Gå til innhold

Var ikke dette skrekkelig dyrt?

Anbefalte innlegg

Foreldrene mine hadde fagfolk til å legge fliser inni selve dusjen.Totalt 12 kvm. ( vegg og gulv)

Alt ble gjort ; smørt på membran , fliselegginga , fuging og vasking av fugene.

Han som gjorde kom og gikk i noen dager.

Av og til var han der i 2 timer , andre dager 3 timer.

De var rimlig sjokkert da regningen i går kom på 38 000;

Flisene kostet 600; pr. kvm.

Det var heller ikke spesifisert timer!

Kan de kreve å få det spesifisert?

Syntes det hørtes svinaktig dyrt ut!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/131958-var-ikke-dette-skrekkelig-dyrt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ulv I Faarikaal

I følge kjøpsloven skal du alltid ha nøyaktig timeliste og materialliste.

Gi han f eks halvparten av pengene eller det du mener det burde koste og be om dokumentasjon for resten. Forlang spesifisert faktura med foretaksnummer og slå opp foretaksnummeret på internett.

Håper du har en avtalt timepris?

Her bør de be om en pinlig nøyaktig spesifisert regning! Det hørtes dyrt ut, ja, men ikke glem at slike ting på badet alltid blir dyrt. Det er det dyreste rommet i huset å pusse opp.

Men det hørtes mye ut for såpass få timers arbeid, ja. Spesifisering !

Det hørtes vanvittig dyrt ut! Men det er dessverre noen som opplever å få sjokkregnnger på bl.a. baderom.

Vi skal lage nytt bad nå (ca 12-13 m2 i gulvflate, med fliser på veggene. Vi har kontaktet tre rørleggerfirmaer som skal gi anbud på hele jobben (snekker, elektriker, murer og rørlegger), og vi er innstilt på å få kontrakten så spesifikk som mulig, med bindende tidsrammer.

Jeg tviler på at de har noe å komme med i ettertid hvis det ikke stod noe i kontrakten. Men jeg ville ha bedt om å få spesifisert arbeidet på timebasis. Flisene kom jo bare på 7200...

I følge kjøpsloven skal du alltid ha nøyaktig timeliste og materialliste.

Gi han f eks halvparten av pengene eller det du mener det burde koste og be om dokumentasjon for resten. Forlang spesifisert faktura med foretaksnummer og slå opp foretaksnummeret på internett.

Håper du har en avtalt timepris?

Det er foreldrene mine.

De hadde nok ikke avtalt noen imeantall eller noe , men regnet med at det kom på rundt 10 000; i arbeidspenger!

Takk for tipsene ;o)

Annonse

Det er dyrt med fliser, kan nok kanskje stemme, men be om spesifisering, så ser de hvertfall hva det er blitt betalt for. Det skal de kunne gi.

Ja fliser er dyrt , men regningen for selve arbeidet er langt over 25 000; for 12 kvm.

DET syntes jeg virket veldig dyrt!

Det hørtes vanvittig dyrt ut! Men det er dessverre noen som opplever å få sjokkregnnger på bl.a. baderom.

Vi skal lage nytt bad nå (ca 12-13 m2 i gulvflate, med fliser på veggene. Vi har kontaktet tre rørleggerfirmaer som skal gi anbud på hele jobben (snekker, elektriker, murer og rørlegger), og vi er innstilt på å få kontrakten så spesifikk som mulig, med bindende tidsrammer.

Jeg tviler på at de har noe å komme med i ettertid hvis det ikke stod noe i kontrakten. Men jeg ville ha bedt om å få spesifisert arbeidet på timebasis. Flisene kom jo bare på 7200...

Er nok smart og få priser ( sånn noenlunde ) avtalt på forhånd ja !

Syntes det var merklig at det ikke var spesifisert noe på regningen.

Feiginger , som tror de kan lure litt eldre syke folk , tror jeg!

Her bør de be om en pinlig nøyaktig spesifisert regning! Det hørtes dyrt ut, ja, men ikke glem at slike ting på badet alltid blir dyrt. Det er det dyreste rommet i huset å pusse opp.

