Viljemor Skrevet 9. januar 2004 Del Skrevet 9. januar 2004 Hei! Vi er så uheldige å ha en lærer som ikke er egnet i en barneskole. Elevflukt har ført til halvering av elevtallet, og oppvekstavd. har godtatt dette uten å reagere. Uansett - historien blir for lang å ta her, men dersom noen har lignende erfaring med positiv løsning, så tar jeg imot med takk... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/132137-grunnskolen-hvordan-bli-kvitt-en-uegnet-l%C3%A6rer/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pappa Bjørn Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 På barneskolen fikk jeg rundjuling av en lærer flere ganger. Dette skjedde også med flere andre elever, uten at det fikk noen konsekvenser annet enn at rektor fikk litt å forklare. Han klarte alltid å roe foreldrene ned og forklare hvor vanskelig det var å få sparket en lærer og heller fortelle hvor mye de kunne gjøre for ham slik at han skulle få ro til å arbeide med seg selv og få det bedre så ikke han skadet andre. Nå er dette 17-18 år siden, men fremdeles har jeg den bestemmelsen at om jeg noen gang skal bruke vold mot et annet menneske så blir det når jeg treffer ham. Slike ting sitter, så det første du må gjøre er å innse at det kan bli vanskelig og bestemme deg for å sloss til slutten for å få et resultat. Ikke godta et nei, å kople gjerne inn foreldreutvalg, barnevernet, fylkeslegen osv. Alle de instanser du kan for å legge press i denne saken. Lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/132137-grunnskolen-hvordan-bli-kvitt-en-uegnet-l%C3%A6rer/#findComment-817763 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulv I Faarikaal Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 På barneskolen fikk jeg rundjuling av en lærer flere ganger. Dette skjedde også med flere andre elever, uten at det fikk noen konsekvenser annet enn at rektor fikk litt å forklare. Han klarte alltid å roe foreldrene ned og forklare hvor vanskelig det var å få sparket en lærer og heller fortelle hvor mye de kunne gjøre for ham slik at han skulle få ro til å arbeide med seg selv og få det bedre så ikke han skadet andre. Nå er dette 17-18 år siden, men fremdeles har jeg den bestemmelsen at om jeg noen gang skal bruke vold mot et annet menneske så blir det når jeg treffer ham. Slike ting sitter, så det første du må gjøre er å innse at det kan bli vanskelig og bestemme deg for å sloss til slutten for å få et resultat. Ikke godta et nei, å kople gjerne inn foreldreutvalg, barnevernet, fylkeslegen osv. Alle de instanser du kan for å legge press i denne saken. Lykke til. Jeg hadde også veldig lyst til å grisebanke en viss overlærer og en kvinnelig lærer etter opplevelser fra barneskolen. Men da jeg så dem igjen var de så gamle at jeg skrinla planene. Det er underlig at voksne kan behandle barn slik uten at noen griper inn. Jeg ble brutalt lugget og slått kun forsi jeg en gang hadde glem blokkfløyta. Mora mi trodde meg ikke. En pedofil svømmelærer gikk naken rundt i svømmetimene blant 6-7 år gamle og hadde tydelig ereksjon. Mora mi ble sjokkert over at jeg kunne lyve slik om den kjekke læreren. I dag er hun lei seg for at hun ikke trodde meg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/132137-grunnskolen-hvordan-bli-kvitt-en-uegnet-l%C3%A6rer/#findComment-817789 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viljemor Skrevet 15. