Gå til innhold

Store utg.noen med trygdetips...

Anbefalte innlegg

Hei.

Har ikke fått hjelp av ordinær medisin gjennom 13 år med kronisk sykdom. Reist til Oslo (60mil),til spes lege uten rekvisisjon(Får d ikke)

Må bet.alt selv.Dyrt,er uføretrygdet og villig til å prøve alt.

2 ganger avslag på lokale trygdek. Nå blir det om ei uke sent til fylkeslegen..

Noen tips om tillegg info jeg kan tillføre ?

Utslag på mindre kjente lab-tester jeg tok der i Oslo. Vært der 2 ganger.

Alt i alt har d kostet meg ca 20 000 kr. Ikke lett for en med uføretrygd (Pga denne lidelsen)

Men helse er ikke alt, men uten helse er alt ingenting..

Svar mottas med stor takk fra alle !!

Mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/134238-store-utgnoen-med-trygdetips/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prøv å finne ut om andre i tilsvarende situasjon har fått utgiftene dekket. Spør spesialisten du var hos om vedkommende kjenner til andre som har fått utgiftene dekket.

I forhold til trygdesystemet, så spiller det som regel ingen rolle hvor dårlig økonomi man har. Trygdekontoret må finne dekning i sitt regelverk for å kunne betale dine utgifter, og som regel er det uhyre lite rom for skjønn.

Dersom du ikke får utgiftene dekket, så kan det hende at du kan få trukket beløpet fra på skatten. Reglene for dette finner du der særfradrag for store sykdomsutgifter omtales.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...