Mamaya1 Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 Hei! Først må jeg fortelle om meg selv at jeg har sneket her inne en stund, men dette er mitt første innlegg. Vi skal adoptere fra Colombia! Sosialrapporten vår ble sendt til BUFA 19 desember. Jeg ringte i dag for å få bekreftet at den var registrert, men så vel var det ikke. De kunne ikke finne den der. NSA: Ser du opplevde det samme. Hvet du hvorfor din ble sendt til regionskontoret? Jeg prøvde å ringe dit i dag, men fikk ikke snakket med noen der. Håper selvfølgelig at den er havnet der, men er redd den kan ha forsvunnet et aller annet sted i systemet. Dumt å sitte med sånne bekymringer en fredags kveld. Får jo ikke sjekket mer før mandag.. Hilsen Mamaya 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/133012-bufa-hvor-er-v%C3%A5r-rapport/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nsa Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 hei Skjønner hvordan du har det, og det er ingen god følelse. BUFA fant, som du vet, til slutt ut at vår rapport hadde havnet i Region Øst. Da hadde jeg først snakket med en person som sa at de ikke hadde fått søknaden. Person nummer to jeg snakket med løste saken. Jeg ringte Region Øst dagen før, men de henviste bare til BUFA da vi spurte om rapporten hadde havnet der, så de har nok ikke oversikt ennå. I går mottok vi brev fra BUFA at rapporten var oversendt region øst. Det virker som om de er i gang med å prøve å få oversikt over søknader som har kommet inn fra desember. Men det sto ikke at vi var registret der ennå, bare oversendt. Hvorfor vi ikke blir ferdigbehandlet i BUFA fikk jeg ikke noe svar på egentlig. For oss spiller det ikke noen rolle, så lenge rapporten kom til rette i hele tatt. Han jeg snakket med i BUFA mente imidlertid det var en fordel å havne i regionene. Det høres ut som om det samme har skjedd med dere som med oss. Hvilken region havner i såfall dere under? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/133012-bufa-hvor-er-v%C3%A5r-rapport/#findComment-819213 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamaya1 Skrevet 16. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2004 hei Skjønner hvordan du har det, og det er ingen god følelse. BUFA fant, som du vet, til slutt ut at vår rapport hadde havnet i Region Øst. Da hadde jeg først snakket med en person som sa at de ikke hadde fått søknaden. Person nummer to jeg snakket med løste saken. Jeg ringte Region Øst dagen før, men de henviste bare til BUFA da vi spurte om rapporten hadde havnet der, så de har nok ikke oversikt ennå. I går mottok vi brev fra BUFA at rapporten var oversendt region øst. Det virker som om de er i gang med å prøve å få oversikt over søknader som har kommet inn fra desember. Men det sto ikke at vi var registret der ennå, bare oversendt. Hvorfor vi ikke blir ferdigbehandlet i BUFA fikk jeg ikke noe svar på egentlig. For oss spiller det ikke noen rolle, så lenge rapporten kom til rette i hele tatt. Han jeg snakket med i BUFA mente imidlertid det var en fordel å havne i regionene. Det høres ut som om det samme har skjedd med dere som med oss. Hvilken region havner i såfall dere under? Takk for så raskt svar! Håper virkelig at vi finner ut av det på mandag! Når ble søknaden deres sendt fra sosialkontoret? Jeg tror heller ikke det spiller så stor rolle hvor søknaden blir behandlet, bare den ikke har forsvunnet. Vi bor i Oslo, så vi tilhører i så fall region Øst. Begynner å roe meg litt ned nå. Mannen min har lovet å ringe på mandag. Han er så flink til å ordne opp:) God helg ønskes! Mamaya 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/133012-bufa-hvor-er-v%C3%A5r-rapport/#findComment-819245 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nsa Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 