Gå til innhold

Festing i helgene

Anbefalte innlegg

Gjest uten signatur
Skrevet

Hva gjør ungdom under 18 i helgene nå for tiden? Det er vel ikke noen utesteder for deres aldersgruppe. Mange foreldre tør vel ikke (etter mange skrekkhistorier) overlate huset til ungdommene.

Om sommeren kan en jo være sammen utendørs, men nå om vinteren går jo ikke det.

Eller fester dere ikke hver helg? Hender det dere sitter hjemme alene på lørdagskvelden eller er dere hos en venninne/kamerat selv om det ikke er snakk om fest.

Bare nysjerrig? Har selv en tenåringsgutt som aldri er ute i helgene, og faktisk så høres det ut som om det er mye mer vanlig nå enn da jeg var ung.

daydreamer1365380564
Skrevet

Jeg fester ikke mye i helgene.Kan skje en sjelden gang.. Er mye med kjæresten min i helgene jeg. Slapper av.. Ellers er jeg med venner. Og mye på kino.

På sommeren er jeg mye ute. Det hører liksom til :)

Kanskje litt annerledes når jeg blir eldre da. Er 15 nå..

Gjest Big Mac
Skrevet

Jeg tror det alltid har vært veldig vanlig. (Men det merker ikke den som selv er ute og fester).

bennythebunny
Skrevet

Jeg fester ikke mye i helgene.Kan skje en sjelden gang.. Er mye med kjæresten min i helgene jeg. Slapper av.. Ellers er jeg med venner. Og mye på kino.

På sommeren er jeg mye ute. Det hører liksom til :)

Kanskje litt annerledes når jeg blir eldre da. Er 15 nå..

jeg er en jente på 16. Denne helgen har jeg hatt en dag hjemme og en dag på fest. Det er ofte jeg bare sitter hjemme hos venninner og ser på film..

Tror det er utrolig store forskjeller blant ungdommene i dag. Alt er like vanlig

Skrevet

Mine fester ikke hver helg men er vel en tur ute en av kveldene selv om det ikke er alkohol med i bildet. Datteren min og kjæresten sitter ofte hjemme i helgene og koser seg med film og godis og litt godt å spise.

Eldstemann(21) sitter ofte med kamerater og spille Playstation, jeg er helt sjokka jeg. Jeg var ute og festet hver helg og fester tildels enda hver gang jeg har anledning dvs barnefri.

Gjest ikke mor!
Skrevet

Tror nok fortsatt det er ganske vanlig å ta en fest en gang iblant...men kanskje ikke hver helg.

Jeg håper sønnen din er sammen med venner og/eller kjæreste i helgene..., for hvis han sitter helt mutters alene er det jo synd!

Jeg hadde nok vært overlykkelig hvis min sønn (har dessverre ingen) hadde vært hjemme hver helg, så fremt han var tilfreds med det. Sparer mange penger og bekymringer...

Gjest Foreldret
Skrevet

Hei, barna våre er forskjellige.Her har vi en som er med på det meste, og en som aldri fester.

De får gjøre hva de selv vil,men jeg har inntrykk av at de fleste av deres venner mellom ca 15-16 og oppover fester noe, men ikke hver helg.

Om du er bekymret, hvorfor ikke be avkommet ARRANGERE en fest for de beste vennene sine.Det kan bli koselig!

Gjest Big Mac
Skrevet

Hei, barna våre er forskjellige.Her har vi en som er med på det meste, og en som aldri fester.

De får gjøre hva de selv vil,men jeg har inntrykk av at de fleste av deres venner mellom ca 15-16 og oppover fester noe, men ikke hver helg.

Om du er bekymret, hvorfor ikke be avkommet ARRANGERE en fest for de beste vennene sine.Det kan bli koselig!

Bare et spørsmål: Er den som fester ei jente, og den som ikke fester en gutt?

Gjest autoblank
Skrevet

Hvor gammel er gutten din forresten?Det er stor forskjell på om han er 15, eller om han er 18.

At en femtenåring er hjemme i helgene vil jeg tro er ganske vanlig, men at en attenåring sitter hjemme hver helg er kansje mer underlig?om dere ikke er kristne da?eller tenåringen deres har ekstreme om ensidige intresser i forhold til jevnaldrende?

Vi har også en ungdom som er veldig tungbedt, men jeg tror ungdommen har godt av å komme seg ut sammen med jevnaldrende og overlate gamlingene til seg selv ;)

Gjest Wwhattt
Skrevet

Hvorfor i huleste spør du om det?

Gjest Big Mac
Skrevet

Hvorfor i huleste spør du om det?

Det kan virke som om det som oftest er slik?

