Gå til innhold

Spørsmål om klær til barnet, hentereise (Korea)

Anbefalte innlegg

Gjest korealia

Hei!

Vi er av de 7 heldige som fikk reisebeskjed i går. Dagene er tilnærmet kaotisk og tusen ting skal ordens.

Nå lurer jeg på om noen vet hvilke klær man trenger til barnet? Er det noen der ute som har henta barnet på denne årstiden? Lurer først og fremst på om de har gode ytterdresser, eller om man må ta med egen?

Takknemlig for svar :))

Fortsetter under...

Gratulerer så mye med reisebeskjed korealia:o)

Jeg kan desverre ikke svare på det du spør om, siden vi ikke har vært der før:o)

Vi kommer til og pakke med endel klær, i og med at vi har planer om og reise hjem fra korea på en søndag, slik at vi får overlevert barnet på en fredag. (JO før jo heller, selvsagt)

Når reiser dere?

Mange klemmer fra

Barna er GODT kledde når du overtar dem. Deretter bærer det avgårde i taxi til flyplass og rett i fly. Tiden ute blir derfor så minimal at du trenger ikke dra på ytterklær. En ekstra pysjamas fikk vi også med oss, så egentlig trengte ikke vi noe ekstra klær i allefall, MEN det var jo kjekt å kle ham om litt da, slik at han kom hjem til Norge i "henteklærne" som jeg hadde kjøpt!!

Dere får en fin veske med fra Holt som inneholder alt dere trenger på reisen.

God tur!!!

Først og fremst, gratulerer og god tur!

Vi hentet vår sønn for ca. ett år siden.

Dere får en stellebag med noen bleier, våtservietter, to flasker og morsmelkerstatning, pulver til bruk ved feber og diare. I tillegg vil barnet ha et innesett og et utesett på seg. MEN, utesettet er ikke tilpasset norsk vær. Vår godgutt hadde en søtt collegejakke og bukse ytterst.

Anbefaler følgende:

kjøredress, lue, sokker (til å ha på ute der nede (kan bli kaldt - vi hadde -10), og her fra flyplass og hjem.

ekstra undertøy - noen av barna kan reagere med magesyke.

Kjøp våtservietter (her eller der) parfymefri.

Ekstra bleier.

Smekke

Ekstra innetøy (1-2 antrekk) - tilfelle gulping, melkesøl,lekkasje, osv.

Termos (til varmt vann)

Babyteppe

Baresele (den dere får på Holt er ikke så god å bære i)

Lykke til!

Gjest korealia

Jeg kan desverre ikke svare på det du spør om, siden vi ikke har vært der før:o)

Vi kommer til og pakke med endel klær, i og med at vi har planer om og reise hjem fra korea på en søndag, slik at vi får overlevert barnet på en fredag. (JO før jo heller, selvsagt)

Når reiser dere?

Mange klemmer fra

Tusen takk for gode råd! Ringte VB og der anbefalte de å ta med alt man trenger på hjemturen, inkludert vinterdress. Bør regne med at barna ikke er kledd for norske vinterforhold til tross for at det er ganske kaldt der nede.

Til BMS: vi reiser fredag og kommer hjem neste fredag.

:))))

Tusen takk for gode råd! Ringte VB og der anbefalte de å ta med alt man trenger på hjemturen, inkludert vinterdress. Bør regne med at barna ikke er kledd for norske vinterforhold til tross for at det er ganske kaldt der nede.

Til BMS: vi reiser fredag og kommer hjem neste fredag.

:))))

Det er så deilig at reisebeskjedene strømmet på i går.

*God tur* om vi ikke ses her inne før du reiser;o)

Klemmer fra meg (som har ett ørlite håp om at vi også kanskje kommer oss neddover snart)

Annonse

Vi hentet i desember 2001. Hun hadde ikke yttertøy, kun en lue. I Korea går vi rett i taxi og inn på flyplassen, men det er jo kaldt når vi kommer hjem. Det var forøvrig veldig kaldt i Korea,så ta med vinterklær til eget bruk (vanter, pannebånd etc.). Ta med to foskjellige typer flasker/smokker. Jenta vår greide ikke våre medbrakte flasker da de hadde for store hull. Hun ble nesten kvalt. Vi måtte derfor bruke "Korea-flaskene" om og om igjen på flyet uten å få vasket dem ordentlig. Ta med "sov-i-ro" til nettene i Korea. Det kan være bråkete om natten.

