Gå til innhold

Muslimer i Danmark (og Norge)


Grip

Anbefalte innlegg

Gjest Tristamento

Jeg har i endeløse tråder diskutert konkrete tiltak.

Mine forslag går ikke ut på å øke innvandringen, men å redusere den og fortsatt bruke betydelig midler i integreringsarbeidet.

Det er et saklig standpunkt som det selvsagt kan argumenteres godt for.

Før man kommer så langt som til slike diskusjoner, er det imidlertid en forutseting at man i det hele tatt er klar over at problemet finnes, og her er det et stykke igjen.

Derfor denne tråden.. i all beskjedenhet.

(I den anledning; Er det noen som vet hvor mange besøkende DOL har pr. dag?)

Hva med følgende tiltak:

1) Mer penger til integrering

2) Flere innvandrere

3) Mindre rasisme og fremmedfrykt

4) Færre innvandringsfiendtlige innlegg i aviser og andre fora, f.eks. på DOL

...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 198
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    74

  • Ulv I Faarikaal

    53

  • Grip

    34

  • MsSophie

    7

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Jeg har i endeløse tråder diskutert konkrete tiltak.

Mine forslag går ikke ut på å øke innvandringen, men å redusere den og fortsatt bruke betydelig midler i integreringsarbeidet.

Det er et saklig standpunkt som det selvsagt kan argumenteres godt for.

Før man kommer så langt som til slike diskusjoner, er det imidlertid en forutseting at man i det hele tatt er klar over at problemet finnes, og her er det et stykke igjen.

Derfor denne tråden.. i all beskjedenhet.

(I den anledning; Er det noen som vet hvor mange besøkende DOL har pr. dag?)

"I den anledning; Er det noen som vet hvor mange besøkende DOL har pr. dag?"

Det vel et par dusin igjen eller deromkring :-)

Neida, jeg tipper besøkstallet ligger på ca 4.000 besøkende i gjennomsnitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Jeg har i endeløse tråder diskutert konkrete tiltak.

Mine forslag går ikke ut på å øke innvandringen, men å redusere den og fortsatt bruke betydelig midler i integreringsarbeidet.

Det er et saklig standpunkt som det selvsagt kan argumenteres godt for.

Før man kommer så langt som til slike diskusjoner, er det imidlertid en forutseting at man i det hele tatt er klar over at problemet finnes, og her er det et stykke igjen.

Derfor denne tråden.. i all beskjedenhet.

(I den anledning; Er det noen som vet hvor mange besøkende DOL har pr. dag?)

Jeg la ut en veldig interessant link til en server jeg kontrollerer for en tid siden og ca 150 personer var innom denne linken på et døgn. Konlusjonen må være at det er minst 150? I tillegg er ikke alle innom på et døgn, og ikke alle er interessert i det emnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er greit at vi som hovedregel lar den enkelte debattant selv formulere sine synspunkter og "formål". Synes ikke du?

Ikke når den reelle hensikten og den påståtte hensikten spriker så åpenbart som for deg.

At Vidar Kleppe går i en demonstrasjon mot rasisme viser ikke at han tar avstand fra det.

====

Det ENESTE du bedriver er å finne enhver negativ sak om utlendinger, for så å bruke saken mot samtlige.

Løgnaktig og falskt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med følgende tiltak:

1) Mer penger til integrering

2) Flere innvandrere

3) Mindre rasisme og fremmedfrykt

4) Færre innvandringsfiendtlige innlegg i aviser og andre fora, f.eks. på DOL

...

Jeg slutter meg til det meste av dine forslag, bortsett fra at vi i en periode trolig er tjent med å redusere fremmedkulturell innvandring betydelig.

Dette for å fremme integrering og unngå de segregeringstendenser vi nå ser. Situasjonen må rett og slett komme under kontroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ved en del anledninger påpekt at du tillegger meg motiver som jeg ikke har, for deretter å argumentere mot meg på dette grunnlag.

Jeg tror ikke det heller denne gang, hjelper å nevne at du tar feil, men nevner det likevel. For den gode ordens skyld.

