Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Datteren min på 8 mnd har nå fått tre tenner i overmunnen, og tror tydeligvis at poenget med disse er å bite mamma i puppen... I dag bet hun så jeg begynte å blø, og det gjør så vondt at jeg sterkt vurderer å slutte å amme - noe som vil være synd. Storesøster ble ammet uten problemer (og uten biting) til hun var nesten 2 år. Noen som har noen tips om hvordan jeg skal få henne til å slutte?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/134127-hun-biter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta henne konsekvent bort fra puppen. Hold henne borte en stund og legg henne til igjen.

Etterhvert vil hun skjønne at biting = nullpupp.

Rådene går på at du ikke skal kjefte eller rope til, siden du kan skremme henne slik at hun forbinder brystet med å bli skremt. Selv ropte jeg til så det gav gjenklang i veggene - forhindret meg ikke fra å amme til 2,5 :P

Forøvrig bet hun bare én gang, hun var egentlig avvent med biting før hun fikk tenner. Hun bet nemlig med gummene så det sang etter fra 6 mnd og til jeg hadde fjernet puppen mange nok ganger til at hun skjønte det. (husker ikke helt hvor lenge, men det var ikke så lang tid)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/134127-hun-biter/#findComment-830229
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...