Gå til innhold

Biologisk jente skal få kinesisk søster eller koreansk bror?

Anbefalte innlegg

Hei!

Har noen erfaringer med egenfødt datter og adoptert jente fra Kina? Tenker da først og fremst på evt. "konkuranse" og sjalusi.

Tror dere det evt. hadde vært bedre/lettere med en gutt, f.eks fra Korea? Noen med erfaring på det?

Fortsetter under...

Gjest hilsen en adoptant

Det er ingen grunn til at barna vil oppleve hverken mer eller mindre sjalusi enn andre søsken. Det er heller ingen ting som tyder på at sjalusien skulle være større eller mindre om søskenet er av samme eller motsatt kjønn. Med andre ord, dette er helt individuelt.

Men for øvrig må du være klar over at man får ikke velge barnets kjønn når du adopterer. Du har altså ingen garanti for at det kommer jente fra Kina (derfra kommer også iblant gutter) eller gutt fra Korea (mange jenter kommer fra Korea).

Gjest lykke til med søster

Vi har en biologisk gutt og en adoptert jente. De er 3 års forkjell i alder på dem. de er som søsken flest. Leker, krangler og er sikkert sjalu på hverandre som alle andre. Vi merker ikke noen forskjell på at at yngstemann er adoptert men nå har jo ikke vi noen annen erfaring heller da..... men sammenliknet med andre søskenpar der begge er biologisk tror jeg vi egentlig kommer godt ut. Tror nok slikt har mer med aldersforskjell, personlighet på barna osv. Ikke at den ene er adoptert.

Vår sønn er kjempestolt av å ha en søster som er født i et annet land. utover det tror jeg han er glad for å i det hele tatt ha søsken. Ikke alle er så priviligert. Dette setter de nok enda mer pris på i voksen alder håper vi.

ta utgangspunkt i at det vil bli krangel og sjalusi men sats på at de får mer glede av hverandre enn trøbbel.

Vi har en gutt på 8,5 år og en jente på 2,5 år. Hun er fra Korea. De krangler støtt og stadig, men er også svært knyttet til hverandre. Her hadde det ikke vært noen forskjell om begge var "hjemmelagd" eller begge var adoptert. Jeg innbiller meg at det hadde vært mindre krangling hvis eldstemann hadde vært jente, med mer "morsinstinkter".

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...