Goliath Skrevet 28. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2004 Det er derfor det med utstøting er deres MAKT greier... Moren til venninnen min som jeg har pratet med JV om en del, sier at hun kunne aldri støtt ut noen, da hadde hun forlatt JV med vennene sine, hun har kontakt med de vennene OG barna sine som har meldt seg ut, også sin egen mann... Men som sagt, så er det ikke alle menigheter som er like ekstreme, og som faktisk tilpasser seg, etterhvert som verden forandrer seg. At det er mange som er redde for seg og sine har jeg også forstått på moren til venninnen min, men det gjelder ikke den menigheten som vi har her! heldigvis, selv om jeg vet om en i menigheten som misbrukte sine barn og de han var onkel til... Han ble faktisk utstøtt av både familien og menigheten... har hvor jeg bor er det Livets Kilde som er de værste, de gjør menneskene de verver om til galne fanatikere som skal "omvende" verden, vet om mange som har havnet på "galehus" etter å ha blitt med der! Som jeg har nevnt i et par andre innlegg her, så er nok JV verken de eneste eller muligens verste av alle de ulike sektene. Og jeg finner det stadig like merkelig at noen med "vettet i behold" i det hele tatt frivillig melder seg inn og deltar i noe slikt.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/134303-jehovas-vitner-og-pedofili/page/4/#findComment-832065 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mistera Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Som jeg har nevnt i et par andre innlegg her, så er nok JV verken de eneste eller muligens verste av alle de ulike sektene. Og jeg finner det stadig like merkelig at noen med "vettet i behold" i det hele tatt frivillig melder seg inn og deltar i noe slikt.... Enig, de fleste kan ikke ha vettet i behold om de går inn i slike ting frivillig 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/134303-jehovas-vitner-og-pedofili/page/4/#findComment-832100 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Goliath Skrevet 28. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2004 Enig, de fleste kan ikke ha vettet i behold om de går inn i slike ting frivillig Desverre blir mange lurt inn i slikt når de gjennomgår en vanskelig fase i livet, og trenger et støtteapparat rundt seg. Men det blir på sikt som å gå fra asken til ilden.... Og desverre finnes det intet lovforbud mot å grovt utnytte mennsker med personlige problemer på en slik måte. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/134303-jehovas-vitner-og-pedofili/page/4/#findComment-832106 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mistera Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Desverre blir mange lurt inn i slikt når de gjennomgår en vanskelig fase i livet, og trenger et støtteapparat rundt seg. Men det blir på sikt som å gå fra asken til ilden.... Og desverre finnes det intet lovforbud mot å grovt utnytte mennsker med personlige problemer på en slik måte. Enig også der, nevnte vel dette i et tidligere innlegg... Noen av mine "gamle" kompiser fra den tiden jeg var narkoman, reiser nå rundt om i europa, hojer og skriker og tilber " ikke vet jeg" men dette er en sekt i likhet med LK, JV LO (livets ord) men den er ganske ny De ser ikke selv hvor fanatiske de har blitt, og jeg håper de kommer til å oppdage dette, men det er som å gå fra et misbruk til et annet, de fordømmer de som ikke vil være med, de fordømmer de kompisene som fortsatt er i beita istedenfor å hjelpe desse, da de ikke vil bli med så avskaffer de dem menneskeverdet... Jeg kunne lett ha blitt med i sekter da jeg var på mitt værste, men nå har jeg alltid hatt sterk vilje, og jeg har alltid trodd på noe, slik at jeg fant min egne støtte til å komme meg vekk fra misbruket på, ikke ble jeg fanatisk ikke ble jeg frelst, jeg fant bare meg selv og så hva jeg drev med og greide da etter års kamper for å bli rusfri, finne tilbake til gode gamle nevrotiske Mistera, som ikke lar seg plukke på nesen hverken av Misbrukere, sekter eller myndigheter o.l. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/134303-jehovas-vitner-og-pedofili/page/4/#findComment-832125 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Goliath Skrevet 28. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2004 Enig også der, nevnte vel dette i et tidligere innlegg... Noen av mine "gamle" kompiser fra den tiden jeg var narkoman, reiser nå rundt om i europa, hojer og skriker og tilber " ikke vet jeg" men dette er en sekt i likhet med LK, JV LO (livets ord) men den er ganske ny De ser ikke selv hvor fanatiske de har blitt, og jeg håper de kommer til å oppdage dette, men det er som å gå fra et misbruk til et annet, de fordømmer de som ikke vil være med, de fordømmer de kompisene som fortsatt er i beita istedenfor å hjelpe desse, da de ikke vil bli med så avskaffer de dem menneskeverdet... Jeg kunne lett ha blitt med i sekter da jeg var på mitt værste, men nå har jeg alltid hatt sterk vilje, og jeg har alltid trodd på noe, slik at jeg fant min egne støtte til å komme meg vekk fra misbruket på, ikke ble jeg fanatisk ikke ble jeg frelst, jeg fant bare meg selv og så hva jeg drev med og greide da etter års kamper for å bli rusfri, finne tilbake til gode gamle nevrotiske Mistera, som ikke lar seg plukke på nesen hverken av Misbrukere, sekter eller myndigheter o.l. Godt og sterkt gjort - og ikke minst lykke til videre Mistera! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/134303-jehovas-vitner-og-pedofili/page/4/#findComment-832132 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.