Gå til innhold

Muslimer i Danmark (og Norge)


Grip

Anbefalte innlegg

Det er mulig at du har rett. På den annen side kan man også anta at terskelen for en muslimsk kvinne til å oppsøke et krisesenter, er ganske høy.

Jeg vet ikke.

Jfr. rapporten til UIF så kan det se ut som jeg har ganske rett.

Jeg vet heller ingen ting mht muslimske kvinners terskel, så derfor burde vi begge la den tråden bero.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 198
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    74

  • Ulv I Faarikaal

    53

  • Grip

    34

  • MsSophie

    7

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Statistikken kan være relevant som en del av vurdering av norsk innvandringspolitikk.

Skal man utforme en politikk, må en holde seg til visse makrostørrelser, skjønner du.

Så hvis flere "innvandrerkvinner" blir mishandlet, skal vi nekte dem å komme til Norge, slik at de kan bli mishandlet i Pakistan istedet?

Hvor tror du støtteapparatet for mishandlede kvinner er best? I Pakistan (hvor du vil ha dem) eller i Norge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke "pussig", men en realitet.

Din overfokusering på hver minste forskjell du kan finne gjør intet annet enn å grave grøfter mellom gruppene.

Og det er jo din hensikt.

Jaja, jeg ser hva du skriver.

Likevel vil jeg gjenta min oppmodning om å la debattantene selv få gi uttrykk for sin oppfatning....uten at jeg tror det hjelper så mye for din del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vet jeg heller ikke. Så vidt jeg forstår er du etnisk norsk og er i slik sett ikke så forskjellig fra andre norske kvinner.

Jeg tenkte mer på innflyttede, fremmedkulturelle kvinner.

Når det gjelder hvilke grupper som er mest/minst tilbøyelig til å oppsøke krisesentre, blir det for min del bare spekulasjoner.

Så du kan ikke kanskje tenke deg at det har med nettverk og støtte å gjøre altså?

De aller fleste norske kvinner har et godt nettverk og folk til å støtte opp om seg. Det er de færreste utenlandske kvinner som har.

Ikke fordi de er brune og ikke fordi de er muslimer, men fordi det rett og slett er vanskelig å skaffe seg et solig nettverk i Norge, som utenlandsk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvis flere "innvandrerkvinner" blir mishandlet, skal vi nekte dem å komme til Norge, slik at de kan bli mishandlet i Pakistan istedet?

Hvor tror du støtteapparatet for mishandlede kvinner er best? I Pakistan (hvor du vil ha dem) eller i Norge?

Ditt argument er ikke logisk. Det innebærer at vi må gi fri innvandring fra Pakistan så lenge forholdene her er bedre enn der. Og det vil du jo ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var mye, og det er tatt ut av sammenhengen. Det er bedre å lese hele rapporten. Å trekke ut en passende bit kan gi et skjevt bilde. Det du sier står OGSÅ der.

Altså, du forbeholder deg retten til å trekke ut dine tall, men skal ha deg frabedt at jeg gjør det samme?

Imponerende debatt-teknikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var mye, og det er tatt ut av sammenhengen. Det er bedre å lese hele rapporten. Å trekke ut en passende bit kan gi et skjevt bilde. Det du sier står OGSÅ der.

Du trakk ut et par setninger, uten å ta slike forbehold.

Når MsSophie viser (med et langt sitat) at rapporten sier noe helt annet, så er det plutselig "tatt ut av sammenheng".

Du overbeviser ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Hva forskjell gjør det?

Det er ikke bedre å trakassere muslimer enn det er å trakassere jøder!

Du må gjerne få lov å kritisere DGT, som du pleier, men da må jeg få lov å kritisere koranen.

Bruk heller ordet kritikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Altså, du forbeholder deg retten til å trekke ut dine tall, men skal ha deg frabedt at jeg gjør det samme?

Imponerende debatt-teknikk.