Takk for så raskt svar! Håper virkelig at vi finner ut av det på mandag! Når ble søknaden deres sendt fra sosialkontoret? Jeg tror heller ikke det spiller så stor rolle hvor søknaden blir behandlet, bare den ikke har forsvunnet. Vi bor i Oslo, så vi tilhører i så fall region Øst. Begynner å roe meg litt ned nå. Mannen min har lovet å ringe på mandag. Han er så flink til å ordne opp:) God helg ønskes! Mamaya Rapporten vår var ferdig hos barnevernet 9.desember, men jeg er usikker på akkurat når den ble sendt videre. Det ordner seg nok for dere! Skal se dere ligger sammen med oss i bunken i region øst ))) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/133012-bufa-hvor-er-v%C3%A5r-rapport/#findComment-819257 Del på andre sider Flere delingsvalg…
sibadulla Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 Hei! Vi er igang med nr 2. Vår sosialrapport ble ferdig 8/12, men vi ble anbefalt av VB å vente med å sende den inn til BUFA til over nyttår (de ville videresende søknaden til region øst), da behandlingstidene i BUFA nå visstnok er svært lange pga. flytting og omorganisering. Men, om de nå ettersender desembersøknadene også til regionskontorene, så burde vi jo sendt inn søknaden i desember likevel... Ja, ja, en måned fra eller til spiller egentlig ingen rolle ) Men, vi håper selvsagt på kortest mulig behandlingstid. Blir spennende å se hvordan behandlingstiden blir hos regionskontorene. Vi fikk også beskjed i går fra BUFA om at vår rapport er oversendt region øst. I mellomtiden kooooser vi oss med minimannen vår (fra Thailand) ) Ønsker Mamaya1 og nsa lykke til!!! Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/133012-bufa-hvor-er-v%C3%A5r-rapport/#findComment-819325 Del på andre sider Flere delingsvalg…
påfugl Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 Rapporten vår var ferdig hos barnevernet 9.desember, men jeg er usikker på akkurat når den ble sendt videre. Det ordner seg nok for dere! Skal se dere ligger sammen med oss i bunken i region øst ))) Hei! BUFA skal behandle alle søknader som er kommet inn før 31.12.03. Ingen søknader skal ettersendes de represantative regioner. Vi ble anbefalt å vente til etter 31 des med å sende vår, snakket med VB og BUFA om dette. De antok at ventetiden i BUFA ville øke pga færre saksbehandlere i BUFA etter det nye systemet. Vi satset, og det ser ut til at vi valgte rett.Vå søknad ville ikke blitt sendt BUFA før i midten av des. Nå ringte jeg reg vest på onsdag og vi har fått reg dato 5 januar. Damen som skal jobbe med adopsjonsaker kommer i beg av feb, vi fikk indikasjon på at det ville bli kort ventetid, kanskje allerede i slutten av feb ville vi høre noe. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/133012-bufa-hvor-er-v%C3%A5r-rapport/#findComment-819672 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nsa Skrevet 17. januar 2004 Del Skrevet 17. januar 2004 Hei! BUFA skal behandle alle søknader som er kommet inn før 31.12.03. Ingen søknader skal ettersendes de represantative regioner. Vi ble anbefalt å vente til etter 31 des med å sende vår, snakket med VB og BUFA om dette. De antok at ventetiden i BUFA ville øke pga færre saksbehandlere i BUFA etter det nye systemet. Vi satset, og det ser ut til at vi valgte rett.Vå søknad ville ikke blitt sendt BUFA før i midten av des. Nå ringte jeg reg vest på onsdag og vi har fått reg dato 5 januar. Damen som skal jobbe med adopsjonsaker kommer i beg av feb, vi fikk indikasjon på at det ville bli kort ventetid, kanskje allerede i slutten av feb ville vi høre noe. Neida, vi har havnet i region øst, det har vi fått brev om. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/133012-bufa-hvor-er-v%C3%A5r-rapport/#findComment-819919 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.