Gå til innhold

Attester/dokumenter - lurer på..

Anbefalte innlegg

Da er jeg i full gang med å ordne med papirer ifbm med oppstart og lurer på litt forskjellig...

Skjemaene "søknad om adopsjon" og "egenerklæring om helse" - hvor får jeg de fra? Tar barnevernet med seg disse ifbm første hjemmebesøk eller får man de ved å henvende seg til adopsjonsforeningen?

Har nå bestilt legetime, bedt om attester på ligning, vigsel og fødselsattest. Skal innom politiet senere idag for å fylle ut søknad om uttømmende politiattester - føler nå at vi er kommet orntli' i gang :-))

Trenger jeg forresten fødelsattester på barna??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/131957-attesterdokumenter-lurer-p%C3%A5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei unidad!

Vi hadde ikke fødselsattester på særkullsbarna ved 1ste adopsjon og ikke av de eller vårt felles adoptivbarn nå på 2dre runde.

Vi fikk de nevnte skjema hos BV i forkant av møtet

- søknad om adopsjon

- egenerklæring helse

- legeerklæring

Alle disse er standard formularer som brukes. Ta en telefon til BV og hør hvordan dere skal gjøre det. Det er ofte den sikreste vei.

Har dere bestemt dere for land?!

LYKKE TIL!

hilsen

Gjest Sommerstorm

Vi har akkurat fått sendt sosialrapporten (sendte den 22. des. til BUFA).Vi bruker Adopsjonsforum. Når vi ringte til dem og sa at vi skulle i gang igjen med en ny adopsjonsprosess, så sendte de oss en mappe med all den informasjonen vi trengte.

Søknad, skjema for legeerklæring og egenerklæring fikk vi av barnevæernet.

Vi måtte legge ved fødselsattest for det første barnet vi adopterte.

Sammen med adopsjonssøknaden som sendes fra barnevernet, skal der ligge en "bekreftelse på adopsjonsformidling" fra det adopsjonsbyrået dere skal bruke. Denne attesten fikk vi etter at vi hadde betalt inn første forskudd til AF.

Jeg er enig med Tirsa at det ikke er så lurt å sette i gang med alle disse attestene før dere er i full gang med sosialrapporten. Det tar helt sikkert minst en måned å få ferdig sosialrapporten - og det tar ikke så lang tid å skaffe disse attestene... Dumt å måtte spørre etter dem en gang til hvis de blir foreldet. Politiattest fikk vi bare etter noen dager i den kommunen som vi bor.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...