Gjest Mona Skrevet 22. desember 2000 Skrevet 22. desember 2000 Jessica er nå 6 måneder. Hele tiden fram til hun ble ca. 5 måneder sov hun natta igjennom, men så plutselig begynte hun å forlange mat hver 3. time natta og. Om dagen får hun hver 3. time. Jeg begynte da med grøt. Nå har vi holdt på med hvetegrøt i 1,5 måned og hun vil fortsatt ikke ha mere en 3 skjeer. Hun får også litt potet og gulrotmos på dagen, men spiser bare 3-4 ts. Om kvelden får hun litt morsmelktillegg fordi jeg har ikke nok melk da. Hva skal jeg gjøre ? Hun trenger vel ikke mat hver 3. time nå ? Vi har tenkt at gubben skal få roe henne om natta i håp om at hun sover videre da. 0 Siter
Elisabeth Tufte, helsesøster Skrevet 23. desember 2000 Skrevet 23. desember 2000 Kjære Mona. Der er ikke uvanlig at barn sover hele natte, men begynner deretter begynner å våkne igjen. Mye skjer i den alderen som kommer nå. Om hun trenge mat om natten avhenger av hvor mye hun spiser om kvelden. Du sier hun får litt tillegg. Det er ikke lett å vite hvorfor hun begynnte å våkne og deretter er hun kanskje kommet inn i en rytme hvor hun våkner. Dere kan jo prøve slik du nevnte at pappaen går til henne om natten og prøver å roe henne i sengen. Bruker hun smokk om natten er det mange som våkner av at smokken faller ut. Ta eventuelt kontakt med helsestasjonen for mer personlig veiledning. Lykke til. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.