Gå til innhold

IVF og adopsjon samtidig

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Når du registrerer deg ved adopsjonsforeningene skriver du under på at du ikke skal samtidig prøve andre metoder.

Og du skal ha et avklart forhold til eventuell årsak til at dere ikke får egenfødte barn ved gjennomgang av sosialrapporten.

Dessverre er det endel som prøver IVF samtidig, og det syntes jeg (i tillegg til at det faktisk er i strid med det man har skrevet under på ) er veldig trist. I verste fall ender dere opp med å måtte si fra dere det barnet dere får tildelt - og for det barnet kan det i verste fall bety at det blir for gammelt for å adopteres bort. I tillegg mener jeg at hele adopsjonsprosessen er en forberedelse til det barnet som skal komme. Tankene, forventningene, gleden, bekymringene, utålmodigheten...alt som hører til i ventetid på barn uansett hvordan det kommer inn i familien. Da blir det jo helt galt å prøve ivf samtidig.

Lykke til i deres valg!

Kan anbefale adopsjon på det sterkeste - men det må være 200% helhjertet. Ingen barn fortjener noe annet.

Når du registrerer deg ved adopsjonsforeningene skriver du under på at du ikke skal samtidig prøve andre metoder.

Og du skal ha et avklart forhold til eventuell årsak til at dere ikke får egenfødte barn ved gjennomgang av sosialrapporten.

Dessverre er det endel som prøver IVF samtidig, og det syntes jeg (i tillegg til at det faktisk er i strid med det man har skrevet under på ) er veldig trist. I verste fall ender dere opp med å måtte si fra dere det barnet dere får tildelt - og for det barnet kan det i verste fall bety at det blir for gammelt for å adopteres bort. I tillegg mener jeg at hele adopsjonsprosessen er en forberedelse til det barnet som skal komme. Tankene, forventningene, gleden, bekymringene, utålmodigheten...alt som hører til i ventetid på barn uansett hvordan det kommer inn i familien. Da blir det jo helt galt å prøve ivf samtidig.

Lykke til i deres valg!

Kan anbefale adopsjon på det sterkeste - men det må være 200% helhjertet. Ingen barn fortjener noe annet.

Dette gjelder ikke meg.

Det er en diskusjon jeg har med en venninne som skal adoptere og starte IVF samtidig. Hun sier foreningen bare ANBEFALER at de ikke samkjører.

Jeg mener det er ulovlig, men jeg klarer ikke finne ut hvor det står.

Det gjelder AF.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...