Nå var det JEG som la ut hele rapporten, det må jeg få kreditt for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ditt argument er ikke logisk. Det innebærer at vi må gi fri innvandring fra Pakistan så lenge forholdene her er bedre enn der. Og det vil du jo ikke.

Nei, det innebærer det ikke. Og at du velger å flytte fokus på den måten viser nettopp at du IKKE har noe motargument for det jeg påpeker.

Du bryr deg overhodet IKKE om "pakistanske kvinner", og du bruker mishandlingen noen av dem er utsatt for som et brekkjern for å "få dem ut".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Du trakk ut et par setninger, uten å ta slike forbehold.

Når MsSophie viser (med et langt sitat) at rapporten sier noe helt annet, så er det plutselig "tatt ut av sammenheng".

Du overbeviser ikke.

Nå var det JEG som la ut hele rapporten, det må jeg få kreditt for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du kan ikke kanskje tenke deg at det har med nettverk og støtte å gjøre altså?

De aller fleste norske kvinner har et godt nettverk og folk til å støtte opp om seg. Det er de færreste utenlandske kvinner som har.

Ikke fordi de er brune og ikke fordi de er muslimer, men fordi det rett og slett er vanskelig å skaffe seg et solig nettverk i Norge, som utenlandsk.

Nettverk og støtte er selvsagt et poeng.

På den annen side vil jeg tro at det for en fremmedkulturell, muslimsk kvinne vil være en ganske stor barriere det å henvende seg til et krisesenter. Det kan være ukjent, man vet ikke hva det innebærer og reaksjonene fra hennes miljø vil kunne være uforutsigbare.

Men som sagt; jeg er usikker på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det jeg skriver, at du bruker absurde sammenligninger langt tilbake i tid og falske anklager som taktikk.

Nei - trakassering av uskyldige folkegrupper i 2004 er ikke bedre enn trakassering av uskyldige folkegrupper i 1937.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå var det JEG som la ut hele rapporten, det må jeg få kreditt for.

Kredit for rapporten, debet for usaklig argumentasjon, ergo så står du i null....!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jfr. rapporten til UIF så kan det se ut som jeg har ganske rett.

Jeg vet heller ingen ting mht muslimske kvinners terskel, så derfor burde vi begge la den tråden bero.

Tror nok ikke terskelen min til slike ting har forandret seg fra jeg var kristen og til jeg ble muslim. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var det JEG som la ut hele rapporten, det må jeg få kreditt for.

Du siterte KUN et par misvisende setninger fra en rapport som viste noe HELT annet enn det du siterte.

Løgnaktighet. Igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det innebærer det ikke. Og at du velger å flytte fokus på den måten viser nettopp at du IKKE har noe motargument for det jeg påpeker.

Du bryr deg overhodet IKKE om "pakistanske kvinner", og du bruker mishandlingen noen av dem er utsatt for som et brekkjern for å "få dem ut".

Jeg skjønner ikke argumentet ditt.

Du skriver at pakistanske kvinner må få komme hit fordi de uansett vil få det bedre her. Dette argumentet vil ha gyldighet helt til situasjonen er lik i Pakistan og Norge....og en slik massiv innvandring ønsker du jo ikke.

Så beklager, men jeg skjønner ikke argumentet ditt denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, jeg ser hva du skriver.

Likevel vil jeg gjenta min oppmodning om å la debattantene selv få gi uttrykk for sin oppfatning....uten at jeg tror det hjelper så mye for din del.

Når du bruker falskt flagg...

Du skriver ikke her for å oppnå "raseharmoni"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Nei - trakassering av uskyldige folkegrupper i 2004 er ikke bedre enn trakassering av uskyldige folkegrupper i 1937.

Du terroriserer meningsmotstandere her på DOL, er det noe bedre?

Jeg har også sett deg trakassere de som sier de er personlig kristne og lest dine spydige og foraktfulle kommentarer til disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...