Gjest litchi Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 Ikke fysisk, men til de grader psykisk !!! Det er helt merkelig, men dette føles nøyaktig på samme måte som da treåringen bodde i magen: Forventing, bekymring, utålmodighet, spenning, beskyttelsestrang, undring, glede, uro....fremtidstanker og - planer.... Barnevernet er snart ferdig med sosialrapporten, og har strødd superlativer både over oss og treåringen underveis ! Jeg er sikker på at vi får en strålende anbefaling, i alle fall. Så det er vel derfor alle disse følelsene popper opp - det føles mye mer sannsynlig at vi blir "godkjente" nå, og at vi faktisk skal til Kina og hente hjem barnet vårt en gang i 2005 ! Møtet med barnevernet har vært en udelt positiv opplevelse (!), og har ført oss videre i prosessen. Konsulenten vår er nok veldig grundig, og har vært hjemme hos oss tre ganger. Det går mer og mer opp for meg hvilket enormt ansvar de har, de er faktisk ansvarlig for at barn som uansett har en form for ekstra "bagasje", kommer til noen som evner å ta vare på dem så godt som rå er ! Og for oss har denne erkjennelsen gitt oss en større bevissthet omkring det vi går til , og faktisk gjort oss enda sikrere på at vi VIL akkurat dette ! Vi begynner å få behov for å treffe andre i samme situasjon, så det kan hende vi tar kontakt med lokalavdelingen av VB allerede før vi har fått godkjenning. Er det noen her som hører til lokalavdelingen Oslo syd eller noe sånt ? Husker ikke i farten hva den heter... Men dette kommer til å bli noen SEIGE måneder fremover - det kjenner jeg på meg allerede ! Håper ventetidene til Kina ikke går opp i alle fall, men jeg begynner jo å skjønne at man må være forberedt på alt. Jeg har snakket med SBF (er det sånn det forkortes, altså lokalBUFA )region Øst også, jeg - om behandlingstider. Det viste seg at konsulentene i reg. Øst fremdeles sitter i BUFA. Hun jeg snakket med trodde ikke det kom til å bli veldig lange behandlingstider fremover, og jeg håper hun har rett !!! Hun mente forresten at ryktene om 5 mnd. i BUFA også var betraktelig overdrevet, så for alle de som sendte søknader før jul, får vi håpe hun har rett i det også ! (Da jeg snakket med henne, satt hun akkurat med oktober - søknader, og da har jo ikke det tatt så lang tid). Dette var en liten stemningsrapport fra oss en sen fredag kveld. Barnet sover, mannen leser "Halvbroren", det er helg, jeg skal se "6 feet under" om tre minutter, og vi føler oss et LAAANGT skritt videre på veien mot å bli tobarnsfamilie !!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/133943-jeg-er-gravid/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
BMS! Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 Rørende skrevet, litchi! Jeg aner ikke om du hører til lokalforeningen Oslo Vest, Asker og Bærum, eller Oslo Nord/Øst Oslo Vest har i alle fall hjemme side: http://oslovest.verdensbarn.no/index.htm Lykke til videre. En flott helg ønskes fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/133943-jeg-er-gravid/#findComment-827561 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kathinka Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 Det er godt å føle seg ovenpå og at ting skjer og går fremover! Her går det ikke akkurat fremover...vi skal begynne med sosiarlrapporten i juni, og jeg har i to dager prøvd å få tak i BV for å høre om vi kan få til første møte da(før de tar sommerferie), men det er jo umulig å komme til der... Enten er det bare tlf.svarer eller så er alle på kurs. Vel,vel, bedre lykke mandag kanskje. Vi får nå kose oss med de to barna vi mens vi venter 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/133943-jeg-er-gravid/#findComment-827571 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Muangthai Skrevet 24. januar 2004 Del Skrevet 24. januar 2004 Det er godt å føle seg ovenpå og at ting skjer og går fremover! Her går det ikke akkurat fremover...vi skal begynne med sosiarlrapporten i juni, og jeg har i to dager prøvd å få tak i BV for å høre om vi kan få til første møte da(før de tar sommerferie), men det er jo umulig å komme til der... Enten er det bare tlf.svarer eller så er alle på kurs. Vel,vel, bedre lykke mandag kanskje. Vi får nå kose oss med de to barna vi mens vi venter Nå har jeg endelig svart på mailen din:-) Tips: Skriv brev til BV med en gang, fordi de etter all sansynlighet kommer til å be dere henvende dere skriftelig første gang. Du trenger bare skrive kort hva dere heter, bor og at dere ønsker å starte adopsjon. Be om tilbakemelding om mulig oppstart etc. En uke etter brevet er sendt ringer du, henviser til brevet og spørr når de kommer til å sette opp første møte. Be også om å få sendt liste over papirer dere må skaffe etc. Lykke til ! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/133943-jeg-er-gravid/#findComment-827963 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.