Gå til innhold

Helt nye, med mange spørsmål

Anbefalte innlegg

Gjest ikke nick i dag

Heisann.

Er helt ny her inne på forumet, ok lurer på en del ting. Blir veldig takknemlig om noen har tid til å svar meg.

1. Hva må til for å bli godkjent hos adopsjonsbyråene?

2. Hvilke adopsjonsbyråer er det.

3.Hvor mye koster det og hvor lang tid kan det gå før en faktisk kan endelig få holde barnet i armene?

4.Fra hvilke land kan vi adoptere fra?

5. Hvordan foregår hele prosessen?

6. Kan man bestemme om man vil ha baby eller ett litt eldre barn?

7. Er det noen ulepe om man har et barn fra før? (egenprodusert)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/132908-helt-nye-med-mange-sp%C3%B8rsm%C3%A5l/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ser at du allerede har fått noen linker, og der vil du få svar på alle spørsmålene dine.

Jeg vil bare få ønske deg velkommen hit til dette forumet, og håper du vil trives her. Selv har jeg hatt stor nytte av "mine venner" her inne, både når gleder skal deles og frustrasjoner skal ut!

Velkommen!

Det er 3 adopsjonsforeninger i Norge. Sjekk hjemmesidene deres, de vil gi svar på mange av spørsmålene dine.

www.verdensbarn.no

www.inoradopt.no

www.adopsjonforum.no

Mvh

Hei! Vil bare si at foreningene (IKKE byråer!men medlemsforeninger) har forpliktelse til å formidle adopsjonen dersom dere er godkjent av norske myndigheter, og fyller de formelle kravene fra landet dere ønsker å adoptere fra. Ta dere tid til å studere papirene fra hver forening, og velg så ut fra hva dere tror dere vil trives best med. Vi brukte AF, og har vært bare fornøyde med møte med saksbehandlere og lokalavdeling.Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...