Gå til innhold

Hei,jeg trenger råd fra dere.

Anbefalte innlegg

Jeg jobber som miljøarbeider,og er nå personlig assistent for en ung mann på 26 år. Da jeg startet i jobben, var jeg med hjem til bl.a denne gutten.

Og i helgene den første mnd.var jeg og hjalp han med personlig stell.

han har vært utsatt for en ulykke, noe som medfører lite førlighet i venstre arm og (tung) inkontinens. Dette medfører selvfølgelig at han trenger hjelp med bleieskift mm.

Dessverre jobbet jeg ikke så lenge med han.Men nå er jeg en av 3 som jobber med han.

Han stoler på meg sier han.

Siden jeg er anonym her velger jeg å spørre dere om hjelp.

Han har sittet mye for seg selv, derfor har jeg ordnet han med klær som skal gjøre at det ikke vises så lett at han bruker bleier.

Jeg har også ordnet han med trusebleier slik at han er delvis selvhjulpen og slipper å sitte med våt bleie inntil hjelpen kommer.(er ikke døgn. kont. hos han.)

Her en dag i forrige måned var jeg sammen med han på handletur.Med ett ville han hjem.Det viste seg at han hadde bærsjet seg ut før vi kom frem til et kjøpesenter med egnede toaletter.

Dette skjemtes han så over.

Vel, jeg hjalp han å dusje og få på ny bleie.

Det er i og for seg ikke uvanlig at han bæsjer på seg, siden han HAR dårlig kontroll, og har vanskelig for å hjelpe seg selv i slike situasjoner.

Sakens kjerner er:

Hjemme hos han er det både krakk og benk på badet, noe som jeg synes er til stor hjelp.

Han må pga. overnevnte forhold ha bleier av typen Tena-slip og-pants Super.(I tillegg må han ofte ha forst.bleie om natten)

Når jeg og de andre er sammen med han bruker han -slip (tape bleie)

Det jeg lurer på er om noen av dere vet,har erfaring med eller råd om hvordan jeg kan hjelpe han om(når) noe liknende skjer igjen.Det jeg tenker på er triks for å skifte på han på et vanlig off. toalett.