Gå til innhold

Alder på foreldrene denne gang !

Anbefalte innlegg

Det har vært skrevet mye om alder på barna her på DOL men denne gang vil jeg spørre om alder på foreldrene ! Vi har så smått begynt å "slippe bomben" om at vi skal bli lykkelige foreldre igjen i løpet av dette halvåret og vi har fått forskjellige reaksjoner på det.(Heldigvis mest positive) Vi synes selv at vi er fullt i stand å oppdra og elske et barn til, Det er vel ingen som har noen "best før.. etikett" festa i nakken så vidt jeg vet ;heller ingen som kan forutse alvorlig sykdom el.l Hva mener dere ? Jeg prøver å overhøre kommentarene men det er klart det sårer av og til, og man blir lei av å skulle forsvare sine valg her i livet.

Hilsen ei enda barnslig og fotballsparkende mor på 40+ og en like spinnvill far på 38

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/133117-alder-p%C3%A5-foreldrene-denne-gang/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har heller ingen "best før...etikett" i nakken, selv om det innimellom kan virke slik. Må føye til at de fleste har vært meget positivt innstilt, og delt gledene med oss til fulle :)

Jeg er 48, og guttene er 8 og 5,5 Giftet meg som nittenåring, og skulle egentlig hatt gutter på 28 og 25,5 (hvis naturen hadde spillt på lag). Da hadde jeg kanskje vært bestemor i dag, og _den_ tanken virker unektelig meget fremmed og fjern ;-) Dessuten hvem hadde da fått gutta boys? *grøss*

Som du ser er du ikke den eneste på 40+ som har syslet med adopsjoner :) Lykke til!

Jeg var 39 da vi fikk vårt første barn, og 42 da vi fikk vårt andre. Min kjære er snaut 5 år eldre enn meg. Kjenner også mange andre på tilsvarende alder som nylig har fått barn, eller som venter barn igjen.

Så ta det helt med ro - du er i godt selskap :-)

Ta det med knusende ro du! :o) Vårt barn kommer også til å ha eldre foreldre enn gjennomsnittet når hun begynner på skolen, men det tror vi går bra. Det er så mye annet enn alderen som spiller inn også. Dessuten syns jeg nå ikke dere hørtes spesielt gamle ut!?!

MVH

Gjest Kina-venter

Er ikke 40-årene den beste alderen å få barn i da?? :-O

Vi hadde noen runder før vi begynte vår første adopsjon, men er ikke et øyeblikk i tvil nå ved vår andre adopsjon. Føler oss ihvertfal ikke for gamle nå, og oppdager stadig flere jevnaldrene som også har små barn.

Så ikke la aldren stoppe dere - det er det ingen grunn til.

Dere er i godt selskap. Jeg var ung med mine 29 da vi startet første prosess for vel 8 år siden, min mann var 36. Nå da vi er i havn med vår tredje adopsjon, er vi vel litt mer "satt" sånn aldersmessig, men gamle?! Ungene holder oss unge enda noen år, får vi håpe og tro...;)

Hilsener fra den "unge & spreke" trebarnsmammaen

Annonse

Dere er i godt selskap. Jeg var ung med mine 29 da vi startet første prosess for vel 8 år siden, min mann var 36. Nå da vi er i havn med vår tredje adopsjon, er vi vel litt mer "satt" sånn aldersmessig, men gamle?! Ungene holder oss unge enda noen år, får vi håpe og tro...;)

Hilsener fra den "unge & spreke" trebarnsmammaen

Sist 37 år var gammel, mamta var da bestemor var ung. Og hun fikk sitt første barn og eneste barn når hun var 41år. SÅ gammelt kan det neppes regne. Jeg har venninder jeg , som ville blitt fornermet nå altså, over bare og blitt sammenlignet med og være _satt_

God helg fra meg

Hei tromsmamma! - godt at vi er flere som har passert 4++ grensen. Jeg er også i den gruppen - fyller faktisk 42 om kun få dager. Er mamma til tre gutter - 17 år, 13 år og 21 måneder. Venter i spenning på 2005 som forhåpentligvis bringer med seg en liten kinaprinsesse (eller prins).

Føler meg absolutt ikke for gammel :-))

40 år er slett ingen alder!!

Da vi fikk LilleLan hjem var Noraførr 33 år og Noraførr-mannen 45 år.

Når det neste Kinabarnet gjør sin entré i familien vil vi være hhv. 36 og 48 år.

Syns vi er både unge og spreke ... og ungene holder oss i vigør.

Klem fra

Gjest ChiengMai

Når det neste Kinabarnet gjør sin entré i familien vil vi være hhv. 36 og 48 år.

Klem fra

Jeg var 40 år og mannen min 39 da vi sist sommer var i havn med vår siste adopsjon. Vi er småbarnforeldre, og broren min som er fem år eldre enn meg skal bli bestefar til sommeren. Han også er forresten småbarnspappa. :-)

Alice in Wonderland

K:38 og M:44, og vi venter vårt første barn.

Føler oss unge nok, og helt klar til rollene som foreldre.

Det beste med å bli voksne er jo at de vordende besteforeldrene begynner å bli pensjonister og følgelig har god til til

sine roller.

Annonse

Klem fra

eg e faktisk 42 om kort tid... men atter en gang ; tusen takk for alle svar og eg angre ihvertfall ikke på at eg tok opp temaet ! Og som min datter på 21år sa : "Mamma du bli aldri kjerring, eg går på skole sammen med kjerringer på 25år" DET er den beste attesten eg har fått !!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...