Gå til innhold

Forbrenning osv.


Gjest anonymjente16

Anbefalte innlegg

Gjest anonymjente16

Hei!

Jeg har de siste ukene (måneden) hatt mindre matlyst og spist mindre.

Hvor lang tid tar det før forbrenningen blir nedsatt/går på sparebluss?

Hvor lite kan du spise før forbrenningen settes på sparebluss?

Hvor lang tid tar det før forbrenningen går opp igjen?

Mvh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest nanneklump

Forbrenningen går ned med en gang du spiser lite, f.eks 1300 kalorier for dagen. De aller fleste som skal slanke seg ved å spise mindre må derfor bare godta at forbrenningen går ned. Det er derfor det er viktig å være så forsiktig etterpå når man begynner med normalt kosthold igjen. Det tar nemlig veldig lang tid før forbrenningen er på topp igjen. Mange som har lett for å legge på seg kan aldri gå tilbake til vanlig kosthold igjen etter en slankekur, siden forbrenningen har blitt permanent lav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonymjente16

Forbrenningen går ned med en gang du spiser lite, f.eks 1300 kalorier for dagen. De aller fleste som skal slanke seg ved å spise mindre må derfor bare godta at forbrenningen går ned. Det er derfor det er viktig å være så forsiktig etterpå når man begynner med normalt kosthold igjen. Det tar nemlig veldig lang tid før forbrenningen er på topp igjen. Mange som har lett for å legge på seg kan aldri gå tilbake til vanlig kosthold igjen etter en slankekur, siden forbrenningen har blitt permanent lav.

Forbrenning osv.

Forbrenningen går ned med en gang du spiser lite, f.eks 1300 kalorier for dagen. De aller fleste som skal slanke seg ved å spise mindre må derfor bare godta at forbrenningen går ned. Det er derfor det er viktig å være så forsiktig etterpå når man begynner med normalt kosthold igjen. Det tar nemlig veldig lang tid før forbrenningen er på topp igjen. Mange som har lett for å legge på seg kan aldri gå tilbake til vanlig kosthold igjen etter en slankekur, siden forbrenningen har blitt permanent lav.

- nanneklump

Nå har ikke jeg akkurat forsøkt å slanke meg, jeg har tidligere hatt veldig høy forbrenning. Jeg har spist lite pga. dårlig matlyst osv. men nå har jeg lyst til å spise normalt igjen. Hvor stor innvirkning har en 4 maks 5 ukers dårlig matlyst inn på forbrenningen? Hvor lang tid vil det ta for å få den opp igjen etter 4-5 ukers dårlig matlyst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nanneklump

Forbrenning osv.

Forbrenningen går ned med en gang du spiser lite, f.eks 1300 kalorier for dagen. De aller fleste som skal slanke seg ved å spise mindre må derfor bare godta at forbrenningen går ned. Det er derfor det er viktig å være så forsiktig etterpå når man begynner med normalt kosthold igjen. Det tar nemlig veldig lang tid før forbrenningen er på topp igjen. Mange som har lett for å legge på seg kan aldri gå tilbake til vanlig kosthold igjen etter en slankekur, siden forbrenningen har blitt permanent lav.

- nanneklump

Nå har ikke jeg akkurat forsøkt å slanke meg, jeg har tidligere hatt veldig høy forbrenning. Jeg har spist lite pga. dårlig matlyst osv. men nå har jeg lyst til å spise normalt igjen. Hvor stor innvirkning har en 4 maks 5 ukers dårlig matlyst inn på forbrenningen? Hvor lang tid vil det ta for å få den opp igjen etter 4-5 ukers dårlig matlyst?

Du sier du har spist litt lite i 4-5 uker. Da ville jeg brukt like lang tid på å "bygge meg opp igjen" mot et normalt kosthold. Prøv å bare spise litt mer for hver uke, i forhold til hva du har spist i den "slappe" perioden. Lag gjerne en plan, slik at du innen 4-5 uker når et normalt matinntak som du kan ligge på permanent.

Du merker jo fort på vekten, enten den går opp eller ned, om du gjør noe "feil".

Men slapp av og kos deg et par dager i julen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Christine Helle, Ernæringsfysiolog

Hei

Forbrenningen blir påvirket av både kaloriinntaket og aktivitetsnivået ditt. Hvis du har kaloriinntak lavere enn 1200 kcal over lenger tid (et par uker), vil forbrenningen din reduseres. Imidlertid vil den reduseres mindre hvis du trener samtidig. Tilsvarende vil forbrenningen øke hvis du begynner å trene eller spiser mer over lenger tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...