraftig en), hvor ryggen kunne legges helt ned. Vi angrer ikke ett sekund på at vi gjorde det. Vogna ble ikke veid med bagasjen, slik at vi hadde 40 kg + vogn. I vogna lurte vi litt forskjellig i da vi reiste hjem. 4 av 5 familier hadde med vogn. Den siste familien kjøpte vogn - den var billig og dårlig .... så dårlig at de valgte å la den stå igjen i Beijing....men den gjorde jo nytta si. Vi tenkte at det var greit at LilleLan hadde noe "kjent" når hun kom til Norge - vogna og dyna hennes var bl.a. av "de kjente" tingene. I tillegg gikk vi helt over til norsk barnemat i løpet av de 14 dagene vi var i Kina. For vårt vedkommende ble hjemkomsten til Norge uproblematisk, men det er mulig at den ville blitt det samme uten disse "kjente tingene" også! Ønsker dere all mulig lykke til i tiden framover. Det er ulidelig spennende å vente på tildeling. Kjenner nesten at jeg blir litt misunnelig, gitt ) Men vi er jo også igang (...igjen), så det bli vår tur igjen ..... men ikke før i 2005. klem fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/131827-vb-mai-03/#findComment-809291 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjendine Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Hei og takk for svar, Gjendine. Hvis jeg ikke husker veldig feil skal dere ha med en treåring på hentereise nå? Vi skal også det, har en egenfødt treåring som gleder seg villt! Jenta vår har sluttet med vogn her hjemme, men med mye trasking kan det kanskje være greit med en hvilemulighet. Er litt usikker på hvordan vi skal løse det, to vogner/tvillingvogn/vogn og babybjørn... eller andre løsninger? Hadde vært spennende å høre hva dere har tenkt å gjøre! Hilsen fra tango Vi er ikke helt sikre. Foreløpig er planen en vogn og en BabyBjørn sæle. Da kan vi la storesøster bruke vognen litt innimellom når hun er sliten. Føler vi behov for en vogn ekstra tror jeg bare vi kjøper en liten trille. Har tvillingtrille, men føler den blir altfor stor å ha med seg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/131827-vb-mai-03/#findComment-809321 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ahg Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Hei og takk for svar, Gjendine. Hvis jeg ikke husker veldig feil skal dere ha med en treåring på hentereise nå? Vi skal også det, har en egenfødt treåring som gleder seg villt! Jenta vår har sluttet med vogn her hjemme, men med mye trasking kan det kanskje være greit med en hvilemulighet. Er litt usikker på hvordan vi skal løse det, to vogner/tvillingvogn/vogn og babybjørn... eller andre løsninger? Hadde vært spennende å høre hva dere har tenkt å gjøre! Hilsen fra tango Storesøster på 4 år var med da vi hentet lillesøster på 12 måneder. Vi hadde med både sammenleggbar trille og Babybjørn bæresele. Det endte med at lillesøster satt i bæreselen (de første 3 dagene hylte hun hvis jeg ikke bar henne på kroppen min), og storesøster satt i trilla (det er mye gåing ifbm all sightseeingen). Fungerte flott for oss. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/131827-vb-mai-03/#findComment-810388 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.