Gå til innhold

NRK-lisensen er økt igjen, atter en skatt

Anbefalte innlegg

Nå blir det en eller annen forsikring inne i veiavgiften så den blir litt større... Jeg har gudsjelov ikke bil...

Da jeg i tillegg fikk sluttregning på strømmen på over 6000,- da er jeg enslig OG student...

Så nå må jeg itillegg betale denne på avbetaling:( og for studenter som lever på 6000 i månden, før husleie er 800 mye... har jo ikke fått kjøpt alle kompendiumene heller...

Det blir en mager mnd neste mnd også.

Jeg har snart mer i regninger enn trygdeutbetaling. Den eneste luksusregningen jeg har er adslregninga.

Har politikerne glemt at vi trenger mat også?

Fortsetter under...

• Svar 65
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mistera

13

• Ulv I Faarikaal

13

• Dorthe

11

• Vincent

7

Mest aktive i denne tråden

da jeg har jobbet på biltilsynet vet jeg med sikkerhet at det ikke er alle som faktisk har forsikring på bilen sin, så for desse blir det nok dyrere:)

Men det er uansett en bra ting at personskadef. nå er inne i bilavgiften, det er vel derfor de her gjort dette...

Da de vet at mange driter i å betale forsikringer hver tredje måned og kjører uten!

Ja, det tviler jeg ikke et øyeblikk på. Men det er jo i såfall bare til pass for dem.

"altså om du bare eier en Video må du betale lisens eller en radio for den del..."

Naa... Det er kun apparater med kanalvelger for fjernsyn som er belagt med kringkastingsavgift, det vi kaller lisens.

Eier du en movieboks/dvd-spiller og en tilhørende tv-monitor kan du ikke ta inn fjernsynssignaler og du betaler heller ikke "lisens".

Radioer er ikke "lisensbelagte".

da jeg kjøpte sterioannlegget mitt med radio på (hadde da ikke tv) fikk jeg lisensregning i posten... ringte lisensavdelingen og fikk da vite at jeg måtte betale lisene uansett også om jeg bare hadde radio...

Om du går å kjøper Feks en video til moren din i ditt navn, og du ikke har TV, vil du like vell få tilsendt lisensavgiften i posten...

Grunnen til at jeg vet dette er at jeg selv har opplevd det..

Det blir en mager mnd neste mnd også.

Jeg har snart mer i regninger enn trygdeutbetaling. Den eneste luksusregningen jeg har er adslregninga.

Har politikerne glemt at vi trenger mat også?

Neida, mat skal vi ikke ha...

Annonse

Ulv I Faarikaal

Åhhhhh

Det er søren meg utpressing.

Du har vel betalt flytteskatt: dokumentavgift.

Er det ikke litt spesielt at man skal betale skatt for å få lov å kjøpe hus? En som må låne alle pengene må også låne for å betale skatten. Man skal liksom yte etter evne, men hvilken evne har du plutselig fått? Du er millionær dah.. i gjeld. Jeg mener at man har fått mindre evne.

Du har vel betalt flytteskatt: dokumentavgift.

Er det ikke litt spesielt at man skal betale skatt for å få lov å kjøpe hus? En som må låne alle pengene må også låne for å betale skatten. Man skal liksom yte etter evne, men hvilken evne har du plutselig fått? Du er millionær dah.. i gjeld. Jeg mener at man har fått mindre evne.

Joda, dokumentavgift har jeg også betalt. Og 10 000 i mellomfinansieringsrente på en mnd.

Det var ikke hovedforfall nå da, jeg betaler 2 ganger i året så kanskje nedgangen kommer i august.

Har akkurat betalt denne gangen.

Vi betaler også 2 ganger i året, men første betaling er ikke før i mars, så jeg har ikke fått sjekket enda. Men om den avgiften står på enda skal de i allefall få en telefon, det synes jeg ville være sleipt gjort.

Annonse

Vi betaler også 2 ganger i året, men første betaling er ikke før i mars, så jeg har ikke fått sjekket enda. Men om den avgiften står på enda skal de i allefall få en telefon, det synes jeg ville være sleipt gjort.

Jeg fikk bare en vanlig giro med beløpet på denne gangen og ingenting var spesifisert. Men det er vanlig tror jeg når man har delt opp regninga.

da jeg kjøpte sterioannlegget mitt med radio på (hadde da ikke tv) fikk jeg lisensregning i posten... ringte lisensavdelingen og fikk da vite at jeg måtte betale lisene uansett også om jeg bare hadde radio...

Om du går å kjøper Feks en video til moren din i ditt navn, og du ikke har TV, vil du like vell få tilsendt lisensavgiften i posten...

Er det lenge siden du kjøpte radioen din, har du rett. Da jeg var ung, var det lisens på radioer, vet ikke når det opphørte. Radioselgere spurte meg flere ganger: Hva heter far din, for han hadde jo lisens fra før. Nå blir ikke lisens nevnt når vi kjøper radio.

Det med radio høres litt merkelig ut, for som Vincent sier så tror heller ikke jeg at det er lisenspliktig.

Men en video er det, for der har du en TV mottaker innebygd i videoen. Og det er TV mottakeren som er lisenspliktig.

"Lisens" for radioapparater forsvant for mange, mange år siden.

Det samme med "NRK-avgiften" som ble innkrevd når du kjøpte ny radio eller tv tidligre.

Se ellers:

http://www.nrk.no/lisens/3167955.html

Det med radio høres litt merkelig ut, for som Vincent sier så tror heller ikke jeg at det er lisenspliktig.

Men en video er det, for der har du en TV mottaker innebygd i videoen. Og det er TV mottakeren som er lisenspliktig.

Lytteravgiften for radio forsvant i 1976.

Er det lenge siden du kjøpte radioen din, har du rett. Da jeg var ung, var det lisens på radioer, vet ikke når det opphørte. Radioselgere spurte meg flere ganger: Hva heter far din, for han hadde jo lisens fra før. Nå blir ikke lisens nevnt når vi kjøper radio.

Lytteravgiften for radio forsvant i 1976.

Det er noen år siden, men det blir ikke nevt nei... min bestemor som er på demensavdeling har og fått lisensavgift selv om hun ikke har TV på rommet, men hun har radio

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...