Gå til innhold

bekymret for mannen min, økonomi

Anbefalte innlegg

Gjest hans kjære

Vi er et ungt par som har bodd sammen i tre år. Jeg er økonomisk anlagt, han ikke.

Jeg har aldri betalt en regning for sent, eller hatt gjeld. Jeg tjener 12000 netto i måneden, han 15000 - 22000.

Vi leier leilighet så har ingen felles gjeld. Vi betaler 4000 hver i husleie og 2000 til mat.

Han har masse gjeld, men det er bare surregjeld. Han har ikke kjøpt noe, eller tatt utdanning for pengene. Han skylder lånekassa 80 000, en bank 12 000, en annen bank 5000, telefonselskap 10 000, og statens innkrevningssentral 15 000. Lånekassa synes jeg er verst fordi det var egentlig faren hans som fikk han til å låne penger da han var 16. han skjønte ikke konsekvensene. mesteparten av pengene gikk til faren, han fikk kanskje 20 000 å bruke på tull. jeg mener han bør kreve at faren betaler dette, men han vil ikke det.

Han betaler sine regninger og jeg mine. Han er så klart alltid blakk og da bruker vi mine penger på fest og andre ting. jeg har også hjulpet han med en del regninger, men det blir jo ikke mindre! Jeg har spart (det jeg kan spare) og jeg har kjøpt alle møblene våre. Har også lånt han 9000 av mine sparepenger til å betale regninger. Det har vært nødløsning når han drukner i regninger. men nå er sparekontoen min tømt. Han skal betale meg tilbake når han kan litt av gangen. Jeg kan ikke gi han noe av min lønn. Hvis han først har penger kjøper han spill og annet han ikke trenger, og så kommer en regning og han er blakk.

I det siste har han ikke vært seg selv. Han virker deprimert og sliten. Han er selger og trives ikke på jobben heller. Sist fikk han 10 000 i lønn, da fikk han ikke betalt noen regninger nesten.

Han er veldig kosete og ber om unnskylding for det minste. Han tror jeg er skuffet over han og misfornøyd. men det er jeg ikke. Gjelden pådro han seg for lenge siden og jeg ser han prøver, virkelig! han spiser lite og. Før spiste han dobbelte av det han spiser nå. Han bare pirker i maten og sier han er mett.

Det går ikke å gjøre flere avtaler med de han skylder heller, han har fått siste sjans nå. Nærmest fårr trusselbrev fra statens innkrevningssentral om at hvis han ikke betaler innen fristen så skjer det og det og hn vil aldri få visakort, lån eller noe. hele livet hans blir ødelagt. Regninga er på 3000 hver måned. I tillegg kommer det tre fire til på 1000 - 2000.

Hadde jeg vunnet 200 000 hadde jeg betalt all gjelden hans, men jeg har ikke noe å stille opp med jeg heller. Jeg klarer meg akkuratt og har litt i banken på BSU og de pengene skal ikke røres. Hadde på kapitalkonto og, men de har gått til hans regninger.

Hva skal vi gjøre? Kommer aldri til å komme ut av dumpen og få kjøpt oss leilighet sammen. Ønsker oss barn og, men ikke får gjelda er borte. jeg kan ikke vente hele livet på han. Men noen år til skal han få. Han er det beste som har hendt meg, men desverre takler han økonomi dårlig.

Har noen råd å komme med til oss? Hva hadde du gjort hadde du vært i vår situasjon? Alltid hvis vi skal noe må han låne eller få penger av meg. Alle kranglene vi har er pga. penger, jeg begynner å bli sliten jeg og. Dette går innpå meg og.

Takk for at du orket å lese innlegget, dette er et nødrop.

Hilsen en frustrert jente

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/131831-bekymret-for-mannen-min-%C3%B8konomi/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Økomien

Det ene drar med seg det andre. Og derfor er han muligens på vei inn i en depresjon. Dere trenger rådgivning (praktiske gjennomførbare råd) fra en økonom.

Og strenge kjøreregler for økonomi i fremtida med tanke på felles gjeld og slikt. han får lommepenger av deg og du styrer resten om du skjønner? ;0)

Åssen er mattekunskapene hans på generell basis?

Om HAN VIL - så synes jeg at han skal la mesteparten av sin lønn gå inn på din konto - så kan du ordne med alt av regninger. Det er greit at én har orden på helheten. den som har mest peiling på økonomi bør jo ha ansvaret også.

Slik gjør jo mange det.

Gjest hans kjære

Er han fremdeles kredittverig?

I så fall ville jeg ha kontaktet banken g fått en samtale med en økonomisk rådgiver.

Er det noen om kan være kausjonist?

Da kunne han jo ha samlet alle lån i et i en bank til lav rente.

han er ikke kredittverdig, og har ikke mulighet for kausjonist.

Gjest hans kjære

Det ene drar med seg det andre. Og derfor er han muligens på vei inn i en depresjon. Dere trenger rådgivning (praktiske gjennomførbare råd) fra en økonom.

Og strenge kjøreregler for økonomi i fremtida med tanke på felles gjeld og slikt. han får lommepenger av deg og du styrer resten om du skjønner? ;0)

Åssen er mattekunskapene hans på generell basis?

Og da kontakter vi? Prøvde med alliansen for gjeldsofre, men fikk ikke noe respons der.

Mattekunnskapen hans er det ikke noe i veien med. Han bare klarer ikke å la vær å bruke penger hvis han har. Penegr betyr lite, så han sløser. Han ser ikke konsekvensene av det. Har han ikke penger så lar han regninger ligge, og det er der jeg kommer inn og slår i bordet. han har på en måte gitt opp. Og gir han opp nå (det var mye mye verre) så ødelegger han hele fremtiden sin, og mulig min. Hvis ejg blir.

Annonse

Gjest junicum

Og da kontakter vi? Prøvde med alliansen for gjeldsofre, men fikk ikke noe respons der.

Mattekunnskapen hans er det ikke noe i veien med. Han bare klarer ikke å la vær å bruke penger hvis han har. Penegr betyr lite, så han sløser. Han ser ikke konsekvensene av det. Har han ikke penger så lar han regninger ligge, og det er der jeg kommer inn og slår i bordet. han har på en måte gitt opp. Og gir han opp nå (det var mye mye verre) så ødelegger han hele fremtiden sin, og mulig min. Hvis ejg blir.

Gjeldsofferalliansen gir kun hjelpe til medlemmer. Meld dere inn, og hjelp ytes.

Når det gjelder private økonomiske rådgivere tenker disse mer på egen vinning og bankkonto enn på andres.

Økonomisk rådgivning kan du få gratis på sosialkontoret.

Gjest ikke undertegner

Prøv å legg det inn på psykiatriforumet. Virker som han har et problem som han kan trenge psykologisk hjelp for.

Gjest miranda nettverk

Jepp, kontakt sosialkontoret de kan skrive til kreditorene. Ihvertfall i vår kommune har de en gjeldsrådgiver og om de ikke har det i deres må de kunne hjelpe til uansett. La alle pengene gå inn på din konto også får han lommepenger. Jeg mener at det er en viss sum man skal ha i måneden for å kunne leve, slik at kreditorene kan ikke kreve alt, dette må jo sosialkontoret vite. Dere må vel derfor sette opp et budsjett slik at dette blir ordnet. Hvis han mistrives i jobben og dermed får dårlig betalt, så bør han kansje skifte jobb til noe med fast lønn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...