Gjest bulgogi

Når reiser dere?

Mange klemmer fra

Hvorfor planlegger dere å dra hjem en søndag? Vi har ikke begynt å planlegge så mye enda, men jeg fikk ikke helt tak i hvorfor dere absolutt vil dra hjem en søndag? Vi har vært på hentereise til Korea tidligere, og fikk barnet vårt fredag ettermiddag og reiste hjem lørdag formiddag. Det hadde vært uutholdelig å være til søndagen. Hvordan i all verden skulle vi fått lørdagen til å gå? Kaldt er det ute i februar, vogn har man ikke med seg, så det måtte ha blitt å sitte på hotellrommet og sett på ham mens han sov! Som baby sov han ofte 4 timer i strekk 2 ganger i løpet av dagen, så jeg tror tiden ville ha gått seint. Ikke var det tilrettelagt for babyer i forhold til bading e.l. heller. Nei, reis heller hjem en lørdag! Fint å ha barnet fra fredag til lørdag, men så vil man HJEM!!!!!!!! Hjem og begynne livet som familie.

Hvorfor planlegger dere å dra hjem en søndag? Vi har ikke begynt å planlegge så mye enda, men jeg fikk ikke helt tak i hvorfor dere absolutt vil dra hjem en søndag? Vi har vært på hentereise til Korea tidligere, og fikk barnet vårt fredag ettermiddag og reiste hjem lørdag formiddag. Det hadde vært uutholdelig å være til søndagen. Hvordan i all verden skulle vi fått lørdagen til å gå? Kaldt er det ute i februar, vogn har man ikke med seg, så det måtte ha blitt å sitte på hotellrommet og sett på ham mens han sov! Som baby sov han ofte 4 timer i strekk 2 ganger i løpet av dagen, så jeg tror tiden ville ha gått seint. Ikke var det tilrettelagt for babyer i forhold til bading e.l. heller. Nei, reis heller hjem en lørdag! Fint å ha barnet fra fredag til lørdag, men så vil man HJEM!!!!!!!! Hjem og begynne livet som familie.

Blander meg inn her jeg og....selv om jeg ikke har noe med det. Beskrivelsen til Bulgogi høres nemlig ut slik jeg også hadde sett det for meg... Vi reiste hjem på en fredag forrige gang, og kommer til å gjøre det denne gang også, når en har fått barnet er det godt å komme seg fortest mulig HJEM!!

Lykke til på turen uansett hva dere velger!!

Takk for innspill, men jeg tror uansett vi kommer til og gjøre som planlagt.

Jeg har fått positive tilbakemeldelser fra folk som har valg og gjøre som vi har tenkt, det også på vinter'n:o)

Men jeg skal ta det til etterretning:o)

Hvor bodde dere?

Vi har tenkt og bo på Holiday Inn, og ikke på Gest House, da jeg tror det er bedre for barnet og bo der. (og ikke minst for mamman til lille ***)

Men som sagt, skal snakke med BPS og høre hva han syns.

Vi trenger jo tilbake meldinger på det vi gjør- velger og gjøre. Så får vi se hvordan det blir.

Jeg kan om vi velger og reisehjem på søndag, fortelle om vår opplevelse på godt og ondt, sånn at vi koreasøkere får mer innsyn i det ene eller det andre.

Klemmer fra meg:o)

Ps. Hvordan vet du om vi kommer til og kjøpe vogn eller ikke der nede? Vi kommer til og kjøpe vogn, som vi har tenkt og gi i gave til Gest House når vi reiser, slik at andre familier få vogn etter oss.

PPS. Vi kommer til og ta med vognpose også, så han kommer ikke til og lide noen nød.

PPPS. Vognposen kommer vi til og beholde, syns du det er smålig av oss? DS

Gjest bulgogi

Takk for innspill, men jeg tror uansett vi kommer til og gjøre som planlagt.

