Gå til innhold

Tenkte jeg skulle gjøre i stand stellebagen!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Hilsen cor

Har du sett hjemmesiden til Tonje ??

adressen er: http://www.home.no.net/tonjeaa/

Se under stikkord "å adoptere fra Kina". Masse gode tips for pakkingen, enten det er tur til Kina eller andre land.

Hvis du ikke finner siden, kan du se under adopsjonsnett.com (Vi henter hjem Aurora).

Får bare beklage at jeg ikke er flink nok til å gjøre disse adressene "aktive" for deg.

Lykke til !!

Hei, om jeg var deg ville jeg ogå ha lagt i:

- et hankle som du kan legge babyen på(det er ikke alle plasser en vil legge babyen ned på)

- silulen(rumpesalve) kjekt på ha i alle tilfelle.

- jeg har en slik pompe som en egentlig skal skylle ørene(orange), men jeg bruker den til å ta ut "snørret" på små babyer.

Det var det jeg kom på i farta. Selvsakt et skifte av klær og noen "sleveduker"

Har du sett hjemmesiden til Tonje ??

adressen er: http://www.home.no.net/tonjeaa/

Se under stikkord "å adoptere fra Kina". Masse gode tips for pakkingen, enten det er tur til Kina eller andre land.

Hvis du ikke finner siden, kan du se under adopsjonsnett.com (Vi henter hjem Aurora).

Får bare beklage at jeg ikke er flink nok til å gjøre disse adressene "aktive" for deg.

Lykke til !!

Takk for svar, har sett siden, senest i dag:o)

Men der var det så veldig mye, jeg tenkte mer på den daglige stelleveska:o)

Klem fra

Annonse

Hei, om jeg var deg ville jeg ogå ha lagt i:

- et hankle som du kan legge babyen på(det er ikke alle plasser en vil legge babyen ned på)

- silulen(rumpesalve) kjekt på ha i alle tilfelle.

- jeg har en slik pompe som en egentlig skal skylle ørene(orange), men jeg bruker den til å ta ut "snørret" på små babyer.

Det var det jeg kom på i farta. Selvsakt et skifte av klær og noen "sleveduker"

ÅÅÅÅ, kjempe lurt med en liten sånn "balongpumpe". Er herved notert under smarte ting til stellebagen:o) Hånkle glemte jeg ja. Ett absolutt must.

Klem fra

Så koselig å lese om forberedelsene dine! Når forventer dere å kunne reise?

Jeg husker veldig godt hvor deilig det var å endelig pakke en stelleveske.

Babyshampoo hadde vi med, men så måtte vi jo bo en hel uke på hotell med vår lille jente på 4,5 mnd. Dere reiser hjem ganske raskt etter overtagelsen?

Og så hadde vi i tillegg med oss middel mot skabb og lus. Bare for sikkerhets skyld!! Vi fikk heldigvis ikke bruk for det.

Kos deg videre i forberedelsene!

Mvh

Gjest Hilsen cor

Takk for svar, har sett siden, senest i dag:o)

Men der var det så veldig mye, jeg tenkte mer på den daglige stelleveska:o)

Klem fra

Åkei:

Tisseunderlag som stelleteppe (kjøpes metervis. Glatt plast på ene siden, og frotte på den andre). Kjøp så du har to og kan bytte mens du vasker det ene. Vi var veldig fornøyd med dette.

Brødposer er et must, ja. Brukes til det meste.

Våtservietter, så absolutt.

Bleier (i riktig størrelse, som du sier).

Vi trengte ikke stellekrem,men det vet man jo ikke på forhånd.

Ekstra skift til barnet. Både oventil og nedentil.

Vet ikke om stellebagen er stedet du ville ha drikkeflaske og litt ekstra mat til både barn og foredre, men vi hadde det i ryggsekken sammen med resten av utstyret som vi trengte på tur den dagen.

Kommer ikke på mere i farten i de sene kveldstimer.

God natt !

Så koselig å lese om forberedelsene dine! Når forventer dere å kunne reise?

Jeg husker veldig godt hvor deilig det var å endelig pakke en stelleveske.

Babyshampoo hadde vi med, men så måtte vi jo bo en hel uke på hotell med vår lille jente på 4,5 mnd. Dere reiser hjem ganske raskt etter overtagelsen?

Og så hadde vi i tillegg med oss middel mot skabb og lus. Bare for sikkerhets skyld!! Vi fikk heldigvis ikke bruk for det.

Kos deg videre i forberedelsene!

Mvh

Vi har planer om og reise hjem en søndag, og håper på overtagelse på fredagen. Så da blir det kun to dager på hotell før flyturen hjem.

Vi håper jo og få reisebeskjed neste uke eller uken etter, men vet jo at det fortsatt kan drøje en liten stund til.

Men uansett, det nermer seg.

Klemmer fra en som egentlig har gått og lagt seg mange ganger nå, men ble helt oppspilt over at det kommer tildelinger igjen:o)

Hei!

Koselig forberedelse det :-)

Jeg ville ha hatt oppi en ekstra body, det kan jo fort bli litt lekkasje.

Og et håndkle, ja.

Hmmm... kommer ikke på så mye mer, men det er jo noen år siden gullet mitt var så liten.

Ekstra skift skal jeg selvsagt ha der, ja.

Godt og få litt hjelp.

Det er ikke så greit og være føstegangsmamma med mange forbredelser:o)

Natta klem

Gjest sofie32+1

Vet ikke hva slags stelleveske du har, men i min er det alltid et forferdelig rot. For å få litt orden har jeg kjøpt en toalettmappe hvor jeg har et par bleier, liten pakke med våtservietter (de til asan er veldig små og praktiske), et par hundeposer (til brukte bleier) og en smekke.

Har også en liten gjennomsiktig toalettmappe hvor jeg har småtteri som ekstra smokk, en skje, saks, neglefil og annet småtteri... i babyperioden til vesla var stelleveska like mye min veske så alt mitt småtteri var også oppi der.

Har også alltid ei drikkeflaske med vann og en liten eske med kjeks i stellebagen(les:bestikkelser!!)

Hilsen

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...