Gå til innhold

str. på klær til kinabarn...

Anbefalte innlegg

Jeg er i startfasen med adopsjon fra Kina, og kjenner et stort sug i kroppen etter å kjøpe et lite plagg til henne/han... Som en liten markering underveis i prosessen, ved godkjenning hos "bufa" f.eks!!!

De fleste barn fra Kina er vel som regel litt mindre enn norske, og med tanke på at gjennomsnittet aldersmessig v tildeling er 1 1/2 år(?) ....så vil str. 80 (1 år) kanskje passe?? Dumt å kjøpe noe som vil bli for smått...

Hilsen en som bare MÅÅÅÅ kjøpe noe snart!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/133257-str-p%C3%A5-kl%C3%A6r-til-kinabarn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kaoling

Ja, gjør det! Jeg husker det samme suget. Jeg kjøpte noen søte plagg i str. 80 og de kunne jenten vår bruke da hun var 18 mnd. (Hun var litt under et år da vi fikk henne.)

I den lange ventetiden tok jeg dem frem av og til og så på dem og gledet meg til barnet kunne gå med dem.

Og da BUFA (dengang SUAK)-godkjenningen kom, kjøpte jeg noen småting også. :)

Du kan jo gi det i gave til noen om de ikke skulle passe.

Troya1365380348

Hei

Kjenner meg så igjen. Erfaringsmessig er det lurt å kjøpe selekjoler eller snekkerbukser før du helt vet størrelsen. De henger på uansett. Eller bukser med knyting eller annen reguleringsmulighet i livet. Våre jenter er ofte ganske tynne rundt livet. Gensere kan du jo kjøpe, de kan bare brettes opp på armene. Og så finnes det en uendelighet av nydelig spenner, strikker og hårbånd (som ungen trolig ikke vil bruke i det hele tatt, men det er så gøy å gå å se på mens man venter).'

Lykke til med handliga og ventinga.

Kos deg du! :o) Vår tulle var 14 måneder da vi hentet henne og brukte størrelse 74. Nå er hun akkurat fullt 2 år, og glir rett inn i str 80, pluss at hun bruker endel str 86 som sitter noe løst.

Jeg begynte å kjøpe ting og tang etter godkjenning. Det var sååå kjekt å kunne ha litt å se på og drømme om hvem det var som skulle bruke det! :o)

Kos deg du! :o) Vår tulle var 14 måneder da vi hentet henne og brukte størrelse 74. Nå er hun akkurat fullt 2 år, og glir rett inn i str 80, pluss at hun bruker endel str 86 som sitter noe løst.

Jeg begynte å kjøpe ting og tang etter godkjenning. Det var sååå kjekt å kunne ha litt å se på og drømme om hvem det var som skulle bruke det! :o)

Flott, da satser jeg på str.80! (Så herlig endelig å kunne sprade rundt blandt barneklær, og faktisk kjøpe til seg selv!!)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...