Jeg har fått positive tilbakemeldelser fra folk som har valg og gjøre som vi har tenkt, det også på vinter'n:o)

Men jeg skal ta det til etterretning:o)

Hvor bodde dere?

Vi har tenkt og bo på Holiday Inn, og ikke på Gest House, da jeg tror det er bedre for barnet og bo der. (og ikke minst for mamman til lille ***)

Men som sagt, skal snakke med BPS og høre hva han syns.

Vi trenger jo tilbake meldinger på det vi gjør- velger og gjøre. Så får vi se hvordan det blir.

Jeg kan om vi velger og reisehjem på søndag, fortelle om vår opplevelse på godt og ondt, sånn at vi koreasøkere får mer innsyn i det ene eller det andre.

Klemmer fra meg:o)

Ps. Hvordan vet du om vi kommer til og kjøpe vogn eller ikke der nede? Vi kommer til og kjøpe vogn, som vi har tenkt og gi i gave til Gest House når vi reiser, slik at andre familier få vogn etter oss.

PPS. Vi kommer til og ta med vognpose også, så han kommer ikke til og lide noen nød.

PPPS. Vognposen kommer vi til og beholde, syns du det er smålig av oss? DS

Hei igjen.

For all del, jeg har ikke noe med hva dere gjør, men jeg bare fortalte hvordan jeg opplevde det. Vi så ikke en eneste barnevogn i Seoul. Babyer er visst ikke ute, og når de er det pakkes de godt inn og sitter på mødrenes rygg. Jeg ville heller anbafalt dere å kjøpe et slikt "teppe" som koreanske mødre bruker til å tulle babyen fast på ryggen. Jeg tror dere vil bruke veldig mye tid på å finne en butikk som selger adekvate vogner.

Vi bodde på Guest House (det gamle), og babyen måtte sove sammen med oss fordi det var ikke babyseng der.

Når det gjelder hvilken dag man returnerer kommer det jo an på egentlig hvor fort man får billetter. Når man får reisebeskjed vil man reise øyeblikkelig, og for å få de billigste billettene må man være borte 8 netter. Vi fikk f.eks. reisebekjed en tirsdag, fikk billett til torsdagen, pga. tidsforskjeller kom vi frem fredag formiddag, fikk møte babyen fredag ettermiddag og returnerte lørdag formiddag som var det raskeste man kunne returnere på de billettene. For oss var det helt supert. Ville liksom ikke vært noe poeng i å være en dag ekstra syntes vi.

Hei igjen.

For all del, jeg har ikke noe med hva dere gjør, men jeg bare fortalte hvordan jeg opplevde det. Vi så ikke en eneste barnevogn i Seoul. Babyer er visst ikke ute, og når de er det pakkes de godt inn og sitter på mødrenes rygg. Jeg ville heller anbafalt dere å kjøpe et slikt "teppe" som koreanske mødre bruker til å tulle babyen fast på ryggen. Jeg tror dere vil bruke veldig mye tid på å finne en butikk som selger adekvate vogner.

Vi bodde på Guest House (det gamle), og babyen måtte sove sammen med oss fordi det var ikke babyseng der.

Når det gjelder hvilken dag man returnerer kommer det jo an på egentlig hvor fort man får billetter. Når man får reisebeskjed vil man reise øyeblikkelig, og for å få de billigste billettene må man være borte 8 netter. Vi fikk f.eks. reisebekjed en tirsdag, fikk billett til torsdagen, pga. tidsforskjeller kom vi frem fredag formiddag, fikk møte babyen fredag ettermiddag og returnerte lørdag formiddag som var det raskeste man kunne returnere på de billettene. For oss var det helt supert. Ville liksom ikke vært noe poeng i å være en dag ekstra syntes vi.

Jo, jeg skjønner at det er vellmenende, men det betyr ikke at det er sånn det passer best for alle.

Vi har nettopp pga. av lille *** (og vår egen vellvære) valgt og bo på ett annet hotell, med litt høyere standar.

Jeg ligger ikke på Gjestehus når jeg er ute og reiser ellers, og kan ikke tenke meg og dele bad, nå heller. Men meg om det.

Men jeg skal som sagt gi tilbakemelding på hvordan det blir.