Men det hørtes mye ut for såpass få timers arbeid, ja. Spesifisering !

Ja , jeg skal be dem ringe firmaet og få det spesifisert!

12 kvm. og langt over 25 000; i arbeidspenger...hm...

Altså selv om man regner 30 timer og kr 400,- per. time er man ikke i nærheten av kr 38 000,- engang. Men det kan fort bli kr 25 000,-. Det hadde jeg overhodet ikke akseptert.

Det som er problemet er jo at de ikke aner selv hvor mange timer han har vært der.

Men som jeg skrev så har han kommet og gått .

Og har aldri vært der mere enn 3 timer om gangen...

Tror det er noe lureri her...

Det som er problemet er jo at de ikke aner selv hvor mange timer han har vært der.

Men som jeg skrev så har han kommet og gått .

Og har aldri vært der mere enn 3 timer om gangen...

Tror det er noe lureri her...

Da hadde jeg bedt om å få en time pris og overslag over hvor magne timer de har vært der. Normalt skal det ikke ta mer enn 40 timer å gjøre det de har gjort, med mindre det var særskilte skader på badet. evt. gulv som var skjevt ol.

Da hadde jeg bedt om å få en time pris og overslag over hvor magne timer de har vært der. Normalt skal det ikke ta mer enn 40 timer å gjøre det de har gjort, med mindre det var særskilte skader på badet. evt. gulv som var skjevt ol.

Ja , jeg skal be dem få det!

En kompis av oss la fliser på badet vårt i høst ( ca. 10 kvm. ) og han brukte 5 timer på det!

Men da fugde og vasket vi selv da....

Annonse

Ulv I Faarikaal

Det er foreldrene mine.

De hadde nok ikke avtalt noen imeantall eller noe , men regnet med at det kom på rundt 10 000; i arbeidspenger!

Takk for tipsene ;o)

De har en god sak, når de ikke har avtale, er det rom for å holde igjen penger. Men ikke hold alle pengene, det er ikke lurt.

Best er å skrive et brev til vedkommende med hva man mener er riktig og kreve skriftlig svar, så slipper man at der ene ordet tar det andre, noen som er magnske vanlig i slike saker.

Jeg har gode kontakter, så kom gjerne tilbake.

Tja... egentlig ikke... av disse 38000 er det jo 24 % moms, og da blir nettobeløpet ca 30600,-

Flisene koster av dette 7200 - det vil si det er igjen 23.400 for arbeid og ikke minst kjøring. Tipper timeprisen er ca 550 - og for kjøring pleier disse håndverkerne ta ca 3 kr/km.

Men - regningen skal uansett være spesifisert.

Gjest virkermye

Jeg fikk en gang ned en rørleggerregning fra 12 til 3 timer på følgende måte:

Krevde dato og klokkeslett for de timene de påsto de hadde vært her. De var da så dumme å skrive klokkeslett jeg bevislig hadde sittet forgjeves og ventet på dem. (Folk satt på jobb og ventet på meg.)

Alltid lurt å avtale priser på forhånd. Timepris bør være avtalt. Antall timer bør man få overslag for på forhånd.

Hvis de har f.eks. en time å kjøre hver vei og skal ha betalt for det, kan man avtale at de skal komme 5 dager a 8 timer, ikke 20 dager a 2 timer.

Jeg fikk en gang ned en rørleggerregning fra 12 til 3 timer på følgende måte:

Krevde dato og klokkeslett for de timene de påsto de hadde vært her. De var da så dumme å skrive klokkeslett jeg bevislig hadde sittet forgjeves og ventet på dem. (Folk satt på jobb og ventet på meg.)

Alltid lurt å avtale priser på forhånd. Timepris bør være avtalt. Antall timer bør man få overslag for på forhånd.

Hvis de har f.eks. en time å kjøre hver vei og skal ha betalt for det, kan man avtale at de skal komme 5 dager a 8 timer, ikke 20 dager a 2 timer.

Det var det jeg også reagerte på ; når de først hadde bestilt dem til å gjøre jobben , burde de kunne jobbe hele dager , og ikke hakke det opp på den måten...

Også selvsagt ha en avtale på forhånd;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...