Gå til innhold

NRK-lisensen er økt igjen, atter en skatt

Anbefalte innlegg

"Lisens" for radioapparater forsvant for mange, mange år siden.

Det samme med "NRK-avgiften" som ble innkrevd når du kjøpte ny radio eller tv tidligre.

Se ellers:

http://www.nrk.no/lisens/3167955.html

Ok, da vet ikke de på lisensavdelingen hva de snakker om, men det er vel slik hos den som hos Telenor, det kommer alt ann på hvem du snakker med og hvor godt de har satt seg inn i reglene... Så jeg har altså krav på å få igjen lisensavgiften for alle de årene jeg ikke har hatt TV (har det idag, men den står på mor) og har betalt lisens?

Fortsetter under...

• Svar 65
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mistera

13

• Ulv I Faarikaal

13

• Dorthe

11

• Vincent

7

Mest aktive i denne tråden

Det med radio høres litt merkelig ut, for som Vincent sier så tror heller ikke jeg at det er lisenspliktig.

Men en video er det, for der har du en TV mottaker innebygd i videoen. Og det er TV mottakeren som er lisenspliktig.

Jeg mener vi betaler lisens på jobbvideomaskin, selv om TV'en aldri blir brukt (før fikk vi i det minste se OL i matpausen!).

Ok, da vet ikke de på lisensavdelingen hva de snakker om, men det er vel slik hos den som hos Telenor, det kommer alt ann på hvem du snakker med og hvor godt de har satt seg inn i reglene... Så jeg har altså krav på å få igjen lisensavgiften for alle de årene jeg ikke har hatt TV (har det idag, men den står på mor) og har betalt lisens?

"Radiolisensen" forsvant i 1976.

Ellers finner du svar på alt og mer til på nrk.no/lisens

Annonse

Ulv I Faarikaal

Lisensen du betaler er en avgift for å kunne benytte det tilbudet (de produkter) som NRK leverer i henhold til rollen som allmennkringkaster.

I motsetning til f.eks veiavgift, importavgift på bil etc - så går alle disse midlene (lisenspenger) til produksjon av TV og radio programmer.

50 mill til nytt bygg kun for sameradioens 70 ansatte. Jeg fatter ikke hvorfor samer skal ha egen radio, også s ø t t i ansatte?

"Radiolisensen" forsvant i 1976.

Ellers finner du svar på alt og mer til på nrk.no/lisens

Så da har jeg et ti tolv år tilgode jeg da?

Ok kommer ikke til å betale den med... nå ringer jeg lisensavdelingen... for jeg er nemlig født i 1975, og har betalt lisens for radio i flere år...

Forstå det den som vil?

Ulv I Faarikaal

Har ikke fått noe oppgjør enda fordi overførselen ikke har skjedd. Men trodde jeg måtte betale det. Men hvis jeg slipper så er det flott.

Forretningsfører skal ha et gebyr som de ikke har rett til å ta. Det finnes ingen forskrifter som sier at f eks OBOS eller USBL skal ha kr 6000 i eierskiftegebyr. De kan ta for arbeidet, det tar en halvtime å ordne papirene. Det er noe de har tatt seg til selv. Krdittilsynet ser på saken nå.

Små borettslag eller aksjelag uten tilknytning tar ofte kr 300-500 i gebyr for arbeidet.

Annonse

Det er noen år siden, men det blir ikke nevt nei... min bestemor som er på demensavdeling har og fått lisensavgift selv om hun ikke har TV på rommet, men hun har radio

Det er vel fordi ingen har gitt beskjed om at hun ikke lenger har TV.

Det er iallfal vanskelig å bli kvitt TV-lisenser, og jeg vet ikke om det er mulig å få penger igjen.

Jeg kjøpte et TV til min datter da hun gikk på skole i byen, og det gikk på min lisens. Men så kom det en kontrollør en gang hun ikke var der, bare venninna var på hybelen. Og hun oppga min datters navn. Så vi betalte to lisenser et par år. Da hun (og TV'en) så flyttet hjem igjenm, måtte det en del skriverier til før de fjernet lisensen.

Ja, sport og atter sport. Det er et drøyt beløp for èn kanal.

Syns de kunne laget en egen kanal for sportselskere (det finnest tydeligvis ikke nok) med egen avgift, og trekke fra sportsprogrammene i Nrk lisensen....

Det er vel fordi ingen har gitt beskjed om at hun ikke lenger har TV.

Det er iallfal vanskelig å bli kvitt TV-lisenser, og jeg vet ikke om det er mulig å få penger igjen.

Jeg kjøpte et TV til min datter da hun gikk på skole i byen, og det gikk på min lisens. Men så kom det en kontrollør en gang hun ikke var der, bare venninna var på hybelen. Og hun oppga min datters navn. Så vi betalte to lisenser et par år. Da hun (og TV'en) så flyttet hjem igjenm, måtte det en del skriverier til før de fjernet lisensen.

For å si det slik, så stod tv`n alltid på bestefaren min, som nå er død... Etter det gikk den over på min bestemor, som da bodde på senil dement avdelingen, har meldt fra gud vet hvor mange ganger, men hun får den fortsatt! pga radioen, sier de på lisensavdelingen

Gjest betal med et smil

Jada, vi bor her, og det er så populært at det er kø ved grensene fordi så mange vil bo her. Det må vel bety at vi ikke har lov til å klage?

Jeg betaler mine skatter med glede. Det gode er jo at renta er lav!

Ulv I Faarikaal

Jada, vi bor her, og det er så populært at det er kø ved grensene fordi så mange vil bo her. Det må vel bety at vi ikke har lov til å klage?

Jeg betaler mine skatter med glede. Det gode er jo at renta er lav!

Køen ved grensene opstår ikke fordi de vil betale skatt, men for å putte sine sugerør i vår kasse, og vasse i alle de deilige pengene. Sende barna gratis på skoler, få gratis legehjelp, gratis hus, gratis alt mulig. Det betaler du og jeg for. Av de som kommer er to tredeler av de voksne fremdeles sosialklienter etter to år her i landet. En innandrerfamilie på fire koster kr 500.000 første året. Tenk hva de skattepengene kunne gjort for et par hundre mennesker der de kom fra?

Og programmene vi betaler for at de lager blir bare dårligere og dårligere, det blir mere og mere sport, ja ja

Men flere og flere seere og lyttere til NRK, selv om konkurransen har økt betraktelig de siste årene....så noe bra må det jo også være?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...