Gå til innhold

Anbefalte innlegg

spennende tid

Lurer på om andre har mistet barn pga for tidlig fødsel. Vår sosialrapport skal snart sendes, og det eneste BUFA kunne reagere på, mente saksbehandleren, var tiden fra vi mistet. Det var i november i fjor og jeg mener vi har bearbeidet sorgen godt. Kan ikke forstå at dette har med tidsperspektiv å gjøre, men mer med hvordan sorgen er bearbeidet. Har noen erfaringer med dette?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/133715-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-ang%C3%A5ende-bufa/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var trist å høre at dere også mistet et baren. Hvis det var for 2 mnd siden (nov 2003?) forstår jeg veldig godt at BV indikerer at BUFA kan ha innvendinger. Jeg vet ikke hvor langt dere var i svangerskapet, men i forhold til sorgarbeid, sies det at den tyngste tiden ofte kommer etter 6mnd... Jeg tror det er viktig å ha et avklart forhold til egen sorg før man setter igang en adopsjon fordi det er mange ting som må bearbeides i forbindels med en slik tragisk hendelse (det sies at den største sorgen er å oppleve enge barns død). Jeg skriver dette slik at det kanskje ikke kommer som en overraskelse hvis BUFA har meninger om avventing av en godkjennelse. Lykke til med videre arbeid.

MVH

Gjest Overskyet

Jeg må si som Sol&glede at jeg forstår om Bufa vil reagere hvis det kun er _2_ måneder siden dette hendte.

Jeg har heldigvis aldri opplevd det du har, men jeg mistet moren min for fem måneder siden. Det er jo en naturlig del av livet - noe vi mer eller mindre har i tankene. Den første tiden etterpå syntes jeg det gikk fint. Det var mye å ta tak i og ordne opp i og dagene gikk... Nå derimot sliter jeg. Alt kommer veltende over meg innimellom slagene.

Som sagt er det å miste foreldrene noe vi tenker på som en naturlig del av livet. Det å miste barnet sitt er "unormalt" Selvfølgelig tenker vi tanker og grøsser når vi hører om de det skjer for, men vi tror ikke helt det skal hende oss.

Det jeg egentlig mener (tok litt tid før jeg kom til saken) er at selv om dere nå synes dette er vel bearbeidet, kan det komme mange tunge stunder etterhvert. Det er mange datoer og milepeler som skal gjennomleves. Et nytt barn kan aldri erstatte det andre, og jeg synes dere skal unne både dere selv og det kommende barnet å ikke kaste dere ut i dette for raskt.

Dette var bare ment som et godt råd, ingenting annet!

Gjest ikkenickikveld

Håper for deres delat det går greit hos det regionale godkjenningskontoret dersom det å adoptere er det dere virkelig vil. Men jeg undrer meg over om det tillatt å være gravid, og likevel være i adopsjonsprosess. Trodde at en ikke kunne være på venting hos sosialkontoret eller ha besøk fra sosialkontoret dersom man var gravid. Trodde de fleste som bestemte seg for å adoptere ikke kjørte dobbeltløp, om du forstår hva jeg mener. Adopsjon skal ikke være en erstatning, men det en går inn for fullt og helt. Hadde ikke kjørt dobbeltløp dersom jeg hadde bestemt meg for å adoptere. Går man for et alternativ, så går man for det.

Gjest skjønner grunn til bekymring

Håper for deres delat det går greit hos det regionale godkjenningskontoret dersom det å adoptere er det dere virkelig vil. Men jeg undrer meg over om det tillatt å være gravid, og likevel være i adopsjonsprosess. Trodde at en ikke kunne være på venting hos sosialkontoret eller ha besøk fra sosialkontoret dersom man var gravid. Trodde de fleste som bestemte seg for å adoptere ikke kjørte dobbeltløp, om du forstår hva jeg mener. Adopsjon skal ikke være en erstatning, men det en går inn for fullt og helt. Hadde ikke kjørt dobbeltløp dersom jeg hadde bestemt meg for å adoptere. Går man for et alternativ, så går man for det.

Man er ikke lenger gravid, når man mister barnet sitt. Bare for og pressisere det. Dobbelt kjøring, stemmer at ikke er tillatt.

Annonse

spennende tid

Hei på deg!

Og takk for sist. Jeg tenkte bare jeg skulle rette opp i en liten misforståelse. Det var ikke november ifjor dere mistet, det var november 2002, var det ikke?

Lykke til med prosessen, det går sikkert bra!!

MVH

Helt rett AAA. Vi mistet november 2002. Takk for rettelsen.

Gjest ikkenickikveld

Man er ikke lenger gravid, når man mister barnet sitt. Bare for og pressisere det. Dobbelt kjøring, stemmer at ikke er tillatt.

Når de har mistet barnet sitt for 2 mnd siden er det veldig kort tid siden. Vanligvis må en vente en god stund fra en leverer søknaden til kommunen til barnevernet kommer på besøk. I vår kommune 5 mnd. Så dersom en er gravid og venter på hjemmebesøk - da ville jeg absolutt kalle det for dobbelkjøring. Men det er vel opp til barnevernet å finne ut om sorgen over det barnet en har mistet er godt nok bearbeidet til at en kan søke om å adoptere.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...