Gå til innhold

Aktuelle spm som kan bli stilt for sosialrapporten

Anbefalte innlegg

Vet at jeg i min søken på internett etter alt som har med adopsjon og gjøre kom over en side der det sto kjempemange spørsmål som man kan forvente å svare saksbehandleren på.

Nå finner jeg ikke den siden igjen, men kanskje noen her vet av den?

Tenkte det kunne være greit å tenke ligg over ting på forhånd, for det virket som om det var spm om ting jeg sjeldent eller aldri har tenkt så mye over.

Fortsetter under...

Jeg har også sett den siden, men husker ikke hvor.

Det jeg vet er at på en av sidene med informasjon om Kinaadopsjon sto det mange spørsmål ellers gikk jeg inn på forskjellige kommune sider deriblant Bærum og fant de som skal inneholdes i rapporten.

De spør om mye, men svar fornuftig, kynisk der det passer og realistisk. Du skal ikke ha svar på alt, men du skal vise at du forstår at det er en problemstilling. De spør om mye rart f.eks

Hva gjør du hvis sønnen din forteller han er homo som 15-åring ?

Hvem har tenkt på det, det kan jo skje hvem som helst. Du må prøve å forestille deg situasjoner og ikke ha fasit svar, men at ubehagelig ting(feil ord, men håper du forstår)kan oppstå og tar du da totalt avstand fra det eller er du åpen for å diskutere.

vi lærte mye gjennom rapporten og det var en god opplevelse med diskusjon om mye forskjellig.

Vi skal være gode foreldre, men ikke verdensmestre som vet og kan alt. Det er dette de vil ha tak i og at en virelig forstår hva det betyr å adoptere i forhold til å få egne barn. Det er en forskjell, men jeg tror det er positivt så lenge en kan være åpen for negative kommentarer og ikke ta alt personlig selvom noen kan såre.

Jeg har ikke adoptert enda, men venter tildeling. Lykke til, håper du finner svarene på Kinasidene. Vi adopterer fra Korea.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...