Gå til innhold

Usikkerhet i løpet av prosssen?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

I vår første prosess opplevde vi såpass mye motbør fra bl.a. kommunalt barnevern at vi på ett tidspunkt ikke visste om vi ville orke å fortsette. Vi gjorde likevel det. Og glad er jeg for det idag når jeg sitter her som verdens lykkeligste trebarnsmamma!!!

Det er fullt mulig å ta tenkepause i løpet av prosessen ved å stille saken i bero. Pass i så fall på at ikke BUFA - godkjenningen (hvis dere har mottatt den) går ut på dato. Saken deres går selvsagt ut av køen (hvis den er kommet til giverlandet), og dere må stille bakerst i køen igjen når pausen er over.

Snakk med foreningen om hvilke andre konsekvenser det vil få, f.eks. økonomisk for dere.

Hilsener fra

Gjest anonymus i dag

I vår første prosess opplevde vi såpass mye motbør fra bl.a. kommunalt barnevern at vi på ett tidspunkt ikke visste om vi ville orke å fortsette. Vi gjorde likevel det. Og glad er jeg for det idag når jeg sitter her som verdens lykkeligste trebarnsmamma!!!

Det er fullt mulig å ta tenkepause i løpet av prosessen ved å stille saken i bero. Pass i så fall på at ikke BUFA - godkjenningen (hvis dere har mottatt den) går ut på dato. Saken deres går selvsagt ut av køen (hvis den er kommet til giverlandet), og dere må stille bakerst i køen igjen når pausen er over.

Snakk med foreningen om hvilke andre konsekvenser det vil få, f.eks. økonomisk for dere.

Hilsener fra

Adopsjon er en lang prosess, og mange følelser, forventninger og usikkerhet er i sving hele tiden.

Vi opplevde mange opp- og nedturer mens vi ventet, var periodevis usikker på om vi "gjorde det rette", det var i grunnen en vanskelig tid når jeg tenker tilbake.

Heldigvis kom vi godt i mål, og føler oss mye tryggere på oss selv når vi nå er i gang med nr. 2.

Det er lov, og det er sunt, å kjenne på alle typer følelser, og det er absolutt helt normalt, selv om ikke alle tør å si det ærlig ut.

En kvinne som går gravid har vel mange svingninger i humøret underveis, så hvorfor skulle ikke vi kunne ha det?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...