Gå til innhold

Synes det er litt skummelt...

Anbefalte innlegg

Gjest mon tro det

at barnevernet skal komme hit hjem til oss, se på huset vårt og hvordan vi har det med de to barna vi allerede har, for så å bestemme om vi skal få adoptere eller ikke...

Vi er jo selvsagt redde for å ikke bli anbefalt som adopsjonforeldre, men det som skremmer meg aller mest er at det skal bli forandringer i det som allerede er.

Vi har jo ingenting og skule, og vi oppdrar og har omsorg og ansvar for barna våre som kjærlige foreldre har. Men likevel er jeg på et vis "redd" barnevernet... Har jo hørt mitt om urette saker fra barnevern.

Men nå er det jo kanskje ikke det saksbehandleren er ute etter når hun/han kommer hit, de vil jo bare få skrevet rapport og sikkert godkjenne, men likevel, litt urolig er jeg...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/133052-synes-det-er-litt-skummelt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes barnevernet/sosialkontoret ofte blir omtalt negativt på dette forumet og av enkelte adoptivforeldre. De er der for å godkjenne oss for adopsjon, jeg ser på dem som våre medhjelpere.

Det er ytterst sjelden at noen ikke blir godkjent som adoptivforeldre. Men - og takk for det - en gang i blant skjer det. Det ser jeg på som naturlig. Hadde dere godkjent samtlige ektepar dere kjenner/vet om??

Vi opplevde våre møter med barnevernet som både konstruktive og positive.Vi har bodd i to kommuner. Men tid og ressurser er ofte mangelvare, så når valget står mellom barn i krise og et par som ønsker å komme igang med en adopsjon, sier vel valget seg selv.

Og når dette så er sagt: jeg var SUPERFRUSTRERT når barnevernet brukte 6 mnd. før de i hele tatt kunne starte opp med vår første sak, og når den norske saksgengen tok et og et halvt år tilsammen!

Men mitt poeng her i dette innlegget er at barnevernet/sosialkontoret ikke er en motstander, men en medspiller. Ingen bør grue seg til å møte dem!

Lykke til videre!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...