Gå til innhold

Forskjell på hvit og svart løgn

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Liker ikke løgn i det hele tatt. En ting er at man ikke uoppfordret behøver å si hele sannheten. Får man et direkte spørsmål, kan man vel svare; Det ønsker jeg ikke å svare på.

Husker ennå den ene gangen jeg løy i 1962 eller var det 63...

Om det er en hvit eller svart løgn så ser folk det på meg uansett, jeg blir så rar i ansiktet, dessuten er jeg lite flink til å komme på "Hviteløgner" som funker...

Nå var jeg da ekspert på løgner både av hvit og svart i oppveksten (ovenfor foreldre) men idag, klarer jeg ikke å finne på hvite engang:(

hvite løgner bruker vel de fleste for å unngå å si noe som vil såre en person, feks å si at den nye genseren til en venn av meg var stygg ville jeg aldri gjordt, jeg ville sagt at et ikke akkurat var min smak, men at den kledde ham/henne.

Svart løgn= ond løgn.

Å si at man ikke har vært utro når kona/mannen spør.

Si at man skal på jobb når man egentlig er hos elskeren osv.

Annonse

Liker ikke løgn i det hele tatt. En ting er at man ikke uoppfordret behøver å si hele sannheten. Får man et direkte spørsmål, kan man vel svare; Det ønsker jeg ikke å svare på.

Husker ennå den ene gangen jeg løy i 1962 eller var det 63...

Så hvis en f.eks venninne spør deg om hun har lagt på seg og du vet hun har hatt spisevegring tidligere; vil du heller si

a) ja, du har blitt noen kilo tyngre

B) det vil jeg helst ikke svare på

enn å si neida, det synes jeg ikke

??

Så hvis en f.eks venninne spør deg om hun har lagt på seg og du vet hun har hatt spisevegring tidligere; vil du heller si

a) ja, du har blitt noen kilo tyngre

B) det vil jeg helst ikke svare på

enn å si neida, det synes jeg ikke

??

Jeg ville kanskje sagt hun så litt fyldigere ut, men at hun var mye finere nå enn da hun var for tynn...

Jeg ser forresten ikke så godt om andre går noen kilo opp eller ned, så jeg hadde vel snakket sant om jeg haddde sagt at jeg ikke så forskjell.

Jeg ville kanskje sagt hun så litt fyldigere ut, men at hun var mye finere nå enn da hun var for tynn...

Jeg ser forresten ikke så godt om andre går noen kilo opp eller ned, så jeg hadde vel snakket sant om jeg haddde sagt at jeg ikke så forskjell.

"at hun var mye finere nå enn da hun var for tynn..." Dette er jo noe anorektikere har vanskelig for å tro.

Jaja, deg om ditt, men jeg har vanskelig for å tro at noen er 100% ærlige eller "ikke tilgjengelig for kommentar" ved div. spørsmål.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...