Gå til innhold

Senebetennelse og Brexidol


Gjest siwidi

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg stilte spørsmål om Brexidol for en tid tilbake. Mannen min er mer eller mindre ferdig med tablettene nå (20 tabletter på 18 dager), men klager fremdeles på smerter i benet. Det har blitt mye bedre, sier han, men det lyner fremdeles i benet (på yttersiden av benet fra litt over kneet til litt under kneet). Betyr dette at tablettene ikke har fungert? Bør han vente med å starte å trene igjen inntil videre, eller bør han få en ny tablett-kur?

Han har ikke trent benene siden han begynte på tablettene, men har gått i 30-45 minutter hver dag med hunden.

Takknemlig for svar!

MVH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg ved ikke hvad brexidol er.

måske står der det farmakologiske navn med små bogstaver.

Men det lyder for mig som noget ikke er rigtigt i sygehistorien.

kan I beskrive smerteklagerne lidt mere nøjagtige også "geografisk".

så vil jeg se hvad jeg kan hjælpe med.

lidt tillægsspørgsmål.

hvor gammel er din mand?

hvad arbejder han med?

dyrker han anden sport end at gå tur med hund?

går han på trapper og hvor meget?

mvh

jvbruun,ortopædkirurg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ved ikke hvad brexidol er.

måske står der det farmakologiske navn med små bogstaver.

Men det lyder for mig som noget ikke er rigtigt i sygehistorien.

kan I beskrive smerteklagerne lidt mere nøjagtige også "geografisk".

så vil jeg se hvad jeg kan hjælpe med.

lidt tillægsspørgsmål.

hvor gammel er din mand?

hvad arbejder han med?

dyrker han anden sport end at gå tur med hund?

går han på trapper og hvor meget?

mvh

jvbruun,ortopædkirurg

Takk for svar,

Brexidol er et legemiddel som virker betennelseshemmende.

Min mann er 44 år, har kontorjobb, men trener aktivt sykling og spinning + noe styrketrening (ca. en gang i uken). Han ror også endel, selv om det er en stund siden sist.

Siden det ikke er jeg som har smertene, er det vanskelig å beskrive, men de starter omtrent midt på leggen og stråler oppover til midt på låret. Det ligger vesentlig på utsiden av benet ettersom jeg forstår.

MVH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

siwidi.

Når såkalt NSAID behandling eller betennelsesdempende beh. etter 18-20 dgr. er det for det første ingen hensikt å fortsette med den. Jeg synes kort og godt at legen bør se på han igjen.

Hvis han imidlertid kan bedrive annen trening (alternativ trening) enn det som provoserer smerter er det bare godt for en reperasjonsprosess, f. eks. en bånd/ligamentskade.

Førøvrig, En Riktig God Jul til dere begge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...