Gå til innhold

Muslimer i Danmark (og Norge)


Grip

Anbefalte innlegg

Vi må selvsagt "lagge forholdene" til rett, men hovedansvaret har faktisk den "besøkende".

Den er den "besøkendes" ansvar å sette seg inn i "besøkslandets" kultur, sedvane og skikker.

På samme måte som en stor det av "oss" gjør det når vi skal til et fremmed land.

De "besøkende" (som ikke er besøkende når de bor her permanent, og har norsk statsborgerskap) plikter å holde seg innenfor norsk straffelov, men har selvsagt ingen plikt å følge "norsk kultur" utover straffeloven (og andre relevante lover).

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 198
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    74

  • Ulv I Faarikaal

    53

  • Grip

    34

  • MsSophie

    7

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Ingenting tyder på at kvinner får et bedre liv når de i voksen alder flytter fra landsbygda i Pakistan til Norge. De mister ofte hele sitt sosiale nettverk. Mange har fått psykiske problemer og mannens frustrasjon over arbeidsløshet, isolasjon og lediggang går ofte utover fruen.

Så du tror at de fleste pakistanske kvinner helst vil flytte tilbake til Pakistan?

Og formodentlig også de fleste pakistanske menn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men sør, da. Du vil vel heller ikke åpne grensene for fri innvandring av folk fra muslimske land?

Ergo må også du sette en grense.

Det vi diskuterer er hvor denne grensen går.

Ulikt syn på dette gjør ikke den ene til helgen og den andre til rasist, skjønner du.

Nei - det som gjør folk til rasister er å ta eksempler på dårlig oppførsel hos enkeltindivider, for så å generalisere dette til "oppførsel hos hele folkegrupper" og bruke den påståtte oppførselen som "begrunnelse" til å nekte folk innreise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artikkelen omhandler rasisme og forfølgelse, noe jeg selvsagt tar avstand fra.

Jeg har gjentatte ganger forfektet dannet adferd overfor alle.

Artikkelen viser jo nettopp at det er meget FÅ "innvandrere" i NI, men volden mot dem er langt større enn her.

Konklusjonen er åpenbart at "få innvandrere" overhodet ikke er noen garanti for "integrasjon og lykke"; tvertimot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De "besøkende" (som ikke er besøkende når de bor her permanent, og har norsk statsborgerskap) plikter å holde seg innenfor norsk straffelov, men har selvsagt ingen plikt å følge "norsk kultur" utover straffeloven (og andre relevante lover).

Med vennlig hilsen

Det er ikke det jeg snakker om.

Det som må til for å unngå at krisesentre overfylles av muslimske kvinner er en total holdningsendring fra muslimske menn.

Det er dér skoen trykker - det er det som er den egentlig årsaken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest økonom

Jeg tror ingen er uenige med deg i at dette er fælt.

Men du skriver:

"Hvorfor må de la det gå så langt at et kraftig oppgjør blir nødvendig? "

Jeg skjønner ikke hva du mener her. Hvem er "de"? og hva kunne "de" gjort for å unngå dette? Nå tenker jeg ikke på å la være å slippe inn pakistanerne for 30 år siden, det er for sent. Hva er det du mener skal gjøres NÅ? Fikk ikke tak i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke det jeg snakker om.

Det som må til for å unngå at krisesentre overfylles av muslimske kvinner er en total holdningsendring fra muslimske menn.

Det er dér skoen trykker - det er det som er den egentlig årsaken.

Jo - men Grips "svar" på det er å nekte "dem" å komme hit - som om kvinnene får det bedre hvis de blir boende på landsbygden i Pakistan.

Grip bryr seg IKKE om kvinnene (da ville fokus være et helt annet sted), men å nekte "dem" å komme "hit".

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MoroKulien

Så du tror at de fleste pakistanske kvinner helst vil flytte tilbake til Pakistan?

Og formodentlig også de fleste pakistanske menn?

Nei så heldige er vi neppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo - men Grips "svar" på det er å nekte "dem" å komme hit - som om kvinnene får det bedre hvis de blir boende på landsbygden i Pakistan.

