Gå til innhold

Hjelp ---- har sånn flyskrekk!!!

Anbefalte innlegg

Gjest livredd flyturen

Heisan!

Håper noen kan hjelpe meg. Jeg skal til "syden" om en uke. Jeg har ikke reist så langt med fly siden 1995. Skulle egentlig på tur like etter 11 september - men avbestilte hele turen.

Jeg har sånn behov for denne avslapningsturen. Skal for første gang på tur uten barn - og trenger det virkelig.

Problemet er bare denne flyskrekken da, nå er det bare en uke igjen. Jeg vil reise men får helt panikk når jeg tenker på flyturen.

Jeg har nå fått vival av legen min for å ta på flyet. Jeg har lest at best virkning kommer hvis man tar et par tabletter pluss et glass whisky. Legen og apotekeren sa at da burde jeg prøve det hjemme først får og se reaksjonen. Men har jo ikke turt det heller..... Har dere noen gode tips på hva jeg kan gjøre? Hvor stor dose vival kan man ta hvis man ikke drikker alkohol? og hvor mye kan man ta om man kombinerer??

Dette er helt seriøst, jeg er virkelig så redd. Og har lest at er man redd nok så virker ikke vival - derfor spørsmålet om dosering.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/134092-hjelp-har-s%C3%A5nn-flyskrekk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ingen erfaring med vival, men jeg har en lammende flyskrekk.

Når jeg reiser (i privat ærend), holder det som regel å gulpe nedpå etpar-tre whisky rett før avgang. Da er jeg fortsatt engstelig, men ikke verre enn at jeg klarer å leve med det.

Hei!

Har du noen gang gått på kurs? Et kurs mot flyskrekk hjelper de aller, aller fleste. Å drikke alkohol og ta piller er jo ikke en god løsning, egentlig - for selv om det gjør en flytur lettere, gjør det ikke noe med årsakene til at du er redd. Nå har du ikke tid til et kurs før du reiser, men det er kanskje verdt å vurdere det før du reiser neste gang? :)

Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...