Gå til innhold

Kongefamilien - følelser

Anbefalte innlegg

Det var en kommentar til at noen mente at hun oppførte seg finere enn hun er. Hun er da vitterlig dronning, og kongen snakker på akkurat samme måten, men det er det ingen som spøker med.

Sier han også Belgien og Spanien og koldt og øer? Nei, det nekter jeg å tro.

Fortsetter under...

• Svar 60
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Babette

10

• serendipity

8

• Tornerose

6

• laban

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest linniett

Det var en kommentar til at noen mente at hun oppførte seg finere enn hun er. Hun er da vitterlig dronning, og kongen snakker på akkurat samme måten, men det er det ingen som spøker med.

Tja, tror ikke dette er så "fryktelig alvorlig ment", enten det er rettet til dronningen eller kongen. For meg blir det utrolig fjollet uansett kongelig eller ei.

;-)

Ja, men sne er det mange som sier. I Finnmark og Nordland, blant annet. Jeg kjenner flere fra Bodø som sier sne.

Og Kristian Trægde, var det vel?

Joda, men det er liksom noe med måten hun sier sne på da, kontra en finnkmarking eller nordlending :-)

Annonse

Hvordan var den med steinen og glasshuset igjen?

:-)

Nemlig :-)du syntes kanskje det skulle stått: "om" istedet for: "ok" i mitt svar til leve kongefamilien. Selv er jeg ekspert på å skrive ordfeil. Men jeg skjønte faktisk ikke hva hun mente med den setningen før hun fikk forklart det.

Håper ingen tar fjollingen min ille opp, iallfall. Jeg tuller med alt og alle, men mener aldri noe vondt med det.

Neida neida, det _er_ fjollete. Det var bare det at en her nevnte at dronningen oppførte seg finere enn hun er, og hun er da vitterlig dronning. Det var liksom ingen som spøkte med kongen selv om han også snakker slik.

Annonse

Nemlig :-)du syntes kanskje det skulle stått: "om" istedet for: "ok" i mitt svar til leve kongefamilien. Selv er jeg ekspert på å skrive ordfeil. Men jeg skjønte faktisk ikke hva hun mente med den setningen før hun fikk forklart det.

Nå fikk du i hvert fall dreis på ordet "setnignen", ref. forrige innlegg.

Jeg bare tuller, altså!

Fikk du (eller andre) med deg intervjuet med kongeparet i går kveld?

Dronningen presterte å si at "det er jo også født små prinsesser i BELGIEN og Holland".

Tenk, Belgien. Jeg lo så jeg skreik.

("Det er så mange sjarmerende øer langs kysten vår..." sa hun i et annet intervju)

Jeg så - og hørte - også det, og skvatt litt i stolen. Det kan da ikke være mulig.

Belgien er jo på trynet, men en norsk dronning bør også ha så mye kunnskap om europeiske land at hun vet at det heter Nederland.

Forøvrig glemmer jeg heller aldri da hun var på plass for å representere i vinter-OL i 1992, og fortalte på teve at hun hadde vært og sett på "piiikene" gå langrenn.

Jeg så - og hørte - også det, og skvatt litt i stolen. Det kan da ikke være mulig.

Belgien er jo på trynet, men en norsk dronning bør også ha så mye kunnskap om europeiske land at hun vet at det heter Nederland.

Forøvrig glemmer jeg heller aldri da hun var på plass for å representere i vinter-OL i 1992, og fortalte på teve at hun hadde vært og sett på "piiikene" gå langrenn.

"Belgien er jo på trynet, men en norsk dronning bør også ha så mye kunnskap om europeiske land at hun vet at det heter Nederland."

Synes du? Min venninne som er derfra hevder i alle fall hardnakket at hun er fra Holland... :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...