Gå til innhold

Alder på nr. 2 fra Kina

Anbefalte innlegg

Gjest Hunan-mor

Gratulerer så mye alle som har fått tildelinger fra Kina!! Det er en stor dag som dere aldri kommer til å glemme. Vi venter selv på nr. 2 nå og jeg har et spørsmål til andre med to barn:

Vi har en jente fra Kina som vi adopterte i 2002. Vi regner med at hun får en lille-søster eller-bror til høsten, da er hun 3 år og noen måneder. Fra BUFA er vi godkjent for et barn som er to år yngre enn den første. Dvs at barnet kan være max 12-13 måneder ved tildeling. Hvordan er det med dere som har fått tildelt barn nummer to fra Kina? Har det alltid vært minst to år mellom, eller har aldersforskjellen noen ganger vært mindre enn dette?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/132091-alder-p%C3%A5-nr-2-fra-kina/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest en gang til

Hei Hunan-mor,

Dette har jeg også tenkt en del på og nesten vært sikker på at vi fikk et lite barn. Men forrige uke hørte jeg om noen som reiste for å hente et barn på 18 mnd, og barn nr 1 er nettopp fylt 3. Så vidt jeg vet er det to kalenderår mellom barna, dvs en er født i 2000 og en i 2002.

Vår datter blir 3 i juni, hun var 8 1/2 mnd ved tildeling og jeg var overbevist om at vi kom til å få et barn som var maks 1 år. Men nå tenker jeg at vi får den vi skal ha.

Vi bruker AF og ble registrert i CCAA i nov. 2003. Vi var i Kina mars/ april 2002.

Vennlig hilsen

Hei Hunan-mor,

Dette har jeg også tenkt en del på og nesten vært sikker på at vi fikk et lite barn. Men forrige uke hørte jeg om noen som reiste for å hente et barn på 18 mnd, og barn nr 1 er nettopp fylt 3. Så vidt jeg vet er det to kalenderår mellom barna, dvs en er født i 2000 og en i 2002.

Vår datter blir 3 i juni, hun var 8 1/2 mnd ved tildeling og jeg var overbevist om at vi kom til å få et barn som var maks 1 år. Men nå tenker jeg at vi får den vi skal ha.

Vi bruker AF og ble registrert i CCAA i nov. 2003. Vi var i Kina mars/ april 2002.

Vennlig hilsen

Gjennom kjente med erfaring har jeg forstått det slik, at hvis der er mindre enn 2 år mellom barnet så ordnes dette i BUFA før tildeling. Saken skal slik jeg har forstått det opp igjen på nytt i BUFA, men at foreningene ordner dette greit, raskt og effektiv, slik at de som får tildeling ikke skal bekymre seg om det.

Noen kan altså få barn hvor aldersforskjellen er noe under 2 år. I de tilfeller vi kjenner var forskjellen 1 1/2 år i begge tilfeller.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...