kinabarn Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Halloen folkens, har vært temmelig inaktiv på forumet etter tildeling og reise i september i fjor. Vil bare si at vi lever i beste velgående trass influensa hos meg og kinaprinsessen de siste ukene. Gutta har sluppet unna, så det er vel noe jente-greier. Turen til Kina og Hubeiprovinsen gikk kjempefint og vi hadde et veldig hyggelig reisefølge. Tilsammen 10 familier på tur med storesøsken og bestemødre og en tante. En helt super gjeng. Som jeg skrev nedenfor anbefaler jeg virkelig å ta med eldre søsken. Det eneste en skal være obs på i Kina er at har du barn(spesielt gutter) med lyst hår blir du omringet på sekundet når du stopper et sted. Alle peker, glor og plukker på deg og barna og det er ikke særlig hyggelig, men visstnok ikke uhøflig i følge kineserne. Vil i samme slengen gratulere alle som har fått tildeling siden sist jeg var innom og god tur til dere som skal ut å reise i nærmeste fremtid. Kjekt å se at flere av dere hiver dere uti prosessen på nytt. Vi kommer ikke til å gjøre det da vi nå har 3 barn og for oss er det bare helt perfekt:-) Prinsessen vokser og trives godt her hos oss og er helt utrolig kjempesta - ligner på meg(he, he) Hun gjør alt hun kan for å overta sjefsstillingen her i huset, men da sjefen er undertegnede sliter hun litt:-) Jeg ble totalt avvist de første dagene i Kina, men nå er mamma best, selv om hun er sjefen, og det synes jeg er helt topp. Hilser så mye til reisefølget vårt. Det kommer livstegn fra oss per post med det første:-) masse hilsener fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/132770-en-liten-lyd-fra-kinabarn/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
fei1365380229 Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 Morsomt å høre fra deg! Men du det der om at gutter med lyst hår blir spesielt omringet vet jeg ikke om stemmer. Vi hadde med storesøster på da 5 1/2 år og hun ble omringet, tatt bilde av og tatt på, tilslutt gikk hun bare å så ned i fortauet og ville helst ikke gå noe sted. Og så ble jo hele gruppa kommentert og diskutert siden vi var lyse og hadde kinesiske barn, de storesøsknene som var født i Kina ble snakket med på kinesisk og de fleste smilte og tok tommelen opp, så de fleste syns det var positivt at man adopterte av kineserne. Pratet med en godt utdannet kinesisk dame på hotellet i Beijing, hun kunne ikke skjønne hvordan vi kunne klare å ta oss av fire barn, selv hadde hun bare en gutt og syns det var slitsom (-: Selvfølgelig kan det være koselig å ha med søsken, men det må jo ses ann litt, selv tok vi bare med storesøster. De to storebrødrene måtte bli igjen hjemme, for det første hadde det vel blitt litt dyrt, og så er de litt kranglete og "ville" av seg. (oppdragelsen?). Jeg angrer ikke på at de ikke var med, men vi skal til Kina på ferie en gang alle seks. Fortsatt lykke til! Vi har også et lite sta-troll, avvist ble jeg også (-: 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/132770-en-liten-lyd-fra-kinabarn/#findComment-817563 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.