Gå til innhold

Gått til psykolog!

Anbefalte innlegg

Gjest fiolina

Hei

Vi er helt ferske her, har akkurat sendt inn søknad, også lurer jeg på om nonen har erfaringer til BV holdning til at man har gått til psykolog (har ingen psykisk lidelse, trengte bare "hoderenselse" en periode). Har svart JA! på spm. i 1. søknad til BV, men er veldig spent på om det blir mye fokus på det. Mener jo selv at det viser at du har selvinnsikt og mot å tørre å gå til psykolog.... Har noen av dere som har hatt hjemmebesøk noen erfaringer? Har dere vært ærlige i tilfelle?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/132731-g%C3%A5tt-til-psykolog/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er selvfølgelig forskjell for på å gå til samtaler hos psykolog en periode og å ha en alvorlig psykisk lidelse. Legen din som skal skrive en legerklæring er vel kanskje den samme legen som henviste deg til psykolog, og han kan jo si noe om hvorfor du gikk til psykolog. Det er 100 grunner til å gå til psykolog, for eksempel går alle som skal bli psykologer tl behandling hos psykolog i studietiden. Og husk Bondevik......

Jeg er helt ovebevist at du gjør klokest i å være ærlig, og jeg er sikker på at barneverntjenesten vil ha forståelse for dette. Vi ble direkte spurt om vi noen gang hadde gått til psykolog, og da må du selvsagt svare ærlig på det, men utdype nærmere hvorfor, hvor lenge siden og hva du fikk ut av det. Dersom du ønsker å dokumentere mer kan du jo evt. be psykologen om en uttalelse.

Gjest fru grønn

Hei!

Jeg har gått til psykolog, følte aldri at det var noe farlig eller negativt å snakke åpent om. Jeg skrev en utførlig redegjørelse om årsaken til at jeg gikk til behandling. Vi fikk ståkarakter av barnevern og bufa. Er nå lykkelige foreldre. Jeg går fremdeles i terapi.

Lykke til - sats på at ærlighet varer lengst og at de som behandler dere er normalt oppegående!

Gjest fiolina

Det er selvfølgelig forskjell for på å gå til samtaler hos psykolog en periode og å ha en alvorlig psykisk lidelse. Legen din som skal skrive en legerklæring er vel kanskje den samme legen som henviste deg til psykolog, og han kan jo si noe om hvorfor du gikk til psykolog. Det er 100 grunner til å gå til psykolog, for eksempel går alle som skal bli psykologer tl behandling hos psykolog i studietiden. Og husk Bondevik......

Jeg er helt ovebevist at du gjør klokest i å være ærlig, og jeg er sikker på at barneverntjenesten vil ha forståelse for dette. Vi ble direkte spurt om vi noen gang hadde gått til psykolog, og da må du selvsagt svare ærlig på det, men utdype nærmere hvorfor, hvor lenge siden og hva du fikk ut av det. Dersom du ønsker å dokumentere mer kan du jo evt. be psykologen om en uttalelse.

Takk for svarene. Da kan jeg begynne å slappe av og se frem til besøk fra barnevernet. Godt å ha noen å spørre......

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...