Nei, jeg tar ikke feil.

Dine krokodilletårer for "innvandrerkvinner" er åpenbare.

Tror du kvinnene får det bedre hvis de blir boende på landsbygden i Pakistan?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg slutter meg til det meste av dine forslag, bortsett fra at vi i en periode trolig er tjent med å redusere fremmedkulturell innvandring betydelig.

Dette for å fremme integrering og unngå de segregeringstendenser vi nå ser. Situasjonen må rett og slett komme under kontroll.

Hva tilsier at *færre* innvandrere skulle hjelpe?

Det er HOLDNINGEN til innvandrere som må forandres!

Her er det meget få innvandrere, men problemene er meget større enn i Norge.

Les gjerne hele artikkelen:

http://www.guardian.co.uk/race/story/0,11374,1120113,00.html

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er dårlig oppfølging og hjelp mange vestlige land gir, til dem som trenger det.

Og tro at man hjelper mennesker som kommer fra forferdelig traumatiske krigsherjede land ved kun å la dem bo her, henger jo ikke på greip.

Vi får håpe det bedrer seg, slik at vi virkelig kan hjelpe mennesker i nød.

Det samme gjelder alle kriminelle mennesker som har alvorlige psykiske lidelser og traumer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristamento

Jeg slutter meg til det meste av dine forslag, bortsett fra at vi i en periode trolig er tjent med å redusere fremmedkulturell innvandring betydelig.

Dette for å fremme integrering og unngå de segregeringstendenser vi nå ser. Situasjonen må rett og slett komme under kontroll.

Segregering unngås vel best dersom de nyankomne får anledning til å bli en del av storsamfunnet uten å gi avkall på sin egenart.

Særlig er det viktig at de ikke, gjennom å delta f.eks. på DOL, får inntrykk av at Norge består av mennesker som opplever dem som en byrde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at så mange muslimske kvinner oppsøker krisesentrene er jo ikke "vår" feil.

Det må nødvendigvis være ektefellen som er årsaken.

Men hvorfor?

Jo, fordi muslimske menn ikke har den samme respekt for kvinner som selvstendig individ, som "vi" har.

Det er ikke "vi" som må forandre oss, men tyvert i mot så må musimske menn totalt skifte holdning og kvinnesyn.

Det er dér problemet ligger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tilsier at *færre* innvandrere skulle hjelpe?

Det er HOLDNINGEN til innvandrere som må forandres!

Her er det meget få innvandrere, men problemene er meget større enn i Norge.

Les gjerne hele artikkelen:

http://www.guardian.co.uk/race/story/0,11374,1120113,00.html

Med vennlig hilsen

Tendensen til ghettoer og segregering har direkte sammenheng med den fremmedkulturelle innvandringens omfang.

Vi må ikke glemme at vi er av de land i Europa som tar i mot flest slike innvandrere og også bruker mest ressurser på dem (relativt sett, naturligvis).

Med dagens utsikter til finansiering av offentlige velferdsgoder, er det for øvrig neppe aktuelt å øke kostnadene knyttet til slik innvandring i tiden fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at så mange muslimske kvinner oppsøker krisesentrene er jo ikke "vår" feil.

Det må nødvendigvis være ektefellen som er årsaken.

Men hvorfor?

Jo, fordi muslimske menn ikke har den samme respekt for kvinner som selvstendig individ, som "vi" har.

Det er ikke "vi" som må forandre oss, men tyvert i mot så må musimske menn totalt skifte holdning og kvinnesyn.

Det er dér problemet ligger.

Det er selvsagt en viktig del av saken, i tillegg til at vi best mulig må legge forholdene til rette for at denne endring kan skje.

(Befriende for øvrig å se noen skrive et utsagn uten ull i kjeften, direkte til poenget).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Segregering unngås vel best dersom de nyankomne får anledning til å bli en del av storsamfunnet uten å gi avkall på sin egenart.

Særlig er det viktig at de ikke, gjennom å delta f.eks. på DOL, får inntrykk av at Norge består av mennesker som opplever dem som en byrde.

