Gå til innhold

Off...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest epletre

Du får trøste deg med at du har mer dagslys enn oss, og sannsynligvis mindre frost. Da jeg bodde i USA og dro hjem til Norge til jul var det som å dra inn i en mørk sekk!

Kanskje mager trøst, forresten..

Mager trost siden jeg bor i Boston og det blir bekmorkt her klokken halv fem, og det er varmt naa naar vi har 10 minus...:-(

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/131901-off/#findComment-810002
Del på andre sider

Gjest språkfrik

Mager trost siden jeg bor i Boston og det blir bekmorkt her klokken halv fem, og det er varmt naa naar vi har 10 minus...:-(

Sol opp/ned i dag:

Oslo 0915 - 1532

Boston 0713 - 1627

Så du skulle ha ca 3 timer mer dagslys pr dag enn oss for tiden. Ikke så rart, siden du er på ca 42 grader og Oslo på ca 60 grader. Men det er

sikkert mørkt nok...

Da jeg bodde i Boston så jeg ikke en brøytebil hele vinteren, vintertøy trengte jeg bare etpar måneder, mindre enn 5 kalde var det knapt, veldig mildt til uti november, vår mer som i Oslo, knallvarm sommer dog. Og en ting til: Det var av og til grassat kald vind om vinteren.

Jeg var kanskje heldig med vinterkulda.

Får du noe besøk hjemmefra? Det kan jo lyse opp.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/131901-off/#findComment-810029
Del på andre sider

Annonse

Gjest epletre

Sol opp/ned i dag:

Oslo 0915 - 1532

Boston 0713 - 1627

Så du skulle ha ca 3 timer mer dagslys pr dag enn oss for tiden. Ikke så rart, siden du er på ca 42 grader og Oslo på ca 60 grader. Men det er

sikkert mørkt nok...

Da jeg bodde i Boston så jeg ikke en brøytebil hele vinteren, vintertøy trengte jeg bare etpar måneder, mindre enn 5 kalde var det knapt, veldig mildt til uti november, vår mer som i Oslo, knallvarm sommer dog. Og en ting til: Det var av og til grassat kald vind om vinteren.

Jeg var kanskje heldig med vinterkulda.

Får du noe besøk hjemmefra? Det kan jo lyse opp.

Heldigen deg! Her har vi hatt to store snostormer allerede. Har liksom sett sno "for forste gang naa", utrolig masse. Men vaeret er greit det!

Foler meg bedre naa, alltid hjemlengsel naar jeg er litt saann smaasyk, synes jo saa synd paa meg selv og vil hjem til mor og far!:-)

Men Boston er en kjempeplass aa bo!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/131901-off/#findComment-810054
Del på andre sider

Gjest språkfrik

Heldigen deg! Her har vi hatt to store snostormer allerede. Har liksom sett sno "for forste gang naa", utrolig masse. Men vaeret er greit det!

Foler meg bedre naa, alltid hjemlengsel naar jeg er litt saann smaasyk, synes jo saa synd paa meg selv og vil hjem til mor og far!:-)

Men Boston er en kjempeplass aa bo!

Enig!! Skjønner deg godt, jeg, det er langt hjem.

Så de HAR brøytebiler altså? Mer erfarne nordmenn der borte lo av Bostonfolk, sa de kalte en middels snøbyge for "snowstorm", og påsto at hvis det kom 10 cm snø så ville hele byen gå i stå, for de hadde rett og slett ikke nok brøytebiler. Var litt overdrivelse det da, skjønner jeg. Jeg så bare at ved 2 cm snø var det lite biler ute, siden det ikke var vinterdekk så vidt jeg skjønte.

Får du gått på ski? Savner du det? Masse turer til shopping malls i stedet kanskje? Masse god mat? Jeg savner maten.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/131901-off/#findComment-810097
Del på andre sider

Gjest epletre

Enig!! Skjønner deg godt, jeg, det er langt hjem.

Så de HAR brøytebiler altså? Mer erfarne nordmenn der borte lo av Bostonfolk, sa de kalte en middels snøbyge for "snowstorm", og påsto at hvis det kom 10 cm snø så ville hele byen gå i stå, for de hadde rett og slett ikke nok brøytebiler. Var litt overdrivelse det da, skjønner jeg. Jeg så bare at ved 2 cm snø var det lite biler ute, siden det ikke var vinterdekk så vidt jeg skjønte.

Får du gått på ski? Savner du det? Masse turer til shopping malls i stedet kanskje? Masse god mat? Jeg savner maten.

Kommer fra Stavanger saa ski er ikke min sterke side. Broytebiler er det nok av! To dager foer den saakalte snostormen kommer er de paa plass.. Men jeg var sjokka da veiene var helt fine og snoen var under knaerne, men skolene stengte!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/131901-off/#findComment-810139
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...