Gå til innhold

Hard i magen av å amme?


Gjest auuusåvondt

Anbefalte innlegg

Gjest auuusåvondt

Jeg har ammet datteren min på snart 6 mnd siden hun ble født, og sliter med hard mage. Nå lurer jeg på om dette kan ha sammenheng med det at jeg ammer? Jeg slet med det samme da jeg var et stykke ut i graviditeten, og trodde dette skulle bli bedre når jeg hadde født, men den gang ei...

Er det fordi kroppen skal lagre, eller ta opp næringstoffene bedre eller noe sånt. Eller er det noe jeg kan gjøre? Det er helt grusomt vondt, og jeg blør hver gang jeg må på do...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjære auuusåvondt.

Jeg kan anbefale deg å prøve "amme-te" som fås kjøpt på apoteket, og består av urter. Det hjalp både mot egen og barnets mage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om opptak av næringstoffer og sånn har betydning har jeg ikke anelse om.

Siden du blør hver gang du er på do kan det jo virke som om du har fått hermoroider også, det fikk iallefall jeg etter fødselen. Ble sånn noenlunde kurert av scheriproct rektalsalve. Leste at noen anbefalte alcos anal istedet, det var visst noe med opptak av legemidlet i blodet. Det kan jo kanskje være betryggende å gå til lege å få sjekket om du har det?

Ellers er det jo fiberrik mat og mye vann som anbefales, brød med linfrø og solsikkefrø skal være bra. Ha linfrø oppi kornblandingen om du spiser sånt. Du kan jo også kjøpe Laktulose på apoteket, dette er et middel som "smører tarmene" og trekker væske til seg i tarmene og gjør at man ikke skal bli så forstoppet (Jeg synes ikke det smaker noe særlig godt men må man så må man).

Håper du blir bra fort, så du slipper så mye auau.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære auuusåvondt.

Jeg kan anbefale deg å prøve "amme-te" som fås kjøpt på apoteket, og består av urter. Det hjalp både mot egen og barnets mage.

Hei!

Du drikker ikke for lite da? Når du ammer trenger du en liter ekstra med vann i løpet av dagen, men det er ikke så lett å få i seg nok. Væskemangel gir treg mage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...