Og hva bilett angår, kan jeg ikke skjønne hva du har med om vi er i Seoul 4dg.6.dg 8dg osv. Jeg tviler ikke på at du har rett, og at deres løsning er den beste, men vi velger og gjøre det vi selv føler er best for oss.

Og jeg skjønner at innlegget ditt er velmenende, men vi kommer uansett til og følge vår egen magefølelse, og gjøre det som blir rett for oss.

Sak avsluttes fra min side, det er tross alt vår hentereise, og bare vi kan bestemme og vite hva som er best for oss og vårt barn.

Så får jeg heller ta feil, men det er valg jeg kan leve med.

Annonse

Gjest hvorfor så sur??

Jo, jeg skjønner at det er vellmenende, men det betyr ikke at det er sånn det passer best for alle.

Vi har nettopp pga. av lille *** (og vår egen vellvære) valgt og bo på ett annet hotell, med litt høyere standar.

Jeg ligger ikke på Gjestehus når jeg er ute og reiser ellers, og kan ikke tenke meg og dele bad, nå heller. Men meg om det.

Og hva bilett angår, kan jeg ikke skjønne hva du har med om vi er i Seoul 4dg.6.dg 8dg osv. Jeg tviler ikke på at du har rett, og at deres løsning er den beste, men vi velger og gjøre det vi selv føler er best for oss.

Og jeg skjønner at innlegget ditt er velmenende, men vi kommer uansett til og følge vår egen magefølelse, og gjøre det som blir rett for oss.

Sak avsluttes fra min side, det er tross alt vår hentereise, og bare vi kan bestemme og vite hva som er best for oss og vårt barn.

Hun gir jo bare gode råd jo....

Hun gir jo bare gode råd jo....

Hei!!!

Jeg må få påpeke at jeg ikke er sur, men kanskje en smule sarkastisk, det innrømmer jeg så gjerne. Faktisk har jeg bedt veldig mange om råd, og sum a summarum har Bps og jeg funnet ut hvordan vi kan tenke oss og ha det.

Jeg har ikke bare fått en "fiks ide'" som jeg setter ut i livet, uten og tenke fordeler og ulemper.

Og som jeg skrev i sted, jeg mener bestemt at man kan velge fler alternativer, som kan være vell så bra som mye annet. Og nå har vi ikke reist enda, og det kan hende vi velger ett annet alternativ. Og det finnes vel ikke bare en "fasit" på hva som er bra og gjøre?

Om jeg har trådd over streken og virket sur og tverr, beklager jeg det på det sterkeste.

Men det er vår reise, og vi må ha lov til og gjennomføre den slik det måtte passe oss.

Og for all del, jeg tåler virkelig både kretikk og råd, men ikke at man trekker konklusjoner man ikke vet noe om.

Ja, jeg innrømmer at jeg liker en diskusjon, og satt det vel på spissen, men jeg smiler nå jeg skriver, så sur det er jeg ikke, snarere lattermild.

Vennlig hilsen en som tør og stå for det jeg skriver

Vi lå på det nye "guesthouse" og hadde et stort familierom fordi vi hadde med storebror. Vi hadde til orientering stort, eget bad og kjøleskap på rommet. I tillegg hadde vi tilgang til felles kjøkken, sofagruppe og PC med internettilkobling. Vi var veldig fornøyd med dette. Dette skrives til info for andre som skal reise. Jeg tror vi betalte USD 40 pr. natt, hvilket er billig.

Vi lå på det nye "guesthouse" og hadde et stort familierom fordi vi hadde med storebror. Vi hadde til orientering stort, eget bad og kjøleskap på rommet. I tillegg hadde vi tilgang til felles kjøkken, sofagruppe og PC med internettilkobling. Vi var veldig fornøyd med dette. Dette skrives til info for andre som skal reise. Jeg tror vi betalte USD 40 pr. natt, hvilket er billig.

Jo, men er det eget bad på alle rom?

I så fall stemmer ikke mine papirer.

Uansett, vet om mange som er fornøyde med gesthouse (har faktisk aldri hørt noen klager på det, untatt at vi må velge nye gesthouse evetuelt, og ikke gamle, men det er sikker pusset opp nå).

Men det spiller ikke noen rolle for meg, altså.

MVH

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...