Jeg reserverer meg en tanke mot ditt utsagn om egenart.

At vi skal akseptere normer og etikk fra muslimske land, gjør det nødvendig med et mindre antall enn i dag.

Vi ønsker jo ikke at muslimske syn på kvinner og samfunnsutvikling ellers, skal få noen vesentlig innvirkning på hvordan vi skal utvikle vårt samfunn, vil vi vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tendensen til ghettoer og segregering har direkte sammenheng med den fremmedkulturelle innvandringens omfang.

Vi må ikke glemme at vi er av de land i Europa som tar i mot flest slike innvandrere og også bruker mest ressurser på dem (relativt sett, naturligvis).

Med dagens utsikter til finansiering av offentlige velferdsgoder, er det for øvrig neppe aktuelt å øke kostnadene knyttet til slik innvandring i tiden fremover.

Artikkelen viser jo nettopp at du tar feil. Meget feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reserverer meg en tanke mot ditt utsagn om egenart.

At vi skal akseptere normer og etikk fra muslimske land, gjør det nødvendig med et mindre antall enn i dag.

Vi ønsker jo ikke at muslimske syn på kvinner og samfunnsutvikling ellers, skal få noen vesentlig innvirkning på hvordan vi skal utvikle vårt samfunn, vil vi vel?

Du er alt for lett å avsløre, Grip.

"Løsningen" din går ut på å nekte disse kvinnene å kommme hit, som om de får det bedre av å bli tvunget til å bo på landsbygden i Pakistan.

Sannheten er at du driter i kvinnene, men misbruker dem i din kampanje mot utlendinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er selvsagt en viktig del av saken, i tillegg til at vi best mulig må legge forholdene til rette for at denne endring kan skje.

(Befriende for øvrig å se noen skrive et utsagn uten ull i kjeften, direkte til poenget).

Vi må selvsagt "lagge forholdene" til rett, men hovedansvaret har faktisk den "besøkende".

Den er den "besøkendes" ansvar å sette seg inn i "besøkslandets" kultur, sedvane og skikker.

På samme måte som en stor det av "oss" gjør det når vi skal til et fremmed land.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artikkelen viser jo nettopp at du tar feil. Meget feil.

Artikkelen omhandler rasisme og forfølgelse, noe jeg selvsagt tar avstand fra.

Jeg har gjentatte ganger forfektet dannet adferd overfor alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Nei, jeg tar ikke feil.

Dine krokodilletårer for "innvandrerkvinner" er åpenbare.

Tror du kvinnene får det bedre hvis de blir boende på landsbygden i Pakistan?

Ingenting tyder på at kvinner får et bedre liv når de i voksen alder flytter fra landsbygda i Pakistan til Norge. De mister ofte hele sitt sosiale nettverk. Mange har fått psykiske problemer og mannens frustrasjon over arbeidsløshet, isolasjon og lediggang går ofte utover fruen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristamento

Jeg reserverer meg en tanke mot ditt utsagn om egenart.

At vi skal akseptere normer og etikk fra muslimske land, gjør det nødvendig med et mindre antall enn i dag.

Vi ønsker jo ikke at muslimske syn på kvinner og samfunnsutvikling ellers, skal få noen vesentlig innvirkning på hvordan vi skal utvikle vårt samfunn, vil vi vel?

Hei!

Finnes det noe spesifikt muslimsk kvinnesyn?

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er alt for lett å avsløre, Grip.

"Løsningen" din går ut på å nekte disse kvinnene å kommme hit, som om de får det bedre av å bli tvunget til å bo på landsbygden i Pakistan.

Sannheten er at du driter i kvinnene, men misbruker dem i din kampanje mot utlendinger.

Men sør, da. Du vil vel heller ikke åpne grensene for fri innvandring av folk fra muslimske land?

Ergo må også du sette en grense.

Det vi diskuterer er hvor denne grensen går.

Ulikt syn på dette gjør ikke den ene til helgen og den andre til rasist, skjønner du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...