Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei,

Jeg vet ikke svaret på spørsmålet ditt, men ifjor på denne tiden ventet vi på overtid. Håper dere får beskjeden raskt!

Av en eller annen grunn tar det alltid lengere tid å vente fra tildeling til henting på høsten enn om våren. Det har skjedd flere ganger før at de som fikk tildeling i august/ september har måttet vente til over nyttår og har reiset i månedsskifte januar/februar samtidig med dem som fikk tildeling i oktober/november.

Så er det to forskjeller mellom Norge og USA så vidt jeg har kunnet finne ut:

Det ene er at de fleste barn som skal til USA reiser med eskorte, og fordi det i perioder er vanskelig å få tak i eskorter tar det lenger tid pga. dette.

En annen ting er at den norske ambassaden i Seoul ser ut til å jobbe raskere enn den amerikanske. Iallefall når vi har vært på hentereise så har våre barn vært yngre enn de som amerikanerne hentet, og vi har fått tildeling etter de amerikanerne som har vært på hentereise samtidig som oss. Barna skal jo få stemplet passene sine med innreisetillatelse til Norge /USA i de respektive lands ambassader, og der ser det ut som om Norge er raskere enn USA.

Så selv om noen amerikanerne har ventet siden august må dere ikke miste motet!!

Hei,

Jeg vet ikke svaret på spørsmålet ditt, men ifjor på denne tiden ventet vi på overtid. Håper dere får beskjeden raskt!

Takk og lov, venter ikke vi på overtid enda, men jeg prøver og psykiksk innstille meg på at ting kan ta litt lang tid nå.

Klemmer fra en lengtende, men lykklig

Av en eller annen grunn tar det alltid lengere tid å vente fra tildeling til henting på høsten enn om våren. Det har skjedd flere ganger før at de som fikk tildeling i august/ september har måttet vente til over nyttår og har reiset i månedsskifte januar/februar samtidig med dem som fikk tildeling i oktober/november.

Det ene er at de fleste barn som skal til USA reiser med eskorte, og fordi det i perioder er vanskelig å få tak i eskorter tar det lenger tid pga. dette.

En annen ting er at den norske ambassaden i Seoul ser ut til å jobbe raskere enn den amerikanske. Iallefall når vi har vært på hentereise så har våre barn vært yngre enn de som amerikanerne hentet, og vi har fått tildeling etter de amerikanerne som har vært på hentereise samtidig som oss. Barna skal jo få stemplet passene sine med innreisetillatelse til Norge /USA i de respektive lands ambassader, og der ser det ut som om Norge er raskere enn USA.

Hei!

Jeg venter ikke på overtid enda, og er takk og lov ikke blitt helt ventesyk (men ikke langt unna heller).

Så at det ble tildelt en liten gutt i går, og han var eldre i en vår lille ***, som vi fikk tildelt 18/11. Så det ser ut som di får eldre barn også, av en eller annen grunn.

Vente klem fra en ventende til en annen ventende

Utifra egen erfaring så er ikke den norske ambassaden i Korea noen "flaskehals". De tar unna med en gang de får utreisepapiret fra myndighetene.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...