Gå til innhold

Muslimer i Danmark (og Norge)


Grip

Anbefalte innlegg

En liten sveip innom B.T. (Dansk avis), ga følgende lille serie av linker:

I København-området er 80-90% av klientene ved krisesentrene innvandrerkvinner.

Et egnet pustehull for dem som er utsatt for voldelige menn. Det er blodig alvor å bli utsatt de patriarkalske muslimer:

http://www.bt.dk/nyheder/artikel:aid=245188/

Men muslimske menn gir seg ikke så lett;

http://www.bt.dk/nyheder/artikel:aid=245190/

De bruker altså taxier som spanings- og kidnappingsredskap.

......

Et adekvat tiltak er å la være å rekvirere taxier med slike sjåfører, og det gjøres da også;

http://www.bt.dk/nyheder/artikel:aid=245186/

Så klager de på at de ikke får jobb.

.....

Danskene sliter noe jævlig, og i samme avis omtales deler av København som ghettoer og tikkende bomber.

http://www.bt.dk/nyheder/artikel:aid=242398/

Tilsvarende utvikling ser vi Norge.

Hvorfor må de la det gå så langt at et kraftig oppgjør blir nødvendig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 198
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    74

  • Ulv I Faarikaal

    53

  • Grip

    34

  • MsSophie

    7

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest Tristamento

Skal vi våge oss frempå med en liten antagelse om Sør skal svare deg på innlegget ditt, så vil det inneholde noe om kjønnsforskjeller mht. kriminalstatistikk... og kanskje noe upresist vås om kristendom og jødedom ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og her avslører du deg så det SYNGER!

*Hvor* tror du disse kvinnene har størst mulighet for å få hjelp? På landsbygden i Pakistan, eller i Norge?

Men din hensikt er overhodet IKKE å "hjelpe" kvinnene, men å bruke dette mot både dem og mennene, som et falskt grunnlag mot innvandring.

Løgnaktig av deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi våge oss frempå med en liten antagelse om Sør skal svare deg på innlegget ditt, så vil det inneholde noe om kjønnsforskjeller mht. kriminalstatistikk... og kanskje noe upresist vås om kristendom og jødedom ??

Det ville være fint hvis du, til en forandring, evnet å diskutere sak, istedet for person.

Men å diskutere sak er vel ikke "faglig forsvarlig" når du mangler kunnskap om emnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og her avslører du deg så det SYNGER!

*Hvor* tror du disse kvinnene har størst mulighet for å få hjelp? På landsbygden i Pakistan, eller i Norge?

Men din hensikt er overhodet IKKE å "hjelpe" kvinnene, men å bruke dette mot både dem og mennene, som et falskt grunnlag mot innvandring.

Løgnaktig av deg!

Mener du at man kun skal slippe inn kvinner fra fremmede kulturer? Mener du at du har et dol'sk monopol på empati?

For øvrig jager man ikke konsekvensene av en skandaløs innvandringspolitikk på dør ved å bruke store bokstaver og ved å angripe budbringeren.

Hva synes du om denne?

http://www.bt.dk/krimi/artikel:aid=243886/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du at man kun skal slippe inn kvinner fra fremmede kulturer? Mener du at du har et dol'sk monopol på empati?

For øvrig jager man ikke konsekvensene av en skandaløs innvandringspolitikk på dør ved å bruke store bokstaver og ved å angripe budbringeren.

Hva synes du om denne?

http://www.bt.dk/krimi/artikel:aid=243886/

Jeg synes det er en forutsigbar konsekvens av danskenes (og din) totalt feilslåtte politikk, som baserer seg på å fokusere på forskjellene mellom folk - slik at man fremelsker krig og konflikt.

Totalt forutsigbart, og akkurat som du vil ha det.

Du burde jo være glad?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tristamento

Det ville være fint hvis du, til en forandring, evnet å diskutere sak, istedet for person.

Men å diskutere sak er vel ikke "faglig forsvarlig" når du mangler kunnskap om emnet.

Hei!

I denne delen av debatten er dine "debatt-knep" introdusert som en del av tema.

Din person er oss som vanlig helt uinteressant! :)

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

I denne delen av debatten er dine "debatt-knep" introdusert som en del av tema.

Din person er oss som vanlig helt uinteressant! :)

Vennlig hilsen

For å sitere ditt svar til Tusj:

"Hei!

Er det mangel på å ha noe relevant faglig å komme med som gjør at du tyr til (meningsløse) usakligheter?

Vennlig hilsen

- Tristamento"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristamento

For å sitere ditt svar til Tusj:

"Hei!

Er det mangel på å ha noe relevant faglig å komme med som gjør at du tyr til (meningsløse) usakligheter?

Vennlig hilsen

- Tristamento"

Hei!

Jeg visste ikke at du måtte kopiere andres innlegg. På en annen side har du kanskje innsett dine begrensninger? Dessverre er din bruk av mitt innlegg til Tusj noe irrelevant.

Men det er jo fint at du prøver.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristamento

Og her avslører du deg så det SYNGER!

*Hvor* tror du disse kvinnene har størst mulighet for å få hjelp? På landsbygden i Pakistan, eller i Norge?

Men din hensikt er overhodet IKKE å "hjelpe" kvinnene, men å bruke dette mot både dem og mennene, som et falskt grunnlag mot innvandring.

Løgnaktig av deg!

Sør,

det er ikke løgnaktig av Grip -- men det er svært tendensiøst.

