Gjest lurerfæltpådette Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 Jeg har en sønn på 8år som nå skal utredes for adhd,men det er en del ting jeg stusser litt på.Jeg trodde at barn med adhd alltid var veldig aktiv at de ikke klarte å være rolig.Sønnen vår er værre hjemme enn han er på skolen,men de har problemer med han på skolen og.Spesielt med å få han til å sitte med pulten å jobbe.Det har han problemer med.Han vil heller stå og jobbe eller gå rundt i klasserommet.Han lager mye bråk og uro hjemme,men han er godt likt av de andre på skolen og lager ikke bråk der,men han uroer selvfølgelig i timen siden han har problemer med å holde seg i ro og er veldig aktiv Han kan også være grei og rolig hjemme,men det er helst når han er alene med meg (mor) eller med faren.Men når søskenen er hjemme er det bare bråk og hvis de sier noe galt til han så angriper han de.Selv om de er mye eldre,men han har en lillebror på 1år han er han snill med. Høres dette ut som det kan være adhd?Jeg er takknemlig for svar.Jeg kjenner ikke andre med sånne problemer så jeg har ikke noen jeg kan spørre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/133001-adhd/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mamma-A Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Kunne vært gutten vår du snakker om. Han har AD/HD. I en 1-1-relasjon med voksne har han god oversikt over situasjonen, og er mye roligere enn ellers. I klassen, sammen med søsken eller kamerater er han som en strikkmotor med ekstra propell. Gå for en utredning, du. Hvis medisiner kan hjelpe, så hvorfor ikke? Det finnes masse lesestoff om AD/HD på nettet. Du finner helt sikkert noen linker andre steder her inne. Lykke til, og stå på! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/133001-adhd/#findComment-820530 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lurerfæltpådette Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Kunne vært gutten vår du snakker om. Han har AD/HD. I en 1-1-relasjon med voksne har han god oversikt over situasjonen, og er mye roligere enn ellers. I klassen, sammen med søsken eller kamerater er han som en strikkmotor med ekstra propell. Gå for en utredning, du. Hvis medisiner kan hjelpe, så hvorfor ikke? Det finnes masse lesestoff om AD/HD på nettet. Du finner helt sikkert noen linker andre steder her inne. Lykke til, og stå på! Tusen takk for svar.Vi kommer til å gå for utredning. Noe må vi gjøre.Vi føler oss sliten. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/133001-adhd/#findComment-820734 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Erica 73 Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 Hei Leste innlegget ditt, og kjente meg godt igjen. Vil anbefale dere en utredning for adhd ja. Kan jo også være at han "bare" har add? Men vi alle er likevel så forskjellig da vi reagerer på våre måter. Det er jo også forskjellige grader av adhd også. Så dette blir en spennende tid for dere alle. Ellers så er det mangen muligheter, og hjelpen er i nærheten. Uansett er det nødvendig for å få en diagnose så tidlig som mulig for å få den hjelp han og dere trenger. Dette er også et forebyggende tiltak. Da tenker jeg på tilrettelegging på skolen samt medisiner. For at medisinene skal ha effekt er det viktig at han har stabile omgivelser og forhold rundt seg. Av medisiner finnes det flere typer som: Ritalin, Conserta med 12 timers effekt, Dexamine, Dexedrine, Effeksor, Edronax, Straterra og eventuelt anti depresive medikamenter benyttes også. Og om dere er opplever at hverdagen blir for tøff er det også endel råd og veiledning og få på Bup. Kanskje avlastning er et godt alternativ også? LYKKE TIL OG STÅ PÅ, FOR PÅGANGSMOT ER EN FORUTSETNNING FOR AT DERE SKAL LYKKES/ ELLER FÅ DEN HJELPEN DERE TRENGER. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/133001-adhd/#findComment-825217 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lurerfæltpådette Skrevet 24. januar 2004 Del Skrevet 24. januar 2004 Hei Leste innlegget ditt, og kjente meg godt igjen. Vil anbefale dere en utredning for adhd ja. Kan jo også være at han "bare" har add? Men vi alle er likevel så forskjellig da vi reagerer på våre måter. Det er jo også forskjellige grader av adhd også. Så dette blir en spennende tid for dere alle. Ellers så er det mangen muligheter, og hjelpen er i nærheten. Uansett er det nødvendig for å få en diagnose så tidlig som mulig for å få den hjelp han og dere trenger. Dette er også et forebyggende tiltak. Da tenker jeg på tilrettelegging på skolen samt medisiner. For at medisinene skal ha effekt er det viktig at han har stabile omgivelser og forhold rundt seg. Av medisiner finnes det flere typer som: Ritalin, Conserta med 12 timers effekt, Dexamine, Dexedrine, Effeksor, Edronax, Straterra og eventuelt anti depresive medikamenter benyttes også. Og om dere er opplever at hverdagen blir for tøff er det også endel råd og veiledning og få på Bup. Kanskje avlastning er et godt alternativ også? LYKKE TIL OG STÅ PÅ, FOR PÅGANGSMOT ER EN FORUTSETNNING FOR AT DERE SKAL LYKKES/ ELLER FÅ DEN HJELPEN DERE TRENGER. Tusen takk for gode råd.Vi har snakket med læreren og hun mente at det var lurt med en utredning. Tror det er viktig å ha støtte fra skolen.vi har fått råd om å søke om støttekontakt.Det kommer vi til å gjøre.Tror det blir fint for han,men også for oss og søskenene.Igjen takk for svar. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/133001-adhd/#findComment-828084 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest en som vet 73 modell Skrevet 24. januar 2004 Del Skrevet 24. januar 2004 Tusen takk for gode råd.Vi har snakket med læreren og hun mente at det var lurt med en utredning. Tror det er viktig å ha støtte fra skolen.vi har fått råd om å søke om støttekontakt.Det kommer vi til å gjøre.Tror det blir fint for han,men også for oss og søskenene.Igjen takk for svar. Hei Så flott at dere får hjelp. Det er mulig å søke avlastning også vet du. Men det viktigste er jo at dere får den hjelpen dere trenger. Er bare fint å kunne gi noen råd til andre i sammme situasjon. Lykke til!!! Klem 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/133001-adhd/#findComment-828088 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.