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2004 På barneskolen fikk jeg rundjuling av en lærer flere ganger. Dette skjedde også med flere andre elever, uten at det fikk noen konsekvenser annet enn at rektor fikk litt å forklare. Han klarte alltid å roe foreldrene ned og forklare hvor vanskelig det var å få sparket en lærer og heller fortelle hvor mye de kunne gjøre for ham slik at han skulle få ro til å arbeide med seg selv og få det bedre så ikke han skadet andre. Nå er dette 17-18 år siden, men fremdeles har jeg den bestemmelsen at om jeg noen gang skal bruke vold mot et annet menneske så blir det når jeg treffer ham. Slike ting sitter, så det første du må gjøre er å innse at det kan bli vanskelig og bestemme deg for å sloss til slutten for å få et resultat. Ikke godta et nei, å kople gjerne inn foreldreutvalg, barnevernet, fylkeslegen osv. Alle de instanser du kan for å legge press i denne saken. Lykke til. Takk for støtten! ) Ja - før var det verre å ta til motmæle overfor "både lensmann og prest". Nå er heldigvis den nye opplæringsloven ganske klar på at vi foreldre har mye vi skulle ha sagt. Oppvekstleder har en fremdriftsplan på gang, men vi stoler ikke så mye på henne heller. Hun har jo bidratt med sitt til at skolen har mistet så mange elever - ved å lukke øynene for den _virkelige_ årsaken bak disse søknadene om skolebytte. Men - jeg har da aaaaaldri vært av den typen som gir meg (bare spør mamma..! ;o) ), så vi får se om ikke ting løser seg. Min kommende 1.klassing skal ikke behøve å møte skolen med et upassende menneske i en så viktig rolle. Mvh. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/132137-grunnskolen-hvordan-bli-kvitt-en-uegnet-l%C3%A6rer/#findComment-817848 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Jeg hadde også veldig lyst til å grisebanke en viss overlærer og en kvinnelig lærer etter opplevelser fra barneskolen. Men da jeg så dem igjen var de så gamle at jeg skrinla planene. Det er underlig at voksne kan behandle barn slik uten at noen griper inn. Jeg ble brutalt lugget og slått kun forsi jeg en gang hadde glem blokkfløyta. Mora mi trodde meg ikke. En pedofil svømmelærer gikk naken rundt i svømmetimene blant 6-7 år gamle og hadde tydelig ereksjon. Mora mi ble sjokkert over at jeg kunne lyve slik om den kjekke læreren. I dag er hun lei seg for at hun ikke trodde meg. Som mora mi som ikke trodde meg før hun leste boka til Roy Jakobsen og så hvordan lærerne på skolen var. Den største plageånden, Villiksen i boka, tok livet sitt tilslutt.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/132137-grunnskolen-hvordan-bli-kvitt-en-uegnet-l%C3%A6rer/#findComment-823448 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulv I Faarikaal Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Som mora mi som ikke trodde meg før hun leste boka til Roy Jakobsen og så hvordan lærerne på skolen var. Den største plageånden, Villiksen i boka, tok livet sitt tilslutt.... Klart at et yrke tiltrekker seg bestemte mennesker som aldri skulle hatt en slik jobb. De søker opp de jobbene som gir dem det de ønsker, nemlig noen å mobbe. En personlighetsforstyrrelse. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/132137-grunnskolen-hvordan-bli-kvitt-en-uegnet-l%C3%A6rer/#findComment-823543 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 5. februar 2004 Del Skrevet 5. februar 2004 Vi klarte det på gymnaset. Og da var det ikke snakk om en lærer som ingen likte "bare", hun var rett og slett uegnet som lærer. Det var en del runder med de andre lærerne (de var noen engler nå vi kom sjokkskadet og gråtende inn til deres timer!) og med ledelsen på skolen, ledelsen ville bare dysse ned hele saken. På dette tidspunktet var flere i klassen sykmeldte fra hennes timer og flere lærere som hadde hatt oss en stund brukte tid fra sine timer på å la oss få snakke ut og fortelle hvordan vi følte det. I det hele tatt var det tilstander. Til slutt arrangerte vi et foreldremøte for de klassene det gjaldt og ble enige om å true med å gå til VG med hele saken. Såvidt jeg husker så vi ikke mer til læreren etter det og hun ble flyttet til en annen stilling et annet sted. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/132137-grunnskolen-hvordan-bli-kvitt-en-uegnet-l%C3%A6rer/#findComment-841282 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.