Gå til innhold

Finnes det håp for meg!

Anbefalte innlegg

Gjest synes det er pinlig

Hei, jeg er ei jente på 35 år som har de siste par årene hatt problemer med at jeg lekker! Det er ofte at jeg må på do, og selv om jeg har vært på do så kommer det lekkasje om jeg løfter eller setter meg ned! Skal jeg sette meg i bilen så er det så ofte at det kommer urin.. Det renner ikke men det kommer såpass at det blir vått! Om jeg ikke konsentrerer meg så kommer det.. Dette resulterer at jeg må stole på Attens,. og det synes jeg er litt kjedelig i en alder av 35 år.

PS: har ikke barn.

Finnes det håp for meg.. kan dette opereres???

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/132611-finnes-det-h%C3%A5p-for-meg/
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Det er sikkert håp for deg.

Hva som vil hjelpe kommer an på årsaken til problemene. Det finner du best ut hos legen.

Bekkenbunnstrening er ikke bare for de som har født barn. Hvis du ikke er i gang med det, så begynn.

Håper du får en god løsning.

mvh

Hei

Jeg har en datter som slet mye med det samme problemet, selvsagt vil du føle det ubehagelig ettersom du er eldre.

Men jeg vil foreslå at du øver på å sitte lenge på do, og gjerne tisse flere ganger.

Vist blæren din ikke er helt tømt, vil du oppleve det slik du beskriver.

Du kan gå til lege å bli henvist til ultralyd av blæren, dette kan kanskje gi deg svar på hva som er galt.

Da min datter var på sykehuset for kontroll, tisset hun og like etter tok de ultralyd av blæren, og det viste seg faktisk at selv om hun var ferdig på toalette, var det så mye som 150ml med urin igjen. Noe som tilsvarer et vanlig melkeglass.

Urinen ligger å presser på, så til slutt vil blæren gi etter. Det er dette du opplever med lekasje.

Du burde søke hjelp for det, kan jo være andre ting som er vanskelig for meg å vite, men det var ihvertfall en mulighet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...