Ellers har du et godt poeng.

Det blir som med FrP -- det er ikke primært en kriminell de vil ha ut av landet, men en kriminell *utlending*. Altså er det utlendingen de vil ha ut.

En tilsynelatende "snedig" argumentasjonsform, som herved er avslørt.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og her avslører du deg så det SYNGER!

*Hvor* tror du disse kvinnene har størst mulighet for å få hjelp? På landsbygden i Pakistan, eller i Norge?

Men din hensikt er overhodet IKKE å "hjelpe" kvinnene, men å bruke dette mot både dem og mennene, som et falskt grunnlag mot innvandring.

Løgnaktig av deg!

Hvorfor kan du ikke for en gangs skyld si noe sånt som -"stakkars kvinner, dette må vi gjøre noe med", istedetfor å straks anklage budbringeren?

Dersom en mer anonym bruker enn Grip hadde forfattet dette innlegget: Hadde du da kunnet tenke deg å diskutere saken utfra ovennevnte vinkling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er en forutsigbar konsekvens av danskenes (og din) totalt feilslåtte politikk, som baserer seg på å fokusere på forskjellene mellom folk - slik at man fremelsker krig og konflikt.

Totalt forutsigbart, og akkurat som du vil ha det.

Du burde jo være glad?

Det virker litt spesielt at du legger skylden for den skandaløse innvandringspolitikken over på de av oss som påpeker det skandaløse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristamento

Det virker litt spesielt at du legger skylden for den skandaløse innvandringspolitikken over på de av oss som påpeker det skandaløse.

Men hjelper det å spre negative holdninger til innvandring? Hva med heller å etterlyse mer satsing: la oss ta inn flere og bruke mer penger på integrering...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor kan du ikke for en gangs skyld si noe sånt som -"stakkars kvinner, dette må vi gjøre noe med", istedetfor å straks anklage budbringeren?

Dersom en mer anonym bruker enn Grip hadde forfattet dette innlegget: Hadde du da kunnet tenke deg å diskutere saken utfra ovennevnte vinkling?

"Å gjøre noe med dette" vil si å få disse kvinnene bedre integrert i samfunnet, noe som er helt imot hele Grips formål med å skrive her, som KUN går på å overfokusere på påståtte forskjeller mellom "oss" og "dem".

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sør,

det er ikke løgnaktig av Grip -- men det er svært tendensiøst.

Ellers har du et godt poeng.

Det blir som med FrP -- det er ikke primært en kriminell de vil ha ut av landet, men en kriminell *utlending*. Altså er det utlendingen de vil ha ut.

En tilsynelatende "snedig" argumentasjonsform, som herved er avslørt.

Vennlig hilsen

For å oppklare: "løgnaktigheten" ligger i at han presenterer dette som om han er bekymret for kvinnene, istedet for å si "jeg bruker dette som en unnskyldning for å trakassere utlendinger".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hjelper det å spre negative holdninger til innvandring? Hva med heller å etterlyse mer satsing: la oss ta inn flere og bruke mer penger på integrering...

Jeg har i endeløse tråder diskutert konkrete tiltak.

Mine forslag går ikke ut på å øke innvandringen, men å redusere den og fortsatt bruke betydelig midler i integreringsarbeidet.

Det er et saklig standpunkt som det selvsagt kan argumenteres godt for.

Før man kommer så langt som til slike diskusjoner, er det imidlertid en forutseting at man i det hele tatt er klar over at problemet finnes, og her er det et stykke igjen.

Derfor denne tråden.. i all beskjedenhet.

(I den anledning; Er det noen som vet hvor mange besøkende DOL har pr. dag?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker litt spesielt at du legger skylden for den skandaløse innvandringspolitikken over på de av oss som påpeker det skandaløse.

Hva er "spesielt" med det?

Manglende integrasjon skyldes de (som deg) som aktivt motarbeider integrasjon - bl.a. ved konstant overfokusering på påståtte forskjeller mellom "oss" og "dem".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Å gjøre noe med dette" vil si å få disse kvinnene bedre integrert i samfunnet, noe som er helt imot hele Grips formål med å skrive her, som KUN går på å overfokusere på påståtte forskjeller mellom "oss" og "dem".

Med vennlig hilsen

Jeg synes det er greit at vi som hovedregel lar den enkelte debattant selv formulere sine synspunkter og "formål". Synes ikke du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å oppklare: "løgnaktigheten" ligger i at han presenterer dette som om han er bekymret for kvinnene, istedet for å si "jeg bruker dette som en unnskyldning for å trakassere utlendinger".

Jeg har ved en del anledninger påpekt at du tillegger meg motiver som jeg ikke har, for deretter å argumentere mot meg på dette grunnlag.

Jeg tror ikke det heller denne gang, hjelper å nevne at du tar feil, men nevner det likevel. For den gode ordens skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristamento

For å oppklare: "løgnaktigheten" ligger i at han presenterer dette som om han er bekymret for kvinnene, istedet for å si "jeg bruker dette som en unnskyldning for å trakassere utlendinger".

Hei!

Jeg synes du bruker ordet "løgn" og "løgnaktig" litt ofte. En lyver ikke bare en snakker usant -- løgn forutsetter at en snakker usant med vitende vilje.

Ellers er vi nok mer enige i denne tråden enn på lenge...

En viser til problemer tilknyttet innvandring ene og alene for å få bort en viss type, ikke-vestlig innvandring. Og det vitner om en tvilsom holdning.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...