Gjest Foreldret
Skrevet

Dette er to gutter.

Gjest Big Mac
Skrevet

Ok, takk for svar! Det kan virke som om det er ganske mange gutter som ikke fester så mye i tenårene.

Gjest Big Mac
Skrevet

Dette er to gutter.

Ok, takk for svar! Det kan virke som om det er ganske mange gutter som ikke fester så mye i tenårene.

Gjest uten signatur
Skrevet

Hvor gammel er gutten din forresten?Det er stor forskjell på om han er 15, eller om han er 18.

At en femtenåring er hjemme i helgene vil jeg tro er ganske vanlig, men at en attenåring sitter hjemme hver helg er kansje mer underlig?om dere ikke er kristne da?eller tenåringen deres har ekstreme om ensidige intresser i forhold til jevnaldrende?

Vi har også en ungdom som er veldig tungbedt, men jeg tror ungdommen har godt av å komme seg ut sammen med jevnaldrende og overlate gamlingene til seg selv ;)

Han er 18, det er derfor jeg er bekymnra. Mener han skulle gjort andre ting enn å sitte hjemme hos oss. Men en kommer jo ingen vei med masing, og ikke kan en ta'n i handa og leie'n ut heller!

Han liker ikke alkohol. Har fått smake øl og vin, men det faller ikke i smak. På mine forslag, feks arrangere fest mm, så er svaret bare 'vet ikke', 'hvorfor det' eller noe slikt.

Han er en veldig rolig type da, men allikevel. Får håpe det retter seg.

Skrevet

Jeg er 21 nå, men da jeg var 16-17 var jeg kanskje på fest tre - fire ganger i halvåret. Ellers sov jeg over hos venninner o.l i helgene. Ungdomsklubb var det jo også, men det var vel når vi var litt yngre. Gikk på kino, pizzaresturant, så på film sammen med venner o.l. Sjelden jeg var hjemme med bare foreldre og søsken (som søskene var, ja)

Skrevet

Han er 18, det er derfor jeg er bekymnra. Mener han skulle gjort andre ting enn å sitte hjemme hos oss. Men en kommer jo ingen vei med masing, og ikke kan en ta'n i handa og leie'n ut heller!

Han liker ikke alkohol. Har fått smake øl og vin, men det faller ikke i smak. På mine forslag, feks arrangere fest mm, så er svaret bare 'vet ikke', 'hvorfor det' eller noe slikt.

Har han venner da? Det hørtes kanskje litt plumt ut, men han er ikke mobbet eller noe sånt da?

Kjenner en som faren måtte si til at "det er okei å drikke øl på fest altså". Tror det er mer vanlig enn man tror at noen ungdom er litt mer stille enn andre.

Skrevet

Da jeg v ar 18, var jeg ganske mye ute... Drakk og festet hele tiden...

Her hvor jeg bor er det ganske vanlig, ungdommen har liksom ingenting annet å finne på... Så jeg møter fulle 16-åringer ravende rundt utenfor trappa på bygdas utested(fordi de ikke kommer seg inn).

Vær glad din sønn ikke er sånn! At han har andre verdier i livet enn å springe full rundt i bygda å lage kaos...

Gjest uten signatur
Skrevet

Har han venner da? Det hørtes kanskje litt plumt ut, men han er ikke mobbet eller noe sånt da?

Kjenner en som faren måtte si til at "det er okei å drikke øl på fest altså". Tror det er mer vanlig enn man tror at noen ungdom er litt mer stille enn andre.

Han ble mobbet på barneskolen, så det er jo mulig det er noen senvirkninger. At han ikke føler seg like trygg blant jevnaldrende som blant voksne. Han blir oppfattet som verdens kjekkeste og høfligste av voksne som kjenner han. Så det ordner seg nok bedre bare han kommer ordentlig igang med voksenlivet får vi håpe, men det er jeg som synes det er litt trist at han på en måte går glipp av ungdomstida da. Hadde det så moro selv da! Men vi er jo forskjellige.

Og vi er ikke kristelige, som jeg så noen spurte om her. Og vi har et vanlig forhold til alkohol. Vi er ikke avholds, men han har heller ikke opplevd utagerende festing her hjemme.

Gjest Morsmor
Skrevet

Det spiller vel ingen rolle om han ellers er en sporty gutt med sunne intresser.Om han er 18 så er det kansje førerkort og bil han er opptatt med også?Dette, i tillegg til krevende skoledager og lekser så kansje han er totalt utslitt i helgene og trenger å hvile seg ut.

Hvis han har et ellers sunnt og aktivt liv,og omgås jevngamle på andre arenaer, så la han få velge det andre selv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...