Gå til innhold

Flyskrekk

Gjest ikke nick i kveld

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei :-)

Jeg vet ikke helt hvilke regler det for de forskjellige landene når det gjelder hentereiser,men jeg tror da absolutt at det i flere tilfeller er mulig at bare en av foreldrene reiser.

Vi har adoptert fra Thailand, og der kan en forelder få dispensasjon fra å være tilstede, om det finnes en god grunn til det.

Kjenner også til en familie som har adoptert fra India gjennom Verdens Barn, hvor bare en av foreldrene reiste for å hente barnet.

Ellers så er det jo fortsatt noen land hvor man kan få barnet hjem med eskorte. Blandt annet Sør Korea,Etiopia, Guatemala,India

Anbefaler dere å ta kontakt med de forskjellige foreningene og høre med dem hvilke land de eventuelt kan anbefale dere.

Ønsker dere masse lykke til !!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/134102-flyskrekk/#findComment-829144
Del på andre sider

Gjest Muangthai

Jeg vet ikke helt hvilke regler det for de forskjellige landene når det gjelder hentereiser,men jeg tror da absolutt at det i flere tilfeller er mulig at bare en av foreldrene reiser.

Vi har adoptert fra Thailand, og der kan en forelder få dispensasjon fra å være tilstede, om det finnes en god grunn til det.

Kjenner også til en familie som har adoptert fra India gjennom Verdens Barn, hvor bare en av foreldrene reiste for å hente barnet.

Ellers så er det jo fortsatt noen land hvor man kan få barnet hjem med eskorte. Blandt annet Sør Korea,Etiopia, Guatemala,India

Anbefaler dere å ta kontakt med de forskjellige foreningene og høre med dem hvilke land de eventuelt kan anbefale dere.

Hei

Må bare korrigere deg Bangkok. Thailand krever nå at begge foreldrene er til stede.

De gav dispans frem til 2000/ tidlig 2001, men så skjerpet de reglene.

Jeg vet om par som har skiftet land pga dette.

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/134102-flyskrekk/#findComment-829388
Del på andre sider

Da vi var på hentereise i Kina i -97, så var det ei mor med, som aldri hadde reist med fly før, og som hadde flyskrekk. Men ho hadde psyka seg litt opp, og fått beroligende tabletter hos legen. Jeg syns ho var veldig tøff som gjorde det. Du må huske på at hentereise er en absolutt fantastisk og unik opplevelse, utrolig viktig å få være med på, nesten slik at jeg mangler ord når jeg skal beskrive det, for meg er hentereise og adopsjon 100 % sammenknyttet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/134102-flyskrekk/#findComment-829416
Del på andre sider

Ved adopsjon fra India, kan man ikke lengre få barna hjem med eskorte. Indiske myndigheter krever (siden 2002) at minst èn av foreldrene reiser for å hente barnet.

Hilsener fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/134102-flyskrekk/#findComment-829432
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...