Grip bryr seg IKKE om kvinnene (da ville fokus være et helt annet sted), men å nekte "dem" å komme "hit".

Med vennlig hilsen

De aller fleste mennesker har sine egne meninger og er selvsagt i sin fulle rett til å uttrykk for sitt syn her i landet. Det er en grunnlovsfestet rett vi har etter § 100, med noen få begrensninger.

Jeg synes det er lite formålstjenlig å diskutere bare for diskusjonens skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo - men Grips "svar" på det er å nekte "dem" å komme hit - som om kvinnene får det bedre hvis de blir boende på landsbygden i Pakistan.

Grip bryr seg IKKE om kvinnene (da ville fokus være et helt annet sted), men å nekte "dem" å komme "hit".

Med vennlig hilsen

Vi vil alle måtte "nekte" mange å komme hit, sør. Du også. Det er en konsekvens av at noen er rike og noen fattige.

Jeg vil hevde at jeg i langt større grad enn deg, bryr meg om de kvinnene som utsettes for islamsk vold.

Du er i praksis villig til å tillate alle overgrep på kulturrelativismens alter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vil alle måtte "nekte" mange å komme hit, sør. Du også. Det er en konsekvens av at noen er rike og noen fattige.

Jeg vil hevde at jeg i langt større grad enn deg, bryr meg om de kvinnene som utsettes for islamsk vold.

Du er i praksis villig til å tillate alle overgrep på kulturrelativismens alter.

Nei, jeg "tillater" ikke noen som helst overgrep, men trekker teppet vekk fra under dine "argumenter" ved å påpeke at det ikke er "bedre" for kvinnene at overgrepene skjer i Pakistan fremfor i Norge.

Det er begrunnelsen din for å nekte folk å komme hit jeg angriper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De aller fleste mennesker har sine egne meninger og er selvsagt i sin fulle rett til å uttrykk for sitt syn her i landet. Det er en grunnlovsfestet rett vi har etter § 100, med noen få begrensninger.

Jeg synes det er lite formålstjenlig å diskutere bare for diskusjonens skyld.

Ser du noen som har konfiskert Grips tastatur?

Hvorfor blander du da "ytringsfrihet" inn i diskusjonen?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du noen som har konfiskert Grips tastatur?

Hvorfor blander du da "ytringsfrihet" inn i diskusjonen?

Med vennlig hilsen

Nei, ingen har konfiskert noe fra noen.

Jeg presiserer utelukkende at hver og en må få lov til å ha sin egen mening.

Hva Grip mener er jeg i stand om å finne ut selv - uten at du nødvendigvis trenger å tolke det for meg.

Jeg har klart gitt inntrykk for hva jeg mener er såvel årsak som løsning.

Finner men årsaken til et problem, finner man også med løsningen. Til stor grad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ulv I Faarikaal

Jaså, var det DU som var MoroKulien.

Hva er galt med å være fra Magnor?

Jeg er bare glad at jeg kommer fra der jeg kommer fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Ikke når den reelle hensikten og den påståtte hensikten spriker så åpenbart som for deg.

At Vidar Kleppe går i en demonstrasjon mot rasisme viser ikke at han tar avstand fra det.

====

Det ENESTE du bedriver er å finne enhver negativ sak om utlendinger, for så å bruke saken mot samtlige.

Løgnaktig og falskt.

>>At Vidar Kleppe går i en demonstrasjon mot rasisme viser ikke at han tar avstand fra det.

Nei, like lite som de andre som gikk i togene. Når de har gått i tog med fakler, har de "gjort sitt" og går hjem og gjør nøyaktig som før. Etter å ha anklaget hele Norge for rasisme.

Hele Norge er altså ansvarlig for et drap begått av tre gærninger. Da kan vi like godt gjøre alle andre drap begått av gærninger til martyrer. F eks han som hatet kvinner så mye at han drepte.

Like latterlig som de som bakte boller mot rasisme og passet på å ikke steke dem for brune, da det kunne støte noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skøttru

Det skal du ikke være for sikker på.

Magnor er Eidskog's slum. Uintelligente og primitive mennesker. I motsetning